Ruch Muzyczny 1/2023
\n\n#1/2023\n \n W numerze między innymi:\n \n W stronę krytyki wrażliwej: O odpowiedź na niedawne „Kilka próśb do osób zajmujących się krytyką muzyczną” Kuby Krzewińskiego poprosiliśmy młodych krytyków muzycznych. Piotr Mika wnikliwie przepytuje o wartości krytyki muzycznej grono doświadczonych autorek i autorów. Karolina Kolinek-Siechowicz rozmawia z Alexem Rossem, a całość otwiera dyskusja naszej redakcji.
\n\n Relacje ze spektakli: „Borys Godunow” w La Scali, „Don Kichot” w Operze Bałtyckiej, „Jawnuta” w Teatrze Wielkim w Poznaniu, „Opowieści Hoffmanna” w Göteborgsoperan oraz „Dziewczyna z Dzikiego Zachodu” w Teatrze Wielkim w Łodzi, a także z koncertów i festiwali w Warszawie, Poznaniu i Katowicach.
\n\nW dziale zagranica Iwona Stoińska-Kairska pisze o polskich
muzykach w Maracaibo. \n \n Recenzje 11 albumów, m.in. płyt sopranisty Bruno de Sá, albumu z muzyką Schuberta pod batutą Jordiego Savalla, książki „Rozmowy o muzyce” Harukiego Murakami i Seijiego Ozawy oraz nut z kompozycjami Kazimierza Serockiego wydanych przez PWM.
\n\nO muzyce Wałentyna Sylwestrowa pisze Iryna Tukowa, a o utworach do słuchania w ciemnościach Antoni Michnik. \n \n Kolejny odcinek cyklu „Słuchanie obrazów” Pawła Bienia. \n \n
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- EAN: 9770003596107
- Liczba stron: 48
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
STREFA RUCHU
Wewnętrzna wrażliwość powinna być naszą busolą – dyskusja redakcyjna
Alex Ross: Między dziennikarstwem a nauką – Karolina Kolinek-Siechowicz
Zmierzch bogów? – Piotr Mika
Osiem próśb, trzy odpowiedzi – Joanna Kwapień, Marta Konieczna, Bartosz Witkowski
RELACJE
Świadek prawdy i przemoc władzy – Leszek BernatDon Kichot dla każdego – Katarzyna Gardzina
Kiedy kobieta porzuca mężczyznę – Jacek Kornak
Western pozbawiony napięcia – Jacek Marczyński
Trzy razy K po raz siódmy – Michał Klubiński
Jubileusz na bogato – Karolina Dąbek
Nowy rok, stara OMN – Joanna Zabłocka
Świętowanie wśród przyjaciół – Mateusz Borkowski
ZAGRANICA
Polscy muzycy w Maracaibo – Iwona Stoińska-Kairska
WYDAWNICTWA
Było sopranistów wielu... – Andrzej KwiecińskiOdnowa przychodzi z przeszłości – Mateusz Ciupka
Karykatury i klejnoty – Dariusz Marciniszyn
Płytoteka#: W obliczu śmierci – Szymon Atys
Spotkanie po latach – Mateusz Borkowski
Alterantywny sposób komponowania na orkiestrę – Wioleta Żochowska
Jazz, polski folklor i coś jeszcze... – Ewelina Grygier
O obrotach słów niebieskich – Filip Lech
Dwa światy interpretacji – Katarzyna Ryzel
Krasnoludki Serockiego: #folklor #fortepian #miniaturki #fun – Adam Kośmieja
SWOBODA RUCHU
Muzyczne uniwersum Wałentyna Sylwestrowa – Iryna TukowaW okowach mroku. O utworach do słuchania w ciemnościach – Antoni Michnik
OD REDAKCJI
Skąd się biorą krytycy? – Krzysztof Stefański
FELIETON
Mydło i wędlina – Rafał Wawrzyńczyk
Z ARCHIWUM R
Nietykalni – Katarzyna Ryzel
REKOMENDACJE
Wydarzenia muzyczne na najbliższe dwa tygodnie poleca redakcja
SŁUCHANIE OBRAZÓWJak otruć Mozarta? – Paweł Bień