Rynek doznań
W monografii scharakteryzowano etap rozwoju rynku – rynek doznań – nie tylko od strony konsumentów, ale przede wszystkim osób wykonujących twórczą pracę. Zaprezentowano szczegółowe wyniki badań opartych na analizie zastanych źródeł w postawi kilkudziesięciu wspomnień/wywiadów z ilustratorami z różnych generacji. Zidentyfikowano ich symptomy doświadczania pracy, przypisując je do modułów sensorycznego, emocjonalnego, intelektualnego, behawioralnego albo relacyjnego. Dokonano interpretacji uzyskanych wyników w przekroju międzygeneracyjnym i na podstawie wskaźnika odchylenia od równego podziału. Ponadto pod kątem obecności i udziału tzw. osiowych wymiarów pracy oceniono internetowe oferty pracy dla ilustratorów.
- Kategorie:
- ISBN: 978-83-7875-764-1
- ISBN druku: 978-83-7875-763-4
- Liczba stron: 152
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 9 Część I Podstawy teoretyczno-metodyczne analizy modułów doświadczeń w przebiegu twórczej pracy ilustratorów i przy percepcji jej wytworów 1. Ilustratorzy na tle innych zawodów grupy 2166 Klasyfikacji Zawodów i Specjalności 13 1.1. Zawody jako efekt społecznego podziału pracy 13 1.2. Powstanie i rozwój zawodów, pojęcie zawodu, zawody przyszłości 16 1.3. Klasyfikacja zawodów i specjalności 25 2. Gospodarka doznań. Uwarunkowania ewolucji rynku do rynku doznań 32 2.1. Rynek i jego dezagregacja 32 2.2. Etapy ewolucji rynku według B.J. Pine’a i J.H. Gilmore’a 35 2.3. Rynek doznań jako współczesny etap rozwoju rynku 38 3. Moduły doświadczeń – charakterystyka 42 3.1. Podział modułów 42 3.2. Rodzaje bodźców wykorzystywanych w poszczególnych modułach 43 3.2.1. Moduł sensoryczny 43 3.2.2. Moduł emocjonalny 45 3.2.3. Moduł intelektualny 46 3.2.4. Moduł behawioralny 47 3.2.5. Moduł relacyjny 49 3.3. Holistyczne podejście do modułów 50 4. Projekt badań własnych 52 Część II Wyniki własnych badań empirycznych dotyczących identyfikacji modułów doświadczeń w dokumentach zastanych 5. Analiza ilościowa i jakościowa modułów występujących w opisach ścieżek zawodowych przedstawicieli Polskiej Szkoły Ilustracji 61 5.1. Zakres podmiotowy badań 61 5.2. Analiza frekwencyjna oraz z wykorzystaniem wskaźnika różnorodności i wskaźnika odchyleń od równego podziału 62 5.3. Analiza jakościowa 64 5.3.1. Moduł sensoryczny 64 5.3.2. Moduł emocjonalny 67 5.3.3. Moduł intelektualny 72 5.3.4. Moduł behawioralny 75 5.3.5. Moduł relacyjny 79 6. Analiza ilościowa i jakościowa modułów występujących w wywiadach przedstawicieli nowej polskiej ilustracji 83 6.1. Zakres podmiotowy badań 83 6.2. Analiza frekwencyjna oraz z wykorzystaniem wskaźnika różnorodności i wskaźnika odchyleń od równego podziału 84 6.3. Analiza jakościowa 86 6.3.1. Moduł sensoryczny 86 6.3.2. Moduł emocjonalny 89 6.3.3. Moduł intelektualny 96 6.3.4. Moduł behawioralny 100 6.3.5. Moduł relacyjny 110 6.4. Różnice w percepcji zawartości poszczególnych modułów doświadczeń przez twórców z różnych pokoleń 114 7. Oferty pracy – odwołania do doznań oraz obecność motywujących właściwości pracy (raport z badania) 118 7.1. Zakres badania 118 7.2. Wyniki identyfikacji (poszczególnych) modułów doświadczeń i ich analiza 119 7.3. Rezultaty identyfikacji wymiarów osiowych pracy w jej ofertach 131 7.4. Synteza uzyskanych wyników 134 Zakończenie 137 Bibliografia 139 Spis rysunków 149 Spis tabel 149