Ruch Muzyczny 4/2023
#4/2023
W numerze między innymi:
„Unikam miejsc, w których jest miło i fajnie” – przyznaje Dominik Strycharski, kompozytor, improwizator, wirtuoz fletów prostych i wokalista w rozmowie okładkowej z Adamem Suprynowiczem.
W Ukrainie muzy nie milkną – po roku od rozpoczęcia inwazji Rosji na naszego wschodniego sąsiada Weronika Zinczenko pisze o sytuacji artystów ukraińskich w Polsce, a Wałentyna Samczenko przybliża wciąż dla nas nieodkryte obszary kultury muzycznej Ukrainy.
Relacje z XX Festiwalu Łańcuch, Witold Lutosławski World Days, Valetta International Baroque Festival, koncertów w Warszawie, Krakowie, a także spektaklu „Parsifal” w Grand Théâtre de Geneve.
Recenzje dziesięciu albumów, m.in. „Wooden Music I” kwintetu Tomasza Stańki, „Kings in the North” Wrocławskiej Orkiestry Barokowej czy niepublikowanych dotąd nagrań Nelsona Freire, a także książek: „Pierre Boulez. Demiurg nowej muzyki” oraz „Sonorous Desert…”.
Jan Topolski pisze o filmowych eksperymentach Andrzeja Markowskiego, Marcin Kostecki o mizofonii.
Kolejny odcinek cyklu „Słuchanie obrazów” Pawła Bienia.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- EAN: 9770003596107
- Liczba stron: 48
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
STREFA RUCHU
Wielogłosowe oratorium przybliżania zwycięstwa – Wałentyna Samczenko
Sytuacja ukraińskich muzyków w Polsce podczas wojny rosyjsko-ukraińskiej – Weronika Zinczenko
RELACJE
Lutosławski w chórze indywidualistów – Adam SuprynowiczSpółdzielczość i nieważkość – Barbara Bogunia
Bez przesilenia – Maciej Krawiec
Gdzie szukać klucza – René Książek
Na co dzień czy od święta – Marta Konieczna
Świat po zagładzie – Jacek Kornak
Malta w barokowych klimatach – Leszek Bernat
WYDAWNICTWA
Porywające brzmienie drewna – Tomasz GregorczykKrólowie Północy – Mateusz Borkowski
(Do) trzech wirtuozów sztuka – Łucja Siedlik
Diabeł z Bordeaux – Szymon Atys
Płytoteka#: Wracając do concerto grosso – Przemek Psikuta
Freire znany i nieznany – Dariusz Marciniszyn
Świdrujący minimalizm – Katarzyna Ryzel
Głos in the machine – Piotr Tkacz-Bielewicz
Dryfując po muzyce – Katarzyna Ryzel
Burza w mózgu – Maciej Krawiec
Boulez żyje – Filip Lech
W poszukiwaniu starożytnej ciszy – Filip Lech
ROZMOWA
Dominik Strycharski: Nie ma granic – Adam Suprynowicz
SWOBODA RUCHU
Więcej niż kompozytor. Filmowe eksperymenty Andrzeja Markowskiego – Jan TopolskiNiewdzięczne dźwięki albo rzecz o mizofonii – Marcin Kostecki
OD REDAKCJI
Patrząc z nadzieją w kalendarz – Krzysztof Stefański
FELIETON
Diabeł i po Diable – Bartek Chaciński, Jacek Hawryluk (HCH)
Z ARCHIWUM R
My, Żurawie... – Katarzyna Ryzel
REKOMENDACJE
Wydarzenia muzyczne na najbliższe dwa tygodnie poleca redakcja
SŁUCHANIE OBRAZÓWDusza w drewnie, robak w kantacie – Paweł Bień