MENU

SWiSH Max2 i SWiSH Max3

(eBook)

Animacje flash - jakie to proste!

0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Warszawa, 2009

  • Autor: Roland Zimek

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 64,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 32,00 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

38,40
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

SWiSH Max2 i SWiSH Max3

Potrzebujesz atrakcyjnego banneru, przyciągającej uwagę strony www, filmu rysunkowego czy prezentacji multimedialnej? Chcesz szybko nauczyć się tworzenia nawet najbardziej skomplikowanych animacji? Ta książka jest dla Ciebie! Dzięki SWiSH Max2 i SWiSH Max3 tworzenie interesującej animacji zajmie Ci kilka godzin, a efekt zyska uznanie wielu osób.


W ostatnich latach powstało wiele programów umożliwiających tworzenie animacji w technice flash. Jedne dają pełną kontrolę nad tworzoną animacją, ale są skomplikowane i wymagają dużych umiejętności. Inne są proste w użyciu, lecz nie dają możliwości kontrolowania działania animacji.


Program SWiSH daje ogromne możliwości tworzenia animacji flash, a przy tym jest tani i niezwykle łatwy w użyciu. Animacje utworzone w tym programie zachwycają nawet profesjonalistów. Program ma bogatą kolekcję gotowych efektów, niewymagających napisania choćby jednej linijki kodu. Stworzenie nawet złożonej animacji wymaga niewielkiego nakładu pracy i bardzo krótkiego czasu.


Najnowsze wersje programu SWiSH – SWiSH Max2 i SWiSH Max3 – mają wiele ulepszeń w stosunku do wersji poprzednich. Jedną z najbardziej znaczących zmian jest możliwość wzbogacania animacji o komponenty. Usprawniono także wprowadzanie i edycję tekstu; zmodyfikowano sposób tworzenia skryptów; zmieniono wygląd programu, dzięki czemu jego obsługa jest jeszcze bardziej intuicyjna.


W SWiSH Max3 pojawia się znacznie więcej elementów do łatwego i prostego tworzenia animacji flash. Wersja ta zachowuje przy tym pełną funkcjonalność, umożliwiającą całkowitą kontrolę animacji przez osoby zaawansowane w tworzeniu dynamicznych stron WWW.


