Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
Podręczniki akademickie »
MENU
Podręczniki akademickie »

Resocjalizacja młodzieży uzależnionej oparta na potencjałach. W poszukiwaniu rozwiązań instytucjonalnych(eBook)

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: Toruń, 2016

  • Autor: Jacek Szczepkowski

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena detaliczna: 35,00 zł
31,50
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 3,50 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

Resocjalizacja młodzieży uzależnionej oparta na potencjałach. W poszukiwaniu rozwiązań instytucjonalnych

"Resocjalizacja młodzieży uzależnionej oparta na potencjałach" opisuje program resocjalizacji, którego założenia opierają się na podejściu skoncentrowanym na rozwiązaniach (ang. Solution Focused Approach), realizowany w warunkach Całodobowego Młodzieżowego Oddziału Leczenia Uzależnień w Toruniu. Zastosowanie tego modelu w pracy z młodzieżą oznacza specyficzny sposób myślenia zarówno o zmianie oraz naturze ludzkiej, jak i o istocie wszelkich działań pomocowych, zakłada m.in. rezygnację z powszechnie obowiązującego medycznego paradygmatu i przyjęcie nawykowego rozumienia charakteru nałogu. W ramach resocjalizacji skoncentrowanej na rozwiązaniach nie szuka się mechanizmów spustowych zmiany, źródeł deficytów czy patologii itp. Kluczem jest współtworzenie wraz z klientem nowej rzeczywistość społecznej za sprawą języka. Rozmowy i doświadczenia posłużą zmianie tylko wówczas, kiedy będą sprzyjały otwieraniu nowych możliwości poprzez kreowanie bardziej użytecznych dla klienta interpretacji jego rzeczywistości. Efekt realizowanych oddziaływań resocjalizacyjnych jest więc zależny nie tyle od naszych intencji, ile od wyników procesu reifikacji, sygnifikacji i ekstrapolacji. Chodzi zatem o stworzenie takich warunków w instytucji, aby dawały sposobność do lepszego zrozumienia siebie przez jednostkę w ramach jej społecznych relacji. W trakcie zrealizowanych badań w działaniu wyodrębniono i opisano z perspektywy procesualnej oraz temporalnej kilka kluczowych elementów: szacowanie i wzmacnianie potencjałów, zasady i dyscyplinę, współpracę z rodzicami oraz strukturę programu placówki, które konstytuują alternatywny program resocjalizacji młodzieży.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp / 9
Rozdział 1
Uzależnienia chemiczne i młodzież – dylematy i wyzwania / 19
1.1. Wprowadzenie / 19
1.2. Rozumienie fenomenu uzależnienia – w poszukiwaniu użytecznego paradygmatu / 20
1.2.1. Medyczny model uzależnienia / 21
1.2.1.1. Implikacje dla praktyki wynikające z modelu medycznego/ 24
1.2.1.2. Potwierdzająca moc diagnozy / 27
1.2.2. Niemedyczne modele uzależnienia / 33
1.2.3. Uzależnienia chemiczne z perspektywy podejścia skoncentrowanego na rozwiązaniach / 34
1.2.3.1. Poziom świadomości / 37
1.2.3.2. Poziom nieświadomości / 38
1.2.3.3. Poziom interakcyjny / 39
1.3. Uzależnienia chemiczne młodzieży – ujęcie normatywne / 42
1.4. Tradycyjne metody resocjalizacji młodzieży uzależnionej – uwag polemiczne / 46
1.5. Podsumowanie / 54
Rozdział 2
