MENU

Sektor kolejowy w polityce transportowej Unii Europejskiej

(eBook)

Etapy tworzenia jednolitego europejskiego obszaru kolejowego

0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Kraków-Legionowo, 2018

  • Autor: Juliusz Engelhardt

  • Wydawca: Edu-Libri

  • Formaty:
    mobi
    PDF
    ePub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena katalogowa: 59,00 zł
53,10
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Sektor kolejowy w polityce transportowej Unii Europejskiej

Celem podstawowym książki jest prezentacja ewolucji modelu funkcjonowania unijnego sektora kolejowego od 1991 r. oraz ukazanie głównych cech i zasad tego modelu według stanu na koniec roku 2016.
Książka jest skierowana do bardzo szerokiego spektrum odbiorców. Mogą nimi być pracownicy sektora kolejowego – zarządcy infrastruktury kolejowej, przewoźnicy kolejowi, spedytorzy, a w szczególności kadra menedżerska tych przedsiębiorstw. Odrębną grupę stanowią pracownicy instytucji rządowych i samorządowych, kreujący i realizujący politykę transportową, a także pracownicy naukowi zajmujący się zagadnieniami polityki społeczno-gospodarczej, w tym transportowej. Trzecią, nie mniej ważną grupą czytelników są studenci wyższych uczelni, zwłaszcza kierunków transportowych i logistycznych.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp

Rozdział 1. Wprowadzenie – podstawy programowe wspólnej polityki transportowej Unii Europejskiej w sektorze kolejowym
	
1.1. Rys historyczny podstaw i budowy wspólnej polityki transportowej
1.2. Biała Księga 2001 „Europejska polityka transportowa do 2010 r.: czas na decyzje”
1.3. Biała Księga 2011 „Plan utworzenia jednolitego europejskiego obszaru transportu”
1.4. Główne przesłanki polityki transportowej w sektorze kolejowym od 1990 r.
	
Rozdział 2. Ewolucja modelu funkcjonowania sektora kolejowego w latach 1991–2016 w świetle regulacji Unii Europejskiej
	
2.1. Nowy ład rynkowy w sektorze kolejowym po 1991 r.
2.2. Ogólne reguły konkurencji w przewozach kolejowych
2.3. Konkurencja regulowana w przewozach pasażerskich
2.4. Dozwolona pomoc publiczna w sektorze kolejowym
2.5. Rejestr infrastruktury i pojazdów kolejowych
2.6. Utrzymanie pojazdów kolejowych
2.7. Nadzór sektorowy – krajowe władze regulacyjne i Europejska Agencja Kolejowa
	
Rozdział 3. Polityka bezpieczeństwa i interoperacyjności systemu kolejowego
	
3.1. Bezpieczeństwo systemu kolejowego
3.2. Interoperacyjność systemu kolejowego
	
Rozdział 4. Polityka rozwoju konwencjonalnej infrastruktury kolejowej w Unii Europejskiej
	
4.1. Sieć i korytarze TEN-T
4.2. Europejskie Korytarze Towarowe
4.3. Korytarze ERTMS
4.4. Konsolidacja koncepcji korytarzowego rozwoju infrastruktury kolejowej w Unii Europejskiej
	
Rozdział 5. Rozwój Kolei Dużych Prędkości w Unii Europejskiej
	
5.1. Pierwsza faza rozwoju kolei dużych prędkości w ramach EWG
5.2. Koleje dużych prędkości jako element sieci TEN-T
5.3. Rozwój kolei dużych prędkości w latach 2014–2030, z perspektywą do 2050 r.
5.4. Wybrane aspekty oceny efektywności kolei dużych prędkości
	
Rozdział 6. Problemy wdrażania europejskiej polityki transportowej w sektorze kolejowym w latach 1991–2016
	
6.1. Okresowe raporty Komisji Europejskiej
6.2. Spory Komisji Europejskiej z krajami członkowskimi
		
	6.2.1. Problem niezależności organów regulacyjnych
	6.2.2. Model funkcjonowania zarządcy infrastruktury kolejowej
	6.2.3. Kontrowersje na tle zasad kalkulacji stawek za dostęp do infrastruktury kolejowej
		
	
Rozdział 7. Skuteczność europejskiej polityki transportowej w sektorze kolejowym
	
7.1. Demonopolizacja i liberalizacja sektora kolejowego – hasła polityczne i praktyka gospodarcza
7.2. Zmiany w strukturze podmiotowej sektora kolejowego
7.3. Zmiany w strukturze przewozów kolejowych
	