W książce opisano polskojęzyczną wersję programu. Przy wszystkich poleceniach podano ich odpowiedniki w wersji angielskiej. Ze strony internetowej (zakładka DO POBRANIA) można pobrać bezpłatne pliki pomocnicze – są to omówione w książce animacje wykonane w programie SWiSH.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie	9
1. Opis programu i instalacja	13
	1.1. Nowości w SWiSH Max2	13
		1.1.1. Wygląd okna programu	13
		1.1.2. Język skryptowy	13
		1.1.3. Efekty	14
		1.1.4. Tworzenie obiektów	15
		1.1.5. Import i eksport	16
	1.2. Wymagania systemowe	16
	1.3. Instalacja programu	17
	1.4. Menu startowe	23
		1.4.1. Tworzenie nowej animacji	25
		1.4.2. Otwieranie ostatnio edytowanej animacji	25
		1.4.3. Pomoc programu	26
		1.4.4. Polskojęzyczne Forum użytkowników programu SWiSH Max	27
		1.4.5. Sprawdzanie nowej wersji programu	28
	1.5. Okno programu	28
		1.5.1. Górne menu	29
		1.5.2. Paski narzędzi	30
		1.5.3. Oś czasu	31
		1.5.4. Obszar animacji	31
		1.5.5. Efekty	32
		1.5.6. Narzędzia	32
		1.5.7. Widok	32
		1.5.8. Filmy	33
		1.5.9. Panele	33
2. Pierwsza animacja	37
	2.1. Ustawienia obszaru animacji	38
	2.2. Prosta animacja ruchu obiektu	39
	2.3. Ruch obiektu wzdłuż linii prostej	41
	2.4. Ruch obiektu wzdłuż dowolnej ścieżki	43
	2.5. Sterowanie przebiegiem animacji	46
3. Tworzenie i modyfikacja obiektów	49
	3.1. Podstawowe obiekty zamknięte	49
	3.2. Autokształty	50
	3.3. Odcinki i krzywe	52
	3.4. Przekształcenia i transformacje obiektu	53
		3.4.1. Przekształcenia obiektu	53
		3.4.2. Transformacje obiektu	55
		3.4.3. Punkty transformacji i odniesienia	57
		3.4.4. Panele Transformacja i Przekształcenie	58
		3.4.5. Perspektywa	61
	3.5. Zmiana kształtu	62
	3.6. Wypełnienia i kontury obiektów	65
		3.6.1. Kontury obiektów	65
		3.6.2. Wypełnienia obiektów	67
			3.6.2.1. Brak wypełnienia i wypełnienie jednolite	67
			3.6.2.2. Wypełnienie gradientowe	68
			3.6.2.3. Wypełnienie obrazem	70
			3.6.2.4. Szczegóły obrazka	71
		3.6.3. Transformacja wypełnienia	77
	3.7. Wstawianie tekstu	78
		3.7.1. Wprowadzanie tekstu do animacji	78
		3.7.2. Formatowanie tekstu	78
		3.7.3. Teksty dynamiczne i pola formularzy	81
	3.8. Importowanie	84
		3.8.1. Import obrazów	84
		3.8.2. Import dźwięków	85
		3.8.3. Import wideo	86
		3.8.4. Import animacji	89
		3.8.5. Import grafiki wektorowej	91
		3.8.6. Importowanie tekstu	92
	3.9. Nazywanie obiektów	92
	3.10. Grupowanie obiektów	93
	3.11. Przekształcanie tekstu na krzywe	95
	3.12. Zmiana kolejności obiektów	98
	3.13. Precyzyjne rysowanie i wyrównywanie obiektów	99
		3.13.1. Siatka	100
		3.13.2. Prowadnice	101
		3.13.3. Przyciąganie do obiektów i punktów	102
		3.13.4. Wyrównywanie obiektów	102
	3.14. Klipy	107
	3.15. Maskowanie	110
	3.16. Komponenty	113
		3.16.1. Wstawianie komponentów	113
		3.16.2. Przykłady wykorzystania komponentów	116
			3.16.2.1. Komponent efektu odbicia obiektu	116
			3.16.2.2. Komponent listy rozwijanej	119
			3.16.2.3. Komponent przewijanego menu	121
			3.16.2.4. Komponent postępu wczytywania	123
	3.17. Biblioteki	126
4. Efekty	131
	4.1. Efekty Umieść i Usuń	132
	4.2. Efekt Przesuń	134
	4.3. Efekt Zanikaj/Pojawiaj	134
	4.4. Efekt Powiększaj/Pomniejszaj	136
	4.5. Efekt Przewijaj	137
	4.6. Efekt Rozmywaj	139
	4.7. Efekty pochodne	141
		4.7.1. Obróć w 3D, kurcz	143
		4.7.2. Spirala – zwijaj	145
		4.7.3. Odstępy – Zmniejszaj (Kerning)	146
		4.7.4. Spłaszczanie – Spłaszcz	147
		4.7.5. Obrót w losową stronę	148
		4.7.6. Wszystko na morzu	149
