Ruch Muzyczny nr 4/2020
#4/2020 W numerze między innymi: Witold Paprocki wnikliwie i krytycznie analizuje polski system kształcenia muzycznego, a Janusz Ciepliński w rozmowie z Piotrem Matwiejczukiem wyjaśnia, dlaczego nie udało się dotąd zreformować szkolnictwa muzycznego. Teresa Żylis-Gara, najwybitniejsza polska śpiewaczka XX wieku, z okazji 90. urodzin dzieli się wspomnieniami z Maciejem Kucharskim. Członkowie Radical Polish Ansamble przekonują Adama Suprynowicza, że „wypierając kulturę chłopską, tracimy pewność w relacjach międzynarodowych. Nie wiemy, co to znaczy, dobrze czuć się Polakami”. W cyklu „Historie z fotografii” Olgierd Pisarenko opowiada o wizycie Aleksandra Głazunowa w Warszawie w 1928 roku. Relacje z premiery Halki w reżyserii Mariusza Trelińskiego w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej, Opery na Zamku w Szczecinie, krakowskiego festiwalu Opera Rara, CTM Festival w Berlinie, Łańcucha XVII w Warszawie, koncertów w Narodowym Forum Muzyki, Polskiej Filharmonii Bałtyckiej, warszawskim Teatrze Studio, NOSPR, Filharmonii Narodowej. Recenzje książki Andrzeja Krakowskiego Bronisław Kaper. Od początku do końca, płyt wydawnictwa Anaklasis, nowych nagrań śpiewaczki Raquel Anduezy, Lise Davidsen, Diany Damrau i skrzypaczki Leili Schayegh.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- EAN: 9770003596107
- Liczba stron: 52
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
STREFA RUCHU
Aktualności
Szkoło moja muzyczna – Witold Paprocki
Potrzeba dialogu – z Januszem Cieplińskim rozmawia Piotr MatwiejczukRELACJE
Sytuacje graniczne – Wioleta Żochowska
Łańcuch, czyli tajemnicza seria – Michał Klubiński
Morskie inspiracje – Aleksandra Andrearczyk
Dresdacantans – Andrzej Wolański
Mapy emocji – Adam Suprynowicz
Przed Beethovenem i po… – Małgorzata Komorowska
Utopia czy dystopia? – Łucja Siedlik
Opera w szpitalnych fartuchach – Aleksandra Andrearczyk
Przestrogi i zaskakujące przyjemności – Adam Suprynowicz
Czemu nie chcecie Wandy? – Monika Partyk
Komu wierzy biedna dziewczyna – Jacek Marczyński
Pułapki francuskiej opery – Michał BajerZAGRANICA
Poprawność polityczna w czasach BTHVN2020 – Jolanta Łada-Zielke
WYDAWNICTWA
Bronisław Kaper po raz pierwszy – Grzegorz Dąbrowski
Dekonstrukcja Moniuszki – Katarzyna Ryzel
Zakazane owoce barokowej dekadencji – Magdalena Łoś
Anabasis Anaklasis – Jakub Strużyński
Dwie, Cztery i Ósma – Jacek Hawryluk
Lloyd’s 8 – Przemek Psikuta
Emocje spokoju i smutku – Iza SmelczyńskaROZMOWA
Lepiej śpiewać bosko – z Teresą Żylis-Garą rozmawia Maciej Kucharski
SWOBODA RUCHU
Radical Polish Ansambl: Dobrze czuć się Polakami – Adam Suprynowicz
Z ARCHIWUM R
Stefania Łobaczewska Szkolnictwo muzyczne – opr. Katarzyna Ryzel
FELIETON
W sprawie roku Białego Kapłana – Andrzej Babecki
HISTORIE Z FOTOGRAFII
Miłe wrażenia z Warszawy – Olgierd Pisarenko