Ruch Muzyczny nr 18/2020
18/2020
W numerze między innymi:
Esej Moniki Żyły i reportaż Krzysztofa Marciniaka z Ameryki Południowej – ciąg dalszy dyskusji o wspólnotowym wymiarze muzyki i… ciszy.
Relacje z festiwali: Chopin i jego Europa, WarszeMuzik, Muzyka w Starym Krakowie, Eksperymentalne wtorki (Sinfonia Varsovia Swojemu Miastu) oraz z Gdańskiego Festiwalu Carillonowego, Sinfonietta Festival w Krakowie, Ensemble Festival na Zamku Książ, a także ze spektaklu Kopciuszek w Kieleckim Teatrze Tańca i premiery Wehikułu czasu w Operze Bałtyckiej.
Przewodnik po dyskografii Bernarda Ładysza, recenzje beethovenowskiej serii płytowej Quatuor Ébene, nowych nagrań Sarah Hennies, Krystyny Ciesielskiej, kwartetu Joshuy Redmana oraz książki Grzegorza Piotrowskiego Syndrom Pogorelicia. Muzyka – opera – performatywność.
Rozmowa Leszka Bernata z Bruno Monsaingeonem, reżyserem i skrzypkiem, autorem filmów dokumentalnych, które realizował m.in. z Glennem Gouldem, Światosławem Richterem, Dawidem Ojstrachem i Piotrem Anderszewskim.
Portret Bogdana Paprockiego pióra Marcina Bogusławskiego w dziesiątą rocznicę śmierci wielkiego śpiewaka. Esej Pawła Miczki o smyczkowaniu współczesnym i historycznym.
Druga część opowieści Olgierda Pisarenki o działalności pawilonu muzycznego na dworcu w Pawłowsku.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- EAN: 9770003596107
- Liczba stron: 44
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
STREFA RUCHU
Użycia ciszy, czyli uszami feministki – Monika Żyła
Las, trzy miasta, pastwisko i koniec świata – Krzysztof Marciniak
RELACJE
Triumf dwóch przegranych – Dariusz Marciniszyn
Beethoven i jego romantyzm – Marcin Bogucki
Cztery żywioły carillonu – Sabrina Stachel
Prawykonania dla demokracji – Małgorzata Kęsicka
Festiwal z dybukiem w sercu – Ewa Szczecińska
Muzyka wpisana w przestrzeń – Karolina Dąbek
Eksperymenty wśród drzew – Filip Lech
Kraków gra mimo wszystko – Monika Partyk
Duch kameralistyki na zamku Książ – Joanna Kołodziejska
Kopciuszek Broadway Show – Katarzyna Gardzina
Maszyna niezbyt sprawna – Aleksandra AndrearczykWYDAWNICTWA
Bernard Ładysz. Dyskografia z dziurami – Jacek Hawryluk
Tupot i cisza – Antoni Michnik
Zrównoważony rozwój refleksji – Adam Suprynowicz
Wszystko śpiwum – Katarzyna Ryzel
Faceci po przejściach – Tomasz Gregorczyk
Performatyką w muzykologię – Marcin BoguckiROZMOWA
Każda sekunda ma znaczenie – z Bruno Monsaingeonem rozmawia Leszek Bernat
SWOBODA RUCHU
Serce i rzemiosło – Marcin Bogusławski
Smyczkowanie dawniej i dziś – Paweł MiczkaZ ARCHIWUM R
O społecznej wartości dzieła muzycznego – opr. Katarzyna Ryzel
FELIETON
Starchild. Zmartwychwstanie czy blaga stulecia? – Andrzej Babecki
HISTORIE Z FOTOGRAFII
Kolejową koleiną (2) – Olgierd Pisarenko