Ruch Muzyczny nr 14/2021
#14/2021
W numerze między innymi:
Muzyka w teatrze – czego może się od teatru nauczyć, a co teatr może dzięki niej uzyskać? Krzysztof Stefański rozmawia z reżyserem Jędrzejem Piaskowskim, Marcin Bogucki sprawdza, jakie role grają różne gatunki muzyczne w przedstawieniach, a Teoniki Rożynek w rozmowie z Adamem Suprynowiczem opowiada, jak pisze się muzykę na teatralne zamówienie.
Relacje z Festiwali: XVIII Łańcucha, Przeglądu Sztuki Survival, Wszystkich Mazurków Świata, Muzycznego w Łańcucie, Wigrosfery, Festiwalu Malta, koncertów w Filharmonii Gorzowskiej, NFM, Gdańsku i Krakowie, gali rozdania Fryderyków, a także spektakli: „Cardillaca” w TW-ON, „Cajo Fabricio” w Gliwicach, „Gwałtu na Lukrecji” w Polskiej Operze Królewskiej oraz widowiska baletowego w Teatrze Wielkim w Poznaniu.
Recenzje kompletu nagrań Artura Rodzińskiego, albumów Clary Iannotty, Bena Aylona, Chrisa Speeda, nagrań „Orfeusza” w wersji Monteverdiego oraz Rossiego, najnowszych płyt wytwórni PGMaudio Piotra Grelli-Możejko oraz książek: „Ptacy i ludzie. Ballada dokumentalna o Eugeniuszu Rudniku” Bolesława Błaszczyka oraz „Teoria jazzu: od podstaw do poziomu zaawansowanego” Dariusza Terefenki.
Sylwetka Halim El-Dabha, czyli kolejny odcinek „Światów równoległych” Jana Topolskiego. O pięknych i brzydkich dźwiękach pisze flecistka Ewa Liebchen, Aleksander Mocek zastanawia się nad statusem muzyka na marginesie dyskusji o ustawie o artystach zawodowych. Józef Kański uzupełnia postulat o obowiązkowej sonacie w Konkursie Chopinowskim.
Olgierd Pisarenko w „Historii z fotografii” znów podejmuje wątek bezcennych Stradivariusów
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- EAN: 9770003596107
- Liczba stron: 48
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
STREFA RUCHU
Jędrzej Piaskowski: Muzyka to bardzo konserwatywny świat – Krzysztof Stefański
Z muzyką przez teatr – Marcin Bogucki
Teoniki Rożynek: Praca na sensach – Adam Suprynowicz
RELACJE
Rozsypane ogniwa – Rafał Wawrzyńczyk
Melancholijne pocieszenie – Krzysztof Stefański
Mazurki jak nowe – Katarzyna Ryzel
Ucho przy ziemi – Piotr Tkacz
60 lat Muzycznego Festiwalu w Łańcucie – Monika Partyk
Glamour i psyche – Michał Bajer
Zbrodniarz zagubiony w popkulturowej pułapce – Bartosz Kamiński
Pawi ogon wokalnej wirtuozerii – Mateusz Ciupka
Twoja hańba cieszy przyjaciół – Jacek Marczyński
Każdy zostawił swój ślad – Stefan Drajewski
WYDAWNICTWA
Budowniczy – Przemek Psikuta
Potworna muzyka – Wioleta Żochowska
Dwa Orfeusze – Jacek Hawryluk
Niepozorne – Dominika Micał
Siedem lat w Afryce – Magdalena Tejchma
Solowy trening artysty – Maciej Krawiec
Ballada o Rudniku, czyli Epitafium dla taśmy magnetofonowej – Ewelina Karpacz-Oboładze
Jazz to wiedza – Piotr Rodowicz
SWOBODA RUCHU
Światy równoległe (9): Halim El-Dabh (1921–2017) – Jan Topolski
Piękne brzydkie dźwięki – Ewa Liebchen
Elitarystyczne mrzonki – Aleksander Mocek
Jeszcze o „Sonacie” Chopina – Józef Kański
Moje trzy grosze do wiedeńskiego „Parsifala” – Józef Kański
FELIETON
Oddajcie nam serce Adama! – Andrzej Babecki
Z ARCHIWUM R
Narracja muzyką – Katarzyna Ryzel
HISTORIE Z FOTOGRAFII
Stradivarius z bawełny – Olgierd Pisarenko
REKOMENDACJE
Wydarzenia muzyczne na najbliższe dwa tygodnie poleca redakcja