Ruch Muzyczny nr 4/2022
#4/2022
W numerze między innymi:
„Najlepszą inspiracją jest życie” – z Michałem Górczyńskim rozmawia Katarzyna Ryzel.
Czy pornografia zabiła operetkę? Na to pytanie odpowiada Michał Bajer, zastanawiając się nad operetkowymi figurami i ich społecznymi kontekstami. Kevin Clarke sięga do dokonań Barriego Kosky’ego i przedstawia szaloną, queerową interpretację gatunku. Jacek Marczyński analizuje polską scenę operetkową, dawną i współczesną.
Relacje z festiwali Łańcuch w Warszawie i Eclat z Stuttgarcie oraz „Wesela Figara” w Opéra de Paris.
Recenzje 19 albumów, m.in. kompletu symfonii Czajkowskiego pod batutą Paavo Järviego, dzieł zebranych na fortepian i wiolonczelę George’a Enescu, płyty z muzyką Pawła Mykietyna w wykonaniu NFM Filharmonii Wrocławskiej, Marcina Zdunika i Bassema Akiki oraz książek: „Petrus Wilhelmi de Grudencz i muzyka Europy Środkowej XV wieku” Pawła Gancarczyka i „Mazur/ek” Tomasza Nowaka.
Ewa Chamczyk pisze o swingu a Jan Topolski w cyklu „Światy równoległe” kreśli sylwetkę Ludmiły Frajt, pierwszej absolwentki belgradzkiej akademii muzycznej.
Kolejny odcinek „Historii z fotografii” Olgierda Pisarenki.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- EAN: 9770003596107
- Liczba stron: 48
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
STREFA RUCHU
Dopóki konie żyją na scenie – Jacek Marczyński
Grać, śpiewać i podniecać – Michał Bajer
Queerowa rewolucja berlińskiej operetki – Kevin Clarke
RELACJE
W konstelacji Lutosławskiego – Rafał Wawrzyńczyk
Pianophonie, czyli wielki prolog – Michał Klubiński
(Za)łamanie głosu – Piotr Tkacz
Niezbyt szalony dzień w Palais Garnier – Leszek Bernat
WYDAWNICTWA
Romantyzm turbodoładowany – Krzysztof Stefański
#Płytoteka: Semele Händla – Jacek Hawryluk
Geniusz w prostocie – Łucja Siedlik
Kryształowe lustro – Karolina Kolinek-Siechowicz
Licząc na piękno – Filip Lech
Przejmujący śpiew więźniarek – Jacek Marczyński
Sześć twarzy Spółdzielni – Filip Lech
Młode lwy – Przemek Psikuta
Magiczna Rzeczyca – Katarzyna Ryzel
Muziko estas la lingvo de la universo – Piotr Tkacz
Bohater stanów średnich – Krzysztof Stefański
Kiedy mazur basem zagrzmi… – Ewelina Grygier
ROZMOWA
Michał Górczyński: Dźwiękowa chemia – Katarzyna Ryzel
SWOBODA RUCHU
All that… swing! – Ewa Chamczyk
Światy równoległe (11): Łudmiła Frajt – Jan Topolski
OD REDAKCJI
Czy operetka ma sens? – Daniel Cichy
FELIETON
Alla polacca – Rafał Wawrzyńczyk
Z ARCHIWUM R
Trudny los operetki – Katarzyna Ryzel
REKOMENDACJE
Wydarzenia muzyczne na najbliższe dwa tygodnie poleca redakcja
HISTORIE Z FOTOGRAFII
Jeszcze o Petrim – addenda et corrigenda (1) – Olgierd Pisarenko