		4.7.7. Bugi	150
	4.8. Efekt Transformacja	151
	4.9. Efekt Ściskaj	152
	4.10. Efekt Naprzemian	153
	4.11. Efekt Wąż	155
	4.12. Efekt Eksplozja	157
	4.13. Efekt Obróć w 3D	159
	4.14. Efekt Fala w 3D	160
	4.15. Efekt Wir	162
	4.16. Efekt Fala	163
	4.17. Efekt Pisz na maszynie	165
	4.18. Efekt Przywróć	167
	4.19. Efekt Powtórz Klatki	167
	4.20. Zakładka Ruch	169
	4.21. Zakładka Korekta	173
	4.22. Zakładka Start na	174
	4.23. Zakładka Kaskada	176
	4.24. Zakładka Kamera	178
	4.25. Zakładka Transformacja	178
	4.26. Tworzenie własnych efektów	179
	4.27. Przeglądarka efektów	181
5. Zarządzanie animacją i programem	183
	5.1. Zapisywanie i eksportowanie animacji	183
		5.1.1. Umieszczanie animacji na stronach internetowych	184
		5.1.2. Umieszczanie animacji w prezentacji Microsoft PowerPoint	186
		5.1.3. Tworzenie samodzielnie wyświetlającej się prezentacji	188
		5.1.4. Tworzenie filmu z animacją	189
		5.1.5. Podgląd tworzonej animacji	191
	5.2. Ustawienia eksportu animacji	192
		5.2.1. Ustawienia eksportu SWF	193
		5.2.2. Ustawienia eksportu znaczników języka HTML	198
		5.2.3. Ustawienia eksportu plików wideo i grafiki	200
		5.2.4. Ustawienia eksportu dźwięku	201
	5.3. Zarządzanie scenami i animacją	201
		5.3.1. Właściwości sceny	201
		5.3.2. Wstawianie i usuwanie scen	203
		5.3.3. Chowanie i blokowanie obiektów	204
6. Przykłady skryptów	207
	6.1. Panel Skrypt	207
	6.2. Panel Debug	210
	6.3. Zdarzenia obsługujące mysz	218
	6.4. Zmiana właściwości obiektów	221
	6.5. Zmienne i obliczenia	224
	6.6. Sterowanie przebiegiem animacji	226
	6.7. Gra „Za mało, za dużo”	228
	6.8. Pola formularzy	231
	6.9. Zegar	235
	6.10. Preloader	241
	6.11. Obsługa klawiatury	247
	6.12. Przewijanie zawartości pola tekstowego	250
	6.13. Przewijanie tekstu w polu o dowolnym kształcie	252
	6.14. Przyciski rollover	254
	6.15. Interaktywne menu	259
	6.16. Odtwarzanie muzyki	262
	6.17. Przeciąganie obiektów	265
	6.18. Wczytywanie plików SWF do animacji	268
	6.19. Wczytywanie tekstu z pliku	272
	6.20. Drukowanie tekstu na drukarce	276
	6.21. Właściwości fizyczne klipów	278
7. Skrypty	281
	7.1. Zmienne i operatory	281
	7.2. Polecenia przycisku Add Script	284
		7.2.1. Zdarzenia	285
		7.2.2. Zdefiniuj Funkcję()	291
		7.2.3. Klatka	294
		7.2.4. Sterowanie	296
		7.2.5. Dynamiczne klipy	298
		7.2.6. Zewnętrzne pliki i dane	299
		7.2.7. Przeglądarka/Sieć	301
		7.2.8. Dźwięk	304
		7.2.9. Ciągnięcie myszą	304
		7.2.10. Deklaracje	305
		7.2.11. Warunki	308
			7.2.11.1. if ()	309
			7.2.11.2. Zdefiniowane instrukcje if()	312
			7.2.11.3. switch	315
		7.2.12. Pętle	317
			7.2.12.1. Pętla while ()	317
			7.2.12.2. Pętla do	318
			7.2.12.3. Pętla for ()	320
			7.2.12.4. Przerywanie pętli	321
		7.2.13. Bloki	322
		7.2.14. Wyjątki (SWF7+)	324
		7.2.15. Debug	325
	7.3. Funkcje predefiniowane	326
		7.3.1. Funkcje proste	327
		7.3.2. Funkcje matematyczne	330
		7.3.3. Funkcje tekstowe	334
		7.3.4. Funkcje tablicowe	336
		7.3.5. Funkcje daty i czasu	339
		7.3.6. Funkcje klawiszowe	340
		7.3.7. Funkcje sceny	341
		7.3.8. Funkcja stopera	341
	7.4. Stałe	342
	7.5. Właściwości obiektów	343
	7.6. Ścieżki obiektów	344
8. SWiSH Max3. Jeszcze prostsze animacje flash	347
	8.1. Przegląd nowości w SWiSH Max3	347
	8.2. Projekty	349
	8.3. Narzędzie komponent	357
	8.4. Konwertowanie obiektu do ścieżki ruchu	358
Indeks	361
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
Brak informacji
Słowa kluczowe: animacja grafika internet

