Różnorodni przez sztukę
Publikacja (...) wpisuje się w krąg wciąż nielicznych monografii poświęconych problematyce wielowymiarowego wychowania estetycznego dzieci, młodzieży i dorosłych. Jednak w odróżnieniu od innych prac tego typu stara się połączyć teoretyczne podstawy edukacji z praktyką codzienną w rozmaitych instytucjach, np. szkołach, placówkach kulturalnych, galeriach, salach koncertowych oraz poza instytucjami, w odmiennych środowiskach o złożonej strukturze etniczno-społecznej. Cechą wyróżniającą w tego typu podejściu jest chociażby wybór badań dotyczący złożonego fenomenu kulturowego, jakim jest indywidualizm i wspólnotowość mieszczące się w koncepcjach, motywacjach i działaniach artystów, animatorów kultury i zwykłych odbiorców sztuki.
Z recenzji
dr hab., prof. CHAT Małgorzaty Kowalczyk-Marcjan
- Kategorie:
- Redakcja: Magdalena Sasin, Mirosława Zalewska-Pawlak
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-8088-982-8
- ISBN druku: 978-83-8088-981-1
- Liczba stron: 238
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 7 I. Indywidualizm i wspólnotowość jako atrybuty sztuki i twórczości artystycznej 11 Sławomir Sztobryn, Pochwała indywidualizmu w pluralistycznej kulturze 13 Grzegorz Sztabiński, Wspólnotowość a indywidualizm w sztuce i wychowaniu estetycznym 23 Barbara Kwiatkowska-Tybulewicz, Pęknięcie burzy optymizm. Sztuka zwierciadłem relacji z Innym 39 Justyna Żak, Ja – Ty w perspektywie wspólnoty sztuki 51 Tamara Sass, Koincydencja indywidualizmu i tradycji w kreacji artystycznej Hasiora, Kulisiewicza i Skoczylasa 61 II. Indywidualizm i wspólnotowość jako wartości edukacji estetycznej 77 Mirosława Zalewska-Pawlak, Wspólnotowość i indywidualizm w edukacji estetycznej – podstawowe założenia 79 Urszula Szuścik, Edukacja plastyczna w kontekście jednostki i grupy 91 Oleksij Karamanov, Wielokulturowy dyskurs edukacji artystycznej w przestrzeni muzealnej 103 Maria Vasylyshyn, Warsztaty muzealne jako forma edukacji międzykulturowej 113 Piotr Soszyński, Wielokulturowość w edukacji muzycznej 125 Anna Tyl, Indywidualizm a społeczne źródła stresu zawodowego nauczyciela, wynikające ze specyfiki jego pracy 135 III. Różne formy doświadczania indywidualizmu i wspólnotowości w kulturze pluralistycznej 149 Magdalena Sasin, Między indywidualizacją a wspólnotowością – środowisko słuchaczy i twórców muzyki współczesnej 151 Ewa Tomaszewska, Z ciemności do światła – taniec butoh przekraczający granice kultur 163 Monika Modrzejewska-Świgulska, Doświadczenie studiowania w Szkole Filmowej w Łodzi przez studentów pochodzących z Azji Wschodniej 179 Magdalena Pawlak, Autostylizacja jako potrzeba podkreślenia indywidualności i wspólnotowości przez współczesną młodzież 191 Mariusz Samoraj, Tolerancja i dialog w środowiskach zróżnicowanych kulturowo na przykładzie historii miasta Zelów 203 Beata Szczepańska, Estetyczno-higieniczny wymiar architektury szkolnej w II Rzeczypospolitej Polskiej w kontekście różnorodności kulturowej 219 Autorzy 237