Romanica Silesiana. No 5: Les transgressions
Osią tematyczną kolejnego tomu Romanica Silesiana, zawierającego dwadzieścia artykułów w języku francuskim, włoskim, hiszpańskim i angielskim, jest literackie, a także filozoficzne ujęcie zagadnienia transgresji moralnej. Badacze, dokonując analizy podjętego problemu, wykorzystują takie teksty, jak: średniowieczne pieśni rycerskie, opowiadania Williama Snelgrave’a, Olaudaha Equiano, Gabriela Mailhola, Mary Prince, powieści Italo Svevo La coscienza di Zeno, Jeana Giono Les Âmes fortes, Sandra Veronesiego Occhio per occhio, utwory Georges’a Bataille’a czy Tahara Ben Jellouna, nowelę Barbary Gowdy Mister Sandman, poezje Leopolda Maríi Panero.
- Kategorie:
- Redakcja: Krzysztof Jarosz
- Język wydania: francuski,hiszpański,angielski,włoski
- ISSN: 2353-9887
- Liczba stron: 310
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Table des matières Mot de la Rédaction (Krzysztof Jarosz et Andrzej Rabsztyn) / 11 Études Maciej Abramowicz Le chevalier et le prêtre. Axiologies dans les chansons de la croisade / 19 Michał Mrozowicki Les mystères de Gilles de Rais. Quelques mots sur la splendeur et la misère d’un transgresseur médiéval / 33 Buata B. Malela Contre-figures du mal et transgression de l’imaginaire. De William Snelgrave à Mary Prince / 49 Edit Bors Récits d’Alceste : une approche (inter)textuelle / 65 Anja Kauß « Adieu, les résolutions ! » — ou plutôt au revoir et à bientôt. La fascination ambiguë de la transgression itérative dans le roman La coscienza di Zeno d’Italo Svevo / 77 Dominique Rougé Dieu a-t-il besoin du mal ? / 86 Jean-Paul Pilorget Les Âmes fortes de Jean Giono ou l’art de la transgression / 94 Diane Gabrysiak Georges Bataille : art, origine et transgression dans les peintures de Lascaux / 108 Tomasz Swoboda Le mal énucléé : Georges Bataille et consortes / 122 Michał Krzykawski Le purgatoire moderne ou la transgression revisitée : la valeur d’usage de Georges Bataille / 137 Nina Pluta El secreto, el mal y el miedo. El género criminal rehecho en 2666 de Roberto Bolaño / 147 Wiesława Kłosek La pena di morte come trasgressione dei fondamentali diritti umani in Occhio per occhio di Sandro Veronesi / 162 Alain Romestaing L’Adversaire d’Emmanuel Carrère : transgressions des limites, limites de la transgression / 180 Katarzyna Gadomska Le néofantastique : entre la transgression et l’esprit conservateur / 195 Magdalena Zdrada-Cok La norme et ses transgressions : polysémie de l’espace urbain (Fès / Tanger) dans le romanesque de Tahar Ben Jelloun (1973—2008) / 208 Anna Czarnowus Girlhood, Disability, and Liminality in Barbara Gowdy’s Mister Sandman / 222 Zuzanna Szatanik Transgressive Shame / Transgressing Shame. Reflections on Lorna Crozier’s Poetic Revision of the Christian Myth of the Fall / 235 Ewa Śmiłek La desviación en la poesía de Leopoldo María Panero / 253 Aneta Chmiel Ma è davvero uno scandalo? Caravaggio sotto accusa ne L’olivo e l’olivastro di Vincenzo Consolo / 267 Tomasz Sikora Indocile Bodies: Bodily Transgressions in Selected Canadian Movies / 281 Comptes rendus “Er(r)go” No 17 (2/2008), „Klonowanie Kanady”. Guest edited by Eugenia Sojka. Katowice, Wydawnictwo Śląsk, 2008 (Tomasz Sikora) / 297 Anna Czarnowus: “Inscriptions on the Body: Monstrous Children in Middle English Literature”. Katowice, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2009 (Agatha Hausen) / 302 Buata B. Malela : « Aimé Césaire “fil et la trame”. Critique et figuration de la colonialité du pouvoir ». Paris, Anibwe, 2009 (Magdalena Zdrada-Cok) / 305