Teoretyczne, aksjologiczne i metodyczne aspekty podejścia skoncentrowanego na rozwiązaniach / 57
2.1. Wprowadzenie / 57
2.2. Źródła podejścia skoncentrowanego na rozwiązaniach – inspiracje i implikacje / 59
2.2.1. O d prawdy i pewności do wielości perspektyw i wątpliwości / 60
2.2.2. Problemy klienta jako funkcje definicji rzeczywistości / 64
2.2.3. Magia słów i narracyjno-relacyjna tożsamość / 68
2.2.4. Konwersacyjny wymiar relacji pomocowej / 76
2.3. Podejście skoncentrowane na rozwiązaniach – główne założenia / 80
2.3.1. Klient jako ekspert – warunek skuteczności / 81
2.3.2. Osoba versus problem / 84
2.3.3. Wiara czyniąca cuda / 85
2.3.4. Cudowne uwolnienie – wizja lepszej przyszłości / 89
2.4. Rozmowa jako użyteczne narzędzie pracy z klientem / 92
2.4.1. Rozmowa o problemie / 92
2.4.2. Rozmowa o rozwiązaniach / 95
2.4.3. Rozmowa o możliwościach / 97
2.4.4. Rozmowa o wyjątkach / 100
2.4.5. Rozmowa o aktualnym miejscu klienta i zmianie / 102
2.5. O potrzebie prawdziwej (współ)pracy z klientami / 105
2.6. Podsumowanie / 109
Rozdział 3
Perspektywa metodologiczna badań własnych / 111
3.1. Wprowadzenie / 111
3.2. Idea projektu i jego uwarunkowania / 112
3.3. Inspiracje metodologiczne / 116
3.4. Projekt badań własnych – cele, problemy i formuła metodologiczna/ 122
3.5. Charakterystyka badanej młodzieży / 142
3.5.1. Rezydenci ośrodka – wybrane cechy socjodemograficzne / 146
3.5.2. D oświadczenia związane z odurzaniem się i korzystaniem z pomocy / 154
3.5.3. Funkcjonowanie młodzieży w okresie poprzedzającym pobyt w ośrodku / 159
Rozdział 4
Założenia i praktyka instytucjonalnej resocjalizacji młodzieży uzależnionej – badania w działaniu / 165
4.1. Wprowadzenie / 165
4.2. Reifikacja, sygnifikacja i ekstrapolacja jako aspekty resocjalizacji / 166
4.3. Resocjalizacja skoncentrowana na rozwiązaniach w warunkach instytucjonalnych – kluczowe analizatory w ujęciu procesualnym / 177
4.3.1. Szacowanie i wzmacnianie potencjałów / 178
4.3.1.1. Diagnoza nozologiczna i diagnoza problemów / 178
4.3.1.2. Odkrywanie, wzmacnianie i rozszerzanie zasobów / 184
4.3.1.3. Praca na potencjałach w praktyce / 189
4.3.2. Zasady i dyscyplina / 208
4.3.2.1. Regulamin i dociążenia – pozory porządku / 208
4.3.2.2. Sposób działania – funkcja celu / 214
4.3.2.3. Praktykowane rozwiązania / 218
4.3.3. Współpraca z rodzicami i osobami bliskimi / 233
4.3.3.1. O d ograniczeń po możliwości / 233
4.3.3.2. Warunki (współ)pracy – wyzwania / 237
4.3.3.3. Aktualne formy współpracy z siecią wsparcia klientów/ 242
4.3.4. Struktura programu i organizacja procesu resocjalizacji / 248
4.3.4.1. Koncepcyjny eklektyzm / 248
4.3.4.2. Inspiracje podejściem skoncentrowanym na rozwiązaniach jako formą pracy na potencjałach / 254
4.3.4.3. Elementy programu – stan obecny / 259
Rozdział 5
Wnioski z dotychczasowej praktyki i wizje przyszłości / 283
5.1. Wprowadzenie / 283
5.2. O cena funkcjonowania rezydentów w momencie opuszczenia ośrodka / 283
5.3. Refleksje z praktyki / 288
5.4. Wyzwania i potencjalne kierunki dalszych zmian / 295
Bibliografia / 301
Aneks / 315
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Inni Klienci oglądali również

