Ruch Muzyczny nr 12/2021
#12/2021
W numerze między innymi:
Czy współczesny krytyk muzyczny to kolekcjoner lajków? O statusie krytyka kiedyś i dziś pisze Aleksander Laskowski. O blaskach i cieniach blogowania opowiada Dorota Szwarcman w rozmowie z Izabelą Smelczyńską. Fałszywe dylematy oraz kłopoty blogosfery muzycznej opisuje Mateusz Ciupka.
Relacje z festiwali Katowice
Kultura Natura, Musica Electronica Nova, XXIV Forum Sztuki Współczesnej im. Witolda Lutosławskiego, koncertów Sinfonii Iuventus, NOSPR, Filharmonii Narodowej oraz spektakli w Warszawskiej Operze Kameralnej, Operze Śląskiej w Bytomiu i Teatro Real w Madrycie.
Recenzje płyt Ratas del viejo Mundo, La Compagnia Del Madrigale, Marty Forsberg, NOSPR z muzyką Dymitra Szostakowicza, Sinfonii Varsovii pod dyr. Jerzego Maksymiuka, Radical Polish Ansambl, Cezarego Duchnowskiego i Magdaleny Bojanowicz, Jaimie’go Brancha, albumu z muzyką Wysp Księżycowych oraz książki „Historia śpiewu” z Wydawnictwa Astraia.
Józef Opalski wspomina Milvę, Karolina Dąbek pisze o muzyce klasycznej w reklamach, a Beata Bolesławska-Lewandowska sięga do teki Zygmunta Mycielskiego w poszukiwaniu śladów Karola Szymanowskiego.
Trzeci odcinek „Historii artysty” – wspomnień Wiktora Brégy
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- EAN: 9770003596107
- Liczba stron: 48
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
STREFA RUCHU
Uśmiech bez kota. Kilka uwag o krytyce muzycznej na świecie – Aleksander Laskowski
Dorota Szwarcman: Blog jest trybuną – Izabela Smelczyńska
Sława czy chwała? – Mateusz Ciupka
RELACJE
Warianty nakładają się na siebie – Krzysztof Stefański, Adam Suprynowicz
Koncertowanie – Dominika Micał
Powrót w stylu hiszpańskim – Bartosz Witkowski
Proces poszukiwania – Adam Suprynowicz, Justyna Rudnicka
Otwarte tuż przed zamknięciem – Jakub Strużyński
Forum nieinternetowe – Piotr Mika
Wszystkiemu winne są kobiety – Jacek Marczyński
Nietolerancja w brytyjskim miasteczku – Leszek Bernat
Jaskółka uwięziona – Mateusz Ciupka
WYDAWNICTWA
Coś się kończy, coś zaczyna – Magdalena Łoś
(Światło)czułe tkaniny – Antoni Michnik
Z pożądaną domieszką udręki – Adam Suprynowicz
Po prostu włącz! – Mateusz Ciupka
Gusła – Katarzyna Ryzel
Muzyka z księżycowej wyspy – Magdalena Tejchma
Modlitwa za Amerykkkę – Tomasz Gregorczyk
Śpiew dobrze opowiedziany – Mateusz Borkowski
SWOBODA RUCHU
Milva, czyli teatr (notatki bardzo prywatne) – Józef Opalski
Majstersztyk czy profanacja? – Karolina Dąbek
Z teki Zygmunta Mycielskiego (5): O Karolu Szymanowskim – Beata Bolesławska-Lewandowska
FELIETON
Maître des hamburgers – Andrzej Babecki
Z ARCHIWUM R
Analiza krytyki kompozytorskiej – Katarzyna Ryzel
WIKTOR BRÉGY. HISTORIA ARTYSTY
Urodzeni dla muzyki (rocznik 1903) – opr. Małgorzata Jędruch-Włodarczyk
REKOMENDACJE
Wydarzenia muzyczne na najbliższe dwa tygodnie poleca redakcja