Rozdział 8. Kierunki dalszej polityki transportowej Unii Europejskiej w sektorze kolejowym
	
8.1. Cele Białej Księgi 2011 w sektorze kolejowym 2020–2050
8.2. Czwarty pakiet kolejowy
		
	8.2.1. Czwarty pakiet – część techniczna
	8.2.2. Czwarty pakiet – zarządzanie infrastrukturą kolejową
	8.2.3. Czwarty pakiet – przewozy pasażerskie
		
8.3. Wyrównanie warunków konkurencji międzygałęziowej w transporcie lądowym – idée fixe europejskiej polityki transportowej
	
Bibliografia
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(epub)
Brak informacji
(mobi)
Brak informacji
(pdf)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

9,36 zł
12,00 zł

Kronika Sarmacji Europejskiej. Księga Piąta. Część I, II i III. Księga Szósta. Część I, II i III

UWAGA! e-book jest skanem zapisanym w formacie PDF.REPRINT. Alessandro Guagnini (w Polsce znany jako Aleksander Gwagnin, ur. 1534 w Weronie, zm. 1614 w Krakowie) – polski historyk, żołnierz i dziejopis pochodzenia włoskiego. Urodził s...
50,74 zł
59,00 zł

Społeczeństwo i polityka. Podstawy nauk politycznych. Tom III. System rządów w Polsce

Niniejsza edycja Społeczeństwa i polityki ma charakter wyjątkowy. Ukazuje się w 50. rocznicę powstania Instytutu Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego – najstarszej i największej jednostki politologicznej w naszym kraju. Inna jest też stru...
108,36 zł
129,00 zł

Instrumentalizacja prawa konkurencji Unii Europejskiej w obliczu konsolidacji sektora transportu lotniczego

Przedmiotem badań w niniejszej monografii jest kwestia instrumentalizacji prawa konkurencji UE w sektorze transportu lotniczego. Publikacja w sposób przejrzysty prezentuje zagadnienia związane z tematyką konsolidacji transportu lotniczego &ndash...
22,68 zł
25,20 zł

Kontrola i kontrola zarządcza w jednostkach sektora finansów publicznych - wybrane aspekty i przykłady.

Kontrola wykonywanych czynności odbywa się praktycznie we wszystkich obszarach funkcjonowania człowieka, instytucji czy przedsiębiorstw. Trudno sobie wyobrazić brak procedur sprawdzania efektów, stanu czy zmian wprowadzanych w podmiotach gospoda...
28,38 zł
33,00 zł

Metodologia badań europejskich

Analizie poddano nowe tendencje w badaniach nad integracją europejską, a także korespondujące z nimi metody badawcze. Prezentowane prace skupiają się na kilku wymiarach badań europejskich: politykach europejskich, aksjologii i podmiotach europejskiej p...
22,68 zł
25,20 zł

Rynkowe i technologiczne oraz regulacyjne uwarunkowania rozwoju krajowego sektora ciepłowniczego

Autorzy książki podjęli niezwykle istotny problem efektywnego wytwarzania, dostarczania i zużycia energii cieplnej co stanowi obecnie jeden z najważniejszych priorytetów w krajowej polityce energetycznej.Autorzy zajęli się kwestią implikac...
42,75 zł
57,00 zł

Sektor finansów publicznych w warunkach światowego kryzysu finansowego

... Dotychczasowy przebieg kryzysu finansowego oraz jego skutki udowodniły, że w warunkach silnych, globalnych zawirowań na rynku finansowym szczególnego znaczenia nabierają decyzje i działania podejmowane przez krajowe władze publiczne zar&oacu...
24,96 zł
32,00 zł

Od literatury do polityki

Historia jest magistra vitae, bo uczy respektu dla doświadczenia. Uczy równocześnie, żeby do doświadczenia odnosić się z ograniczonym zaufaniem. Dlaczego to jest takie ważne? Dlatego, bo doświadczenie uczy ostrożności. Dlaczego ostrożność jest t...
13,50 zł
15,00 zł

Instrumenty współczesnej polityki pieniężnej

Biorąc pod uwagę wieloaspektowość zmian dotyczących polityki pieniężnej prowadzonej przez Narodowy Bank Polski po 1989 roku, w niniejszej publikacji zdecydowano się skupić głównie na instrumentach polityki pieniężnej. Ich klasyfikację przedstawi...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!