MENU

Ruch Muzyczny nr 23/2021

(ePrasa)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2021

  • Autor: Opracowanie zbiorowe

  • Wydawca: PWM

  • Formaty:
    mobi
    PDF
    ePub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena katalogowa: 5,90 zł
5,61
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Ruch Muzyczny nr 23/2021

#23/2021

W numerze między innymi:

Komu potrzebne są pokolenia? Zwracamy uwagę na twórczość „pokolenia 51”: Eugeniusza Knapika, Aleksandra Lasonia i nieżyjącego Andrzeja Krzanowskiego. Iwona Lindstedt sprawdza, skąd skłonność do arbitralnego grupowania artystycznych osobowości, a Małgorzata Gąsiorowska wspomina o doświadczeniach formacyjnych kompozytorów XX wieku. Temat uzupełniają rozmowy z Eugeniuszem Knapikiem i Aleksandrem Lasoniem.

Relacje z festiwali: Neoarte – Syntezator Sztuki, Joy&Devotion w Londynie oraz z koncertu jubileuszowego 120-lecia Filharmonii Narodowej. Recenzje: „Fidelia” w Teatrze Wielkim-Operze Narodowej, „Tłustego czwartku” i „Nocnego dzwoneczka” w Warszawskiej Operze Kameralnej, a także „Cosi fan tutte” w Operze Nova w Bydgoszczy.

Alida Podłaszczyk-Nowakowska sprawdza, czy w Hiszpanii odrodziło się życie muzyczne po pandemii.

Recenzje płyt: „Beyond Enclosures” Roberta Curgenvena, „Other Voices/Other Votes” Piotra Dang Cichockiego, Martina Kaphukusi i Tonga Boys, „Umoyo Wa Muthempire” Tonga Boys i Doctor Kanuska Group, „Symfonii 1 i 3” Florence Price w wyk. Philadelphia Orchestra, „Amazone” Lei Desandre, „Spontaneous Live Series 008” El Pricto & Degenerative Spontaneous Orchestra, „Gusto

NON Barbaro”, „Messiaen: La Transfiguration de Notre Seigneur Jesus-Christ. Poemes Pour Mi,

Chronochromie” w wyk. Bayerischen Rundfunks Symphony Orchestra & Chorus, „Voice of Nature:

The Anthropocene” Renée Fleming oraz książek: „Niezniszczalny” Grzegorza Piątka – biografii Bohdana Pniewskiego, „A Short History of Electronic Music and its Women Protagonists” Johanna Merricha, „The Musical Human: A History of Life on Earth” Michaela Spitzera oraz „Tradycje pogrzebowe na Kurpiach” pod red. Jacka Jackowskiego.

Maria Sławek kontynuuje swoją opowieść o Bronisławie Hubermanie, Ewa Łętowska wspomina Christę Ludwig i jej nagrania, Oriana Masternak pisze o utworach instrumentalnych Szymona Laksa, a Antoni Michnik kreśli sylwetkę Annei Lockwood.

Kolejny odcinek cyklu „Wiktor Brégy. Historia artysty”.