Inni Klienci oglądali również

17,94 zł
29,90 zł

Cyfrowa przestrzeń biznesowa

E-book prezentuje nową branżę serwisów internetowych tworzących tzw. cyfrową przestrzeń biznesową. Nowe technologie przeniknęły już do każdej dziedziny naszego życia, zmieniając nie tylko urządzenia, z których korzystamy w naszym otoczeni...
17,64 zł
25,20 zł

Wybrane problemy zarządzania procesami kształcenia w społeczeństwie informacyjnym

Praca zawiera główne tezy z obszaru nowoczesnych form zarządzania i organizacji procesów kształcenia. Prezentuje genezę nauczania opartego na nowoczesnych środkach technicznych, z e-learningiem włącznie. W zakresie teoretycznym i badawczy...
32,40 zł
54,00 zł

Cyfrowy świat 60+. Ty i Twój komputer

Postanowiłeś kupić komputer? To świetna decyzja! Tylko co dalej? A może już go masz, ale mało go ogarniasz? Nie martw się, na ratunek przychodzi Ci właśnie Cyfrowy świat 60+. Nauczysz się podstaw obsługi komputera. Dowiesz się, jak wysłać wiadomo...
35,40 zł
59,00 zł

Kurs kadry i płace

Nowoczesny podręcznik do samodzielnej nauki obsługi najpopularniejszego programu do zarządzania danymi działu HR (Human Resource). Książka została napisana na podstawie materiałów wykorzystywanych w trakcie szkoleń z obsługi Systemu Sage Symfoni...
70,22 zł
92,40 zł

Microsoft SQL Server 2012 Integration Services

Połącz w jedną całość dane pochodzące z różnych źródeł i usprawnij analizy biznesowe!Buduj i zarządzaj rozwiązaniami integracji danych pod kierunkiem ekspertów z zespołu projektowego Microsoft SQL Server Integration Services ...
41,40 zł
69,00 zł

Wykorzystanie sztucznych sieci neuronowych

Sztuczne sieci neuronowe są uogólnionym modelem obliczeniowym wzorowanym na zachowaniu komórek nerwowych, a więc czerpią z analogii do budowy mózgu. Ta analogia nie jest jednak celem samym w sobie (poza zupełnie niezależnymi pr&oac...
44,69 zł
58,80 zł

Wydajny JavaScript

Jeśli jesteś podobny do większości projektantów, w znacznym stopniu opierasz się na JavaScript, aby tworzyć interaktywne i szybko reagujące aplikacje Web. Problem polega na tym, że wszystkie te wiersze kodu JavaScript mogą spowolnić nasze aplika...
71,40 zł
119,00 zł

Praktyczne systemy rekomendacji

Książka Praktyczne systemy rekomendacji wyjaśnia sposób działania systemów rekomendacji. Czytelnik dowie się z niej także, jak takie systemy tworzyć i stosować w swoim oprogramowaniu. Autorzy omawiają to zagadnienie, zaczynając od podstaw...
21,60 zł
24,00 zł

Grafika komputerowa dla mechaników

Skrypt jest przeznaczony dla studentów wydziałów: Inżynierii Lądowej i Transportu, Inżynierii Mechanicznej oraz Inżynierii Materiałowej i Fizyki Technicznej Politechniki Poznańskiej, a tak-że dla wszystkich osób zainteresowanych te...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!