Rola convention bureau w kształtowaniu konkurencyjności miasta
W monografii postawiono problem badawczy: w jaki sposób działalność convention bureau wpływa na
konkurencyjność miasta. Przyjęto, że convention bureau wpływa na konkurencyjność miasta, oddziałując na kształtowanie się kosztów transakcyjnych na rynku spotkań, a tym samym na wykorzystanie lokalnych zasobów. Z kolei celem pracy była identyfikacja zakresów działalności convention bureau w największym stopniu przyczyniających się do ograniczania kosztów transakcyjnych w branży spotkań. Wieloetapowe badanie empiryczne dotyczyło ról oraz zadań zagranicznych i polskich convention bureaux.
W pierwszej kolejności odwołano się do zagadnienia konkurencyjności miast, różnorodności zasobów niezbędnych do jej kształtowania, a także znaczenia instytucji i kosztów transakcyjnych w tym procesie. W następnych dwóch rozdziałach scharakteryzowano branżę spotkań oraz jej strukturę przedmiotową i podmiotową. W czwartym rozdziale skoncentrowano się na convention bureau – genezie tego podmiotu, jego definicjach, a także podstawowych zakresach działalności. Piąty rozdział stanowi podsumowanie metod badawczych zastosowanych podczas badań. W kolejnych dwóch rozdziałach zaprezentowano wyniki empirycznej weryfikacji założeń teoretycznych. Wreszcie zebrano wnioski wynikające ze studiów literaturowych i analiz empirycznych oraz przedstawiono rekomendacje praktyczne.
Stwierdzono, że convention bureau może oddziaływać na konkurencyjność miasta na wiele sposobów – przede wszystkim jednak odgrywając rolę agenta, ponieważ w tym przypadku powinno w największym stopniu ograniczać
koszty transakcyjne powstające w relacjach między organizatorem spotkania, lokalną branżą spotkań i samorządem. Równocześnie wpływa na wykorzystanie miejscowych zasobów oraz wzmacnia potencjał miasta w bezpośredniej rywalizacji na arenie międzynarodowej.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-8211-052-4
- ISBN druku: 978-83-8211-051-7
- Liczba stron: 300
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
1. Instytucje a konkurencyjność miast 1.1. Pojęcie konkurencyjności w odniesieniu do jednostek terytorialnych 1.2. Znaczenie zasobów dla konkurencyjności miast 1.3. Instytucje jako zasób miasta 2. Charakterystyka rynku spotkań 2.1. Turystyka biznesowa a rynek spotkań 2.2. Struktura przedmiotowa branży spotkań 2.3. Struktura podmiotowa rynku spotkań 3. Rynek spotkań a konkurencyjność miast 3.1. Proces pozyskiwania spotkań 3.2. Konkurencyjność branży spotkań a konkurencyjność miasta 3.3. Koszty transakcyjne na rynku spotkań 4. Istota działalności convention bureau 4.1. Geneza convention bureau 4.2. Role convention bureau w branży spotkań 4.3. Wpływ convention bureau na koszty transakcyjne w branży spotkań i na konkurencyjność miasta 5. Metoda badawcza 5.1. Role zagranicznych i polskich convention bureaux 5.2. Analiza konkurencyjności polskich miast na rynku spotkań 5.3. Znaczenie polskich convention bureaux dla branży spotkań 6. Role zagranicznych i polskich convention bureaux w świetle badań empirycznych 6.1. Zróżnicowanie zagranicznych convention bureaux 6.2. Analiza ważności i realizacji zadań zagranicznych convention bureaux 6.3. Analiza ważności i realizacji zadań polskich convention bureaux 7. Role polskich convention bureaux – analiza pogłębiona 7.1. Potencjał polskich miast w zakresie rozwoju branży spotkań 7.2. Role convention bureau według przedstawicieli instytucji 7.3. Role convention bureau według partnerów instytucji 8. Wpływ convention bureau na konkurencyjność miasta 8.1. Wyniki badań w świetle założeń teoretycznych 8.2. Wyniki badań a rekomendacje dla convention bureaux 8.3. Wyniki badań w świetle literatury przedmiotu