Ruch Muzyczny nr 2/2020
W numerze między innymi:
Agnieszka Topolska krytycznie podsumowuje Rok Moniuszki, a Gniewomir Zajączkowski i Szymon Żuchowski zauważają, że „w ostatniej dekadzie lata jubileuszowe dla upamiętnienia kompozytorów i wykonawców stały się nie tyle ważną częścią krajobrazu muzycznego Polski, ile prawie siłą tektoniczną, która intensywnie go kształtuje”.
Relacje z Dni Muzyki Nowej w Gdańsku, wykonania Casanovy Różyckiego i Mszy h-moll Bacha w Filharmonii Narodowej, a także z Napoju miłosnego w Operze Śląskiej, Cyrulika sewilskiego w Polskiej Operze Królewskiej i Księcia Igora w Opéra de Paris.
Leszek Bernat w korespondencji w Francji analizuje sytuację Opery Paryskiej, której pracownicy przystąpili do strajku generalnego.
Max Emanuel Cenčić, jeden z najwybitniejszych współczesnych kontratenorów, opowiada Karolinie Kolinek-Siechowicz o swojej drodze na sceny świata i występach w Polsce.
Grzegorz Dąbrowski przybliża muzykę filmową komponowaną przez zmarłego niedawno Zdzisława Szostaka.
Recenzje płyt Jakuba Józefa Orlińskiego, Piotra Alexewicza, Orkiestry Kameralnej PR „Amadeus”, Ronalda Brautigama, a także książki Iana Bostridge’a Podróż zimowa Schuberta. Anatomia obsesji oraz gry mobilnej Zaginiona partytura Moniuszki i aplikacji Zostań Moniuszką.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- EAN: 9770003596107
- Liczba stron: 40
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
STREFA RUCHU
Aktualności
Kończ, waść – Agnieszka Topolska
Taranem w gong, czyli o wpływie rocznic na życie muzyczne – Gniewomir Zajączkowski i Szymon ŻuchowskiRELACJE
Dźwięk prawie przedawkowany – Małgorzata Kęsicka
Skończyła się cudna pieśń bez słów – Dorota Kozińska
Czarne pudło i balony w muzyce – współczesnej Krzysztof Stefański
Klimatyczne ocieplenie Bacha – Bartłomiej Gembicki
Grand Hotel Donizetti i zakochany boy – Mateusz Borkowski
O urojonym przywódcy zbawicielu – Leszek BernatZAGRANICA
Opera Paryska na fali strajkowej – Leszek Bernat
WYDAWNICTWA
Orliński na płytach – Jacek Hawryluk
W poszukiwaniu Mefista – Róża Światczyńska
Hymny na big-band – Przemek Psikuta
Raczej nielekko – Adam Suprynowicz
Słuchajcie Beethovena, słuchajcie –Brautigam! – Marcin Majchrowski
Młode korzenie – Wioleta Żochowska
Narcyz na śniegu – Dorota Kozińska
Moniuszko mobilnie – Katarzyna RyzelROZMOWA
Głos to ekspresja stanu mentalnego – z Maxem Emanuelem Cenčiciem rozmawia Karolina Kolinek-Siechowicz
SWOBODA RUCHU
Szara eminencja – Grzegorz Dąbrowski
Z ARCHIWUM R
Jerzy Waldorff: Krytyka w opałach – opr. Katarzyna Ryzel
FELIETON
Obywatelski projekt ustawy o statusie specjalnym Wdowy po Wielkim Artyście – Andrzej Babecki
HISTORIE Z FOTOGRAFII
Kto uczył Rowickiego – Olgierd Pisarenko