Rola i zadania psychologa we współczesnej szkole
"Recenzowaną pozycję pojmuję jako fundamentalną dla procesu budowania profesjonalnej tożsamości psychologa szkolnego. Proces ten sytuują Autorki w rozległym kontekście teoretycznym, który wyznacza ramy dla wyzwań, przed jakimi staje psycholog szkolny oraz określa niezbędne kompetencje i umiejętności, dzięki którym może on sprostać tym wyzwaniom. Odnosi się także do płaszczyzn, możliwości i - niestety - ograniczeń współpracy z instytucjami pozaszkolnymi (...). Przewiduję, że książka znajdzie licznych odbiorców zarówno w gronie akademickim, jak i wśród psychologów szkolnych. Ma wielkie szanse stać się dla zainteresowanych źródłem inspiracji "środowiskowotwórczych", dostarczycielem heurystyk postępowania zawodowego. Gratuluję Redaktorom tomu koncepcji tej pracy oraz skompletowania kompetentnego Zespołu. Słowa uznania należą się Autorom opracowań za poziom merytoryczny oraz piękny język, w jakim napisane są wszystkie - bez wyjątku - dysertacje. Lektura pracy była dla mnie przyjemnością!" dr hab. Dorota Turska, prof. nadzw. Instytut Psychologii UMCS Lublin
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-264-2995-8
- ISBN druku: 978-83-264-0097-1
- EAN: 9788326429958
- Liczba stron: 232
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Rozważania teoretyczne 1. Grażyna Katra Psycholog szkolny w Polsce i w innych krajach 11 2. Grażyna Katra Model roli psychologa szkolnego - propozycja własna 21 3. Elżbieta Dryll Charakterystyka środowiska szkolnego 33 4. Ewa Sokołowska Psycholog we współczesnej szkole polskiej - inspiracje teoretyczne 45 Podstawowe wyzwania 5. Małgorzata E. Babiuch-Hall Specyficzne problemy rozwoju dziecka w młodszym wieku szkolnym - kierunki i formy działań profilaktycznych 59 6. Grażyna Katra Psycholog szkolny wobec wyzwań dorastania 74 7. Ewa Sokołowska Niepowodzenia szkolne 93 8. Anna Piekarska Przemoc i krzywdzenie "za szkolną bramą" - programy psychoprofilaktyczne 113 9. Elżbieta Czwartosz Rola psychologa szkolnego wobec konfliktów. Działania profilaktyczne i interwencyjne 129 Kompetencje i umiejętności 10. Elżbieta Dryll Praca indywidualna 141 11. Ewa Sokołowska, Grażyna Katra Praca z grupą na terenie szkoły 152 12. Anna Cierpka Kontakt z rodziną w realiach szkolnych 163 13. Karolina Małek Specyfika kontaktu psychologa szkolnego z nauczycielami 174 14. Ewa Sokołowska "W obliczu audytorium" 184 15. Magdalena Budziszewska Wspieranie rozwoju uczniów. Perspektywa całościowa 205 16. Hanna Gryniewicz Współpraca psychologa szkolnego z instytucjami pozaszkolnymi w świetle przepisów prawnych 218