Seksualność człowieka z niepełnosprawnością intelektualną a rodzina
Monografia jest kolejną prezentacją badań Autora, dotyczących problematyki seksualności człowieka z niepełnosprawnością intelektualną stopnia głębszego. Tym razem dr Remigiusz Kijak, wspierając się koncepcją rozwoju seksualności Martina Seligmana, przedstawił wybrane tematy funkcjonowania seksualnego osób z określonym typem niepełnosprawności.
Badania objęły kilka obszarów, m.in. orientację seksualną, tożsamość płciową, funkcjonowanie seksualne i role płciowe.
Ważnym tematem opisanym w książce jest analiza związku, jaki zachodzi pomiędzy wybranymi zagadnieniami seksualności a cechami środowiska rodzinnego ( stylami wychowawczymi, czy warunkami socjalno-bytowymi rodzin).
Publikację kończy rozdział przedstawiający badania własne Autora, które z pewnością będą przydatne w praktyce pedagogicznej i edukacji specjalnej.
Książka zainteresuje zarówno pedagogów, psychologów, jak i pracowników służby zdrowia, którzy na co dzień spotykają się z problemem niepełnosprawności.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-200-4830-8
- ISBN druku: 978-83-200-4491-1
- Liczba stron: 226
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie i założenia badawcze VII Rozdział 1. Życie seksualne człowieka pełnosprawnego jako kryterium opisu seksualności osób niepełnosprawnych intelektualnie 1 1.1. Modele seksualności człowieka 1 1.2. Seksualność według modelu Martina Seligmana 3 1.3. Biologiczne aspekty życia seksualnego 15 1.4. Dojrzewanie płciowe osób pełnosprawnych i niepełnosprawnych intelektualnie 17 1.5. Hormonalne uwarunkowania rozwoju seksualnego osób niepełnosprawnych intelektualnie 20 1.6. Płodność osób niepełnosprawnych intelektualnie 24 1.7. Funkcjonowanie seksualne osób niepełnosprawnych intelektualnie w kategoriach normy seksuologicznej 27 Rozdział 2. Środowisko rodzinne a rozwój seksualny osób niepełnosprawnych intelektualnie 34 2.1. Style wychowawcze rodziców w procesie kształtowania rozwoju seksualnego osób z niepełnosprawnością intelektualną 34 2.2. Rodzina wobec seksualności dziecka – zagadnienie edukacji seksualnej w rodzinie 43 2.3. Proces nabywania ról płciowych w rodzinie 68 Rozdział 3. Człowiek niepełnosprawny intelektualnie wobec własnej seksualności – analiza literatury i wyniki badań własnych 77 3.1. Tożsamość płciowa osób niepełnosprawnych intelektualnie 77 3.2. Orientacja seksualna osób niepełnosprawnych intelektualnie 81 3.3. Preferencje i zainteresowania seksualne osób niepełnosprawnych intelektualnie 85 3.3.1. Obraz ciała i atrakcyjność seksualna osób niepełnosprawnych intelektualnie 95 3.3.2. Przeżywanie przyjemności 99 3.3.3. Związki seksualne osób niepełnosprawnych intelektualnie oraz dążenie do prokreacji i rodzicielstwa 102 3.3.4. Fantazje seksualne 110 3.4. Rola płciowa 111 3.5. Funkcjonowanie seksualne 120 3.5.1. Zachowania seksualne osób niepełnosprawnych intelektualnie 122 3.5.2. Potrzeba seksualna osób niepełnosprawnych intelektualnie 126 3.5.3. Intymność w życiu osób niepełnosprawnych intelektualnie 130 Rozdział 4. Rodzinny kontekst rozwoju seksualnego osób niepełnosprawnych intelektualnie – wyniki badań własnych 156 4.1. Postawy wychowawcze rodziców wobec seksualności osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną 156 4.2. Rozwój seksualny osób z niepełnosprawnością intelektualną a style wychowawcze rodziców 164 4.3. Rozwój seksualny osób z niepełnosprawnością intelektualną a wybrane cechy środowiska rodzinnego 181 Podsumowanie 187 Bibliografia 194