MENU

Rola liderów w sukcesie przedsiębiorstw społecznych

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Katowice, 2018

  • Autor: Martyna Wronka-Pośpiech

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 19,00 zł
16,34
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Rola liderów w sukcesie przedsiębiorstw społecznych

Głównym celem niniejszego opracowania jest wyjaśnienie relacji zachodzących pomiędzy stylem kierowania, orientacją przedsiębiorczą a sukcesem przedsiębiorstw społecznych oraz określenie pożądanego zestawu cech i kompetencji osób nimi zarządzających. Prowadzone badania były zorientowane na realizację następujących celów szczegółowych o charakterze:teoretycznym (przegląd i systematyzacja literatury przedmiotu, ukierunkowane w szczególności na wyjaśnienie podstawowych pojęć); metodycznym (skonstruowanie narzędzi służących pomiarowi sukcesu przedsiębiorstwa społecznego, badaniu zależności zachodzących pomiędzy stylem przywództwa, orientacją przedsiębiorczą i sukcesem przedsiębiorstwa społecznego oraz określenie zestawu cech i kompetencji pożądanych u przedsiębiorstw społecznych);praktycznym (dostarczenie praktykom wytycznych podnoszenia skuteczności i sprawności badanych organizacji). Realizacja postawionego celu badawczego została poprzedzona krytyczną analizą koncepcji odnoszących się do zakreślonego obszaru tematycznego, zawartych zarówno w polskiej, jak i zagranicznej literaturze przedmiotu. Podstawowe etapy badań obejmowały studia literatury przedmiotu, opracowanie modelu teoretycznego i narzędzi badawczych, przeprowadzenie badań empirycznych, analizę i interpretację otrzymanych wyników oraz późniejsze wnioskowanie w zakresie oceny związków pomiędzy stylem kierowania, orientacją przedsiębiorczą i sukcesem przedsiębiorstwa społecznego. Empiryczna część opracowania jest rezultatem zastosowania mieszanych metod badawczych (tzw. triangulacji metodologicznej) z wykorzystaniem kwestionariuszy ankiety i kwestionariusza wywiadu oraz wybranych metod statystycznych. Na finalny kształt pracy oraz na zakres i głębokość prowadzonych badań wpłynęły także informacje uzyskane przez autorkę pracy, która współpracuje z organizacjami działającymi w trzecim sektorze, gdzie od wielu lat pracuje jako doradca i trener, świadcząc usługi z zakresu zarządzania i funkcjonowania podmiotów ekonomii społecznej oraz promocji przedsiębiorstw społecznych. Można zatem powiedzieć, że weryfikacja tez miała zarówno teoretyczny, jak i praktyczny charakter.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp	7
Rozdział 1
Podstawy teoretyczne przedsiębiorczości społecznej	13
1.1. Rozwój ekonomii społecznej i przesłanki przedsiębiorczości społecznej	13
1.2. Pojęcie przedsiębiorczości społecznej – przegląd definicji	20
1.3. Przedsiębiorstwa społeczne – istota, rodzaje i zasady działania	32
1.3.1. Trzy szkoły definiowania przedsiębiorczości społecznej	32
1.3.2. Rozwój definicji przedsiębiorstwa społecznego	35
1.3.3. Specyfika przedsiębiorstw społecznych w Polsce	44
Rozdział 2
Czynniki determinujące funkcjonowanie i sukces przedsiębiorstw społecznych	51
2.1. Sukces przedsiębiorstwa społecznego – teoria, praktyka i pomiar	51
2.2. Kontekstowe uwarunkowania osiągania sukcesu przedsiębiorstw społecznych	58
2.2.1. Uwarunkowania zewnętrzne	58
2.2.2. Uwarunkowania wewnętrzne	61
2.2.2.1. Przywództwo	64
2.2.2.2. Orientacja przedsiębiorcza	66
2.3. Typologie czynników decydujących o sukcesie przedsiębiorstw społecznych	71
Rozdział 3
Przedsiębiorca społeczny i jego rola w osiąganiu sukcesu przez przedsiębiorstwo społeczne	79
3.1. Przedsiębiorca społeczny i jego atrybuty	79
3.2. Specyfika zarządzania przedsiębiorstwem społecznym	83
3.3. Kompetencje przedsiębiorcy społecznego – przegląd definicji	88
Rozdział 4
Metodyka badań	95
4.1. Pierwszy etap badań	95
4.2. Drugi etap badań	103
4.3. Trzeci etap badań	105
Rozdział 5
Prezentacja wyników badań własnych – analiza i dyskusja	110
5.1. Pierwszy etap badań	110
5.1.1. Identyfikacja stosowanego przez respondentów stylu przywództwa, poziomu orientacji przedsiębiorczej oraz osiąganego sukcesu	110
5.1.2. Ocena związku pomiędzy stylem przywództwa a sukcesem przedsiębiorstwa społecznego	111
5.1.3. Ocena związku pomiędzy stylem przywództwa a orientacją przedsiębiorczą	114
5.1.4. Ocena związku pomiędzy stylem przywództwa a orientacją przedsiębiorczą oraz sukcesem	117
5.1.5. Ocena związku pomiędzy orientacją przedsiębiorczą a sukcesem przedsiębiorstwa społecznego	120
5.1.6. Ocena pozostałych związków pomiędzy zmiennymi	125
5.2. Drugi etap badań	128
5.3. Trzeci etap badań	137
Rozdział 6
Podsumowanie badań i wnioski	146
6.1. Wyniki weryfikacji hipotez i pytań badawczych	146
6.2. Konsekwencje dla teorii	148
6.3. Konsekwencje dla praktyki zarządzania	151
6.4. Ograniczenia przeprowadzonych badań	154
Zakończenie	157
Załączniki
Załącznik 1: Kwestionariusz wywiadu – pierwszy etap badań	163
Załącznik 2: Kwestionariusz wywiadu – drugi etap badań	168
Załącznik 3: Kwestionariusz wywiadu – trzeci etap badań	171
Bibliografia	173
Spis rysunków	197
Spis tabel	198
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

