Rewolucja z Marketing Automation
„Rewolucja z Marketing Automation” przeprowadza czytelnika przez innowacyjną technologię marketingu online, opartego na:
- zbieraniu i przetwarzaniu dużej ilości danych nt. użytkowników,
- dostarczaniu spersonalizowanych wiadomości we wszystkich kanałach w czasie rzeczywistym,
- automatyzacji procesów,
- usprawnianiu komunikacji między działami marketingu i sprzedaży.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-01-18930-3
- ISBN druku: 978-83-01-18741-5
- Liczba stron: 256
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp FILOZOFIA MARKETING AUTOMATION 9 Odmienić marketing 11 Zaczarowani przez szamanów marketingu 12 Pardon, „gówno artysty” 13 Panaceum nie ma i nie będzie 13 Nowy marketer i nowa szkoła marketingu 14 Do kogo adresowana jest ta książka i jak z niej korzystać 16 Część I NOWE POJĘCIA 17 1. Znaczenie rewolucji Big Data 19 Czemu Google wie lepiej 19 Coraz więcej informacji 19 Korelacja zamiast przyczynowości 20 Wszystko jest daną 20 Algorytm ułoży dla ciebie serial i playlistę 21 Dane jako kapitał firmy 22 2. Nowy konsument 24 Samodzielność 24 Prosument i jego zwyczaje 25 Mobilność 26 Co na to marketerzy? 28 Rola aplikacji 29 Apifikacja 30 Efekt ROPO i showrooming: dlaczego klienci migrują między kanałami 32 Internet rzeczy 35 Dwa pozornie sprzeczne trendy w zachowaniu konsumentów 36 Cyfrowe ślady i dlaczego klienci zostawiają swoje dane 36 Digital body language 38 Informacje składające się na digital body language 39 Budowanie modeli: podróż zakupowa klienta i buyer persona 39 Wyższość analizy zachowania konsumentów nad innymi sposobami pozyskiwania wiedzy 41 3. Nowy marketer 43 Inbound vs. outbound 43 Romantyczna i pragmatyczna 44 Naukowe podejście 45 Cykle HADI, czyli lekcje od klubu ze striptizem 47 Zmiana pojęcia kampanii 48 Marketing predyktywny 49 Dysproporcja między dyskursem a praktyką 51 Czemu marketerzy nie potrafią współpracować ze sprzedawcami (a dlaczego powinni)? 52 4. Nowy sprzedawca 54 Kto ufa sprzedawcom? 54 Mikser i wehikuł czasu 54 Atlassian, czyli absurdy B2B 55 Tesla Motors, czyli pożegnaj sprzedawcę samochodów 56 Dopasowanie do kontekstu 56 Część II MARKETING AUTOMATION I BIG DATA REDEFINIUJĄ MARKETING, JAKI ZNAMY 44 1. Klasyczne 4P 61 2. Porady dla osób, które wybierają platformę marketing automation 62 3. Wyciek leadów 64 4. Rola edukacji w procesie zakupowym 65 5. Content marketing z marketing automation 68 Idealny content marketing wspomagany automatyzacją 69 Symptomy braku równowagi między produkcją treści i automatyzacją 69 Jak łączyć content marketing i marketing automation? 69 6. Nowe podejście do e-mail marketingu 72 Potęga e-mail marketingu, czyli lekcja od Baracka Obamy 72 Co wiedział Jacob Palme, czyli o zmęczeniu komunikacyjnym 72 To mnie nie dotyczy! 73 Przestań utożsamiać e-mail marketing z newsletterami albo zamęcz klienta na śmierć 74 Personalizacja wiadomości e-mail 75 Wiadomości 1-do-1 76 7. Programy lojalnościowe 78 Nowi i obecni klienci 78 Zostań dyrektorem departamentu lojalności 78 Co to jest lojalność i czy klient może być lojalny? 79 Perspektywa customer lifetime value: myślmy o pozyskanym kliencie w perspektywie całościowej relacji, nie pojedynczych transakcji 80 RFM 81 Pojęcie lojalności 81 8. Kanał mobile 83 Aplikacje jako narzędzie marketingowe 83 Mobile marketing automation 84 Część III PORADY PRAKTYCZNE 87 1. Tworzenie buyer persona 89 Czym jest persona? 89 Zastosowanie person 89 Budowanie persony: uwagi wstępne 90 Pytania przydatne podczas tworzenia buyer persona dla B2B 91 Pytania dotyczące tworzenia buyer persona dla B2C 91 Skąd pozyskać te informacje? 91 Ważne zasady 92 2. Monitoring kontaktów i zarządzanie nimi przez CRM 94 Zbieranie danych o użytkownikach 94 Scoring 96 3. Pozyskiwanie leadów 98 Formularze kontaktowe, które działają 98 Twój klient Pinokio: progresywne profilowanie kontra nieprawidłowe dane w formularzach 100 Jak długi ma być formularz? 102 Pozyskiwanie leadów przez gated content lub bonusy 103 4. E-mail marketing 105 Higiena bazy 105 Regularne czyszczenie bazy 106 Segmentacja klientów 106 Autorespondery i wiadomości dynamiczne 107 Wiadomości powitalne 108 Zwiększanie wartości koszyka 112 E-maile zwiększające zaangażowanie 113 E-maile urodzinowe 114 E-maile reaktywujące 115 E-maile ratujące porzucone koszyki zakupowe w e-commerce 115 5. Lead nurturing 119 Zanim przygotujesz program „pielęgnacji leadów” 119 Fazy lead nurturing 119 Kampanie wielokanałowe 120 Kampanie tematyczne kierowane do obecnych klientów 121 Lead recycling 124 Lead nurturing dla pracowników 125 Korzyści z lead nurturing i jak je zmierzyć 126 6. Website marketing 127 Wzrastająca rola silników rekomendacji 127 7. Personalizacja strony WWW 129 Przykłady: dynamiczne zestawy i widgety z rekomendowaną ofertą 130 8. Sprzedaż 132 Cold calling 132 Identyfikacja gotowości zakupowej 135 Alerty w marketing automation 135 Znaczenie social media dla sprzedaży 136 9. Retencja 137 Działania adresowane do lojalnych klientów 137 Programy lojalnościowe z wykorzystaniem marketing automation 138 Wykorzystanie mobile w programach lojalnościowych 138 Marketing automation jako wsparcie dla biura obsługi klienta 139 10. Social media 140 Blaski i cienie social media dla biznesu 140 Cały Facebook jest o tym samym 141 Podstawowa zasada: żadna platforma social media nie może być twoim głównym narzędziem komunikacji 142 Ustalanie celów: integracja z marketing automation 142 Automatyzacja social media 143 Personalizacja reklam na Facebooku za pomocą custom audiences i platformy marketing automation 143 Angażuj pracowników 145 11. Mobile 146 Powiadomienia push 146 Mobile CRM i personalizacja powiadomień 146 Nie zapominaj o SMS-ach! 147 M-handel 148 Adresowanie online – offline gap: efekt ROPO 150 12. Analityka marketingu 152 KPI 152 Trendy w działaniach analitycznych: kierunki rozwoju 156 Testy A/B 157 13. Porady dla osób, które wybierają platformę marketing automation 161 Mity na temat marketing automation 161 Kiedy opłaca się wdrażać marketing automation? 163 Jak wybrać platformę marketing automation? 163 Jak wygląda praca z platformą marketing automation? 165 Rozwiązania marketing automation dla B2B 166 Rozwiązania marketing automation dla B2C i e-commerce 167 PODSUMOWANIE 175 Bibliografia 177