59,00 zł

Ewolucja instytucjonalna systemów finansowych w Holandii i w Japonii

Holandię i Japonią łączą ponad czterystuletnie bezpośrednie kontakty handlowe i wzajemne obserwowanie swojego rozwoju. Oba kraje dokonały odmiennego wyboru. Niderlandy stały się kolebką kapitalizmu, państwem otwartym na świat. Japonia schroniła się prz...
20,20 zł

Reguły kierowania umysłem. Poszukiwanie prawdy poprzez światło naturalne

(...) Podczas gdy Reguły pozwalają dobrze zapoznać się z metodologią Kartezjusza, to Poszukiwanie stanowi świetny wstęp do jego epistemologii i metafizyki. Ono też najlepiej ze wszystkich dzieł tego myśliciela uwydatnia nowość i odrębność jego filozofi...
3,00 zł

Edukacja jutra. Kierunki rozwoju współczesnej edukacji - Andrzej Mamroł: Tożsamość i nastawienie do życia młodzieży akademickiej w dobie popkultury

Niniejszy tom zdaje się nie tylko kontynuować kierunki poszukiwań zmian pożądanych w edukacji, ale nawet znacznie wykracza zawartością ponad tytuł całości opracowania monograficznego. Dostarcza bowiem wiedzy o aktualiach na temat pielęgnowania ciągłośc...
3,00 zł

Edukacja Jutra. W poszukiwaniu formuły współczesnej edukacji - Sabina Wieruszewska-Duraj: Mobilność nauczycieli akademickich w zakresie pozyskiwania funduszy unijnych

Transformacje systemowe oraz przemiany społeczno-ekonomiczne w każdym okresie funkcjonowania społeczeństwa, a tym bardziej w dobie społeczeństwa wiedzy, wiążą się z reformami edukacyjnymi. Każda reforma w edukacji wyłania nadzieje jej twórc&oacu...

Wybrane problemy współczesnego zarządzania organizacją - XIX.METODY WIELOKRYTERIALNE OPARTE NA FUNKCJI UŻYTECZNOŚCI

Monografia „Wybrane problemy współczesnego zarządzania organizacją jest efektem teoretycznych i praktycznych badań wielu autorów z różnych ośrodków akademickich, których głównym celem w przedstawionych ro...
49,00 zł

Między pewnością a efektywnością. Marginalizm instytucjonalny wobec prawotwórczego stosowania prawa

Publikacja stanowi pierwsza w literaturze polskiej próbę kosztowego ujęcia zagadnienia prawotwórczego stosowania prawa. Problem ten występuję w szczególności w odniesieniu do działalności Trybunału Konstytucyjnego, Sadu Najwyższego...
2,00 zł

Nowe opisanie świata - 36 W poszukiwaniu wymarzonego domu — podróże do nie tylko wyobraźni

Tom Nowe opisanie świata. Literatura i sztuka dla dzieci i młodzieży w kręgach oddziaływań powstał w rezultacie przemyśleń i refleksji grupy badaczy nad kierunkami rozwoju literatury osobnej rozumianej jako obszar influencji współczesnych nurt&o...

Literatura dla dzieci i młodzieży. T. 5 - 21 Czasami bywa tak, że noc jest jak czarny ptak. Współczesna poezja polska w oswajaniu dziecięcych lęków związanych z nocą

Tom 5 Literatury dzieci i młodzieży obejmuje omówienie współczesnych zjawisk mieszczących się w obszarze kultury książki dziecięco-młodzieżowej, których obecność w różnym stopniu natężenia można obserwować na przestrzeni lat...

Uwagi o więzieniach, zapobieganiu występkom i wychowaniu młodzieży

Uwagi o więzieniach, zapobieganiu występkom i wychowaniu młodzieży mają na celu przypomnieć i niejednokrotnie ocalić od zapomnienia dawno wydane prace z tego zakresu. Zostały one pomyślane jako uzupełnienie, uściślenie poglądów i propozycji, a t...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!