Rozwiązywanie konfliktów
ROZWIĄZYWANIE KONFLIKTÓW to poradnik przeznaczony przede wszystkim dla pracodawców i kadry kierowniczej. Zawarte w nim rady pomogą Ci poruszać się w sferze skomplikowanych relacji między pracownikami. Znajdziesz tu wskazówki w zakresie tego, jak radzić sobie z konfliktami w miejscu pracy. W książce wyjaśniamy, jakie są przyczyny i powiązania konfliktów w miejscu pracy oraz w jaki sposób konflikty eskalują i do czego mogą doprowadzić. Przedstawiamy konkretne środki zaradcze i kroki, które należy podjąć, aby skłonić zwaśnione strony do zakończenia sporu i podjęcia konstruktywnych działań. Dowiesz się także, jak zapobiegać konfliktom.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-89537-88-1
- Liczba stron: 114
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Przedmowa 7 Zagrożenia i możliwości– pożyteczne i niepożyteczne konflikty 9 Trzy możliwe rezultaty 9 100% prawdopodobieństwa 12 Prymitywne reakcje we współczesnym świecie 13 Brzydkie zagrania dają łatwe zwycięstwo 16 Łatwe zwycięstwo 18 Konflikty w miejscu pracy – przyczyny i powiązania 20 Co się za tym kryje? 21 Problemy w komunikowaniu się 25 Powiązania międzyludzkie 29 Natura konfliktu – co naprawdę robią ludzie, kiedy się kłócą 33 Zachowanie sprzyjające konfliktom 36 Strategie rozwiązywania konfliktów 42 Pięć najważniejszych strategii 45 Czy mam interweniować? 54 Sposób postępowania 56 Analiza konfliktu – klucz do uporania się z konfliktem 59 Przeanalizuj konflikt 61 Wyznacz sobie konkretny cel 62 Zidentyfikuj strony konfliktu 65 Informuj strony konfliktu 66 Indywidualne rozmowy ze stronami konfliktu 67 Podsumuj wynik 74 Pomyśl o środkach zaradczych 75 Dlaczego nie przestaną? – czynniki podtrzymujące 76 Unikanie 77 Zachowanie marginesu bezpieczeństwa 79 Sojusze 81 Prestiż 83 Reguła eskalacji 85 Teoria progów 85 Czynniki komunikacyjne 86 Środki zaradcze – jak doprowadzić do porozumienia? 88 Zmotywuj strony konfliktu 89 Szukaj kompromisów 91 Zachęć strony do spróbowania 94 Zmień nastawienie stron 96 Doprowadź do zamiany ról 99 Pozwól stronom dać upust złości 100 Zapobiegaj czytaniu w myślach 102 Rozróżniaj pomiędzy osobą a zachowaniem 103 Dmuchaj na zimne – o zapobieganiu konfliktom 105 Pięć sposobów na przeciwdziałanie 107 Zakończenie 111 Zebrane rady 112