32,00 zł
40,00 zł

Rodzina w trzecim tysiącleciu. Trudności i sukcesy

Publikacja stanowi przyczynek do dyskusji i refleksji nad problemami dotyczącymi współczesnej rodziny. Zmiany, jakim ona podlega, są przedmiotem badań naukowców opisujących wielowątkowe przemiany zachodzące w tym systemie.
19,78 zł
23,00 zł

Marketing wobec wyzwań XXI wieku. Uwarunkowania a opcje strategiczne przedsiębiorstw funkcjonujących w Polsce

Pierwszy rozdział traktuje o uwarunkowaniach, jakie tworzy otoczenie eurorynku dla podmiotów rynkowych z wyartykułowaniem zalet i wad akcesji Polski do struktur unijnych oraz występujących zróżnicowań otoczenia rynkowego między krajami Un...
16,20 zł
18,00 zł

PARADYGMATY JUTRA WYZWANIA DLA NAUK SPOŁECZNYCH WYNIKAJĄCE Z ZAGROŻEŃ WSPÓŁCZESEGO ŚWIATA t.3

Bezpieczeństwo oceniane, rozpatrywane i definiowane wieloaspektowo jako stan, czy też proces jest nam niezbędne do utrzymania międzynarodowego ładu: politycznego, terytorialnego, ekonomicznego i ekologicznego. Ma ono również kapitalne znaczenie ...
22,40 zł
32,00 zł

Studia z teorii klas społecznych

Ptaki fruwały przed pojawieniem się ornitologii, nie musiały się bowiem uczyć latania od naukowców. Moralność istniała przed pojawieniem się etyków, a gorączka przed powstaniem akademii medycznych. Podobnie jest z teorią klas. Już od wiek...
26,52 zł
34,00 zł

Nauczyciel i uczeń w kontekście społecznych przemian i oczekiwań

Książka stanowi prezentację wybranych najistotniejszych kwestii, które powinny być uwzględniane w analizie i przemyśleniach towarzyszących działaniom na rzecz projakościowych wdrożeń i zmian, ukierunkowanych na wsparcie nauczyciela i ucznia w pr...
3,51 zł
3,90 zł

Sukcesy samouków. Królowie wielkiego biznesu. Tom 2

Ebook, który widzisz przed sobą to druga część z serii zawierającej łącznie pięćdziesiąt krótkich biografii nieprzeciętnych ludzi – przedsiębiorców samouków, którzy często wbrew ciężkim warunkom, biedzie i brako...
49,50 zł
55,00 zł

Podstawy zarządzania finansami przedsiębiorstw. Instrumenty-metody-przykłady-zadania

Niniejszy podręcznik przygotowano z myślą o studentach uczelni technicznych (słuchaczy studiów stacjonarnych i niestacjonarnych), w programie studiów mających przedmioty związane z finansami przedsiębiorstw, w szczególności z zarzą...
44,10 zł
49,00 zł

(nie)Gotowi na sukces

Życia nie da się powtórzyć...Książka "(Nie)gotowi na sukces" to nie tylko kolejna pozycja z dziedziny rozwoju osobistego. To 7 historii osób, które postanowiły się nie poddać i walczyć o lepsze życie dla nich ...
27,00 zł
30,00 zł

Sukces jest w twoich rękach

W ramach serii Skarby Mądrości ukazał się pierwszy tom: Sukces jest w twoich rękach - Alfred J. Palla Czy znasz swój talent?Czy sprecyzowałeś życiową misję?W dużej mierze to determinuje, co będzie sukcesem dl...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!