Sektor kolejowy w polityce transportowej Unii Europejskiej
Celem podstawowym książki jest prezentacja ewolucji modelu funkcjonowania unijnego sektora kolejowego od 1991 r. oraz ukazanie głównych cech i zasad tego modelu według stanu na koniec roku 2016.
Książka jest skierowana do bardzo szerokiego spektrum odbiorców. Mogą nimi być pracownicy sektora kolejowego – zarządcy infrastruktury kolejowej, przewoźnicy kolejowi, spedytorzy, a w szczególności kadra menedżerska tych przedsiębiorstw. Odrębną grupę stanowią pracownicy instytucji rządowych i samorządowych, kreujący i realizujący politykę transportową, a także pracownicy naukowi zajmujący się zagadnieniami polityki społeczno-gospodarczej, w tym transportowej. Trzecią, nie mniej ważną grupą czytelników są studenci wyższych uczelni, zwłaszcza kierunków transportowych i logistycznych.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-65648-26-6
- ISBN druku: 978-83-65648-25-9
- Liczba stron: 266
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp Rozdział 1. Wprowadzenie – podstawy programowe wspólnej polityki transportowej Unii Europejskiej w sektorze kolejowym 1.1. Rys historyczny podstaw i budowy wspólnej polityki transportowej 1.2. Biała Księga 2001 „Europejska polityka transportowa do 2010 r.: czas na decyzje” 1.3. Biała Księga 2011 „Plan utworzenia jednolitego europejskiego obszaru transportu” 1.4. Główne przesłanki polityki transportowej w sektorze kolejowym od 1990 r. Rozdział 2. Ewolucja modelu funkcjonowania sektora kolejowego w latach 1991–2016 w świetle regulacji Unii Europejskiej 2.1. Nowy ład rynkowy w sektorze kolejowym po 1991 r. 2.2. Ogólne reguły konkurencji w przewozach kolejowych 2.3. Konkurencja regulowana w przewozach pasażerskich 2.4. Dozwolona pomoc publiczna w sektorze kolejowym 2.5. Rejestr infrastruktury i pojazdów kolejowych 2.6. Utrzymanie pojazdów kolejowych 2.7. Nadzór sektorowy – krajowe władze regulacyjne i Europejska Agencja Kolejowa Rozdział 3. Polityka bezpieczeństwa i interoperacyjności systemu kolejowego 3.1. Bezpieczeństwo systemu kolejowego 3.2. Interoperacyjność systemu kolejowego Rozdział 4. Polityka rozwoju konwencjonalnej infrastruktury kolejowej w Unii Europejskiej 4.1. Sieć i korytarze TEN-T 4.2. Europejskie Korytarze Towarowe 4.3. Korytarze ERTMS 4.4. Konsolidacja koncepcji korytarzowego rozwoju infrastruktury kolejowej w Unii Europejskiej Rozdział 5. Rozwój Kolei Dużych Prędkości w Unii Europejskiej 5.1. Pierwsza faza rozwoju kolei dużych prędkości w ramach EWG 5.2. Koleje dużych prędkości jako element sieci TEN-T 5.3. Rozwój kolei dużych prędkości w latach 2014–2030, z perspektywą do 2050 r. 5.4. Wybrane aspekty oceny efektywności kolei dużych prędkości Rozdział 6. Problemy wdrażania europejskiej polityki transportowej w sektorze kolejowym w latach 1991–2016 6.1. Okresowe raporty Komisji Europejskiej 6.2. Spory Komisji Europejskiej z krajami członkowskimi 6.2.1. Problem niezależności organów regulacyjnych 6.2.2. Model funkcjonowania zarządcy infrastruktury kolejowej 6.2.3. Kontrowersje na tle zasad kalkulacji stawek za dostęp do infrastruktury kolejowej Rozdział 7. Skuteczność europejskiej polityki transportowej w sektorze kolejowym 7.1. Demonopolizacja i liberalizacja sektora kolejowego – hasła polityczne i praktyka gospodarcza 7.2. Zmiany w strukturze podmiotowej sektora kolejowego 7.3. Zmiany w strukturze przewozów kolejowych Rozdział 8. Kierunki dalszej polityki transportowej Unii Europejskiej w sektorze kolejowym 8.1. Cele Białej Księgi 2011 w sektorze kolejowym 2020–2050 8.2. Czwarty pakiet kolejowy 8.2.1. Czwarty pakiet – część techniczna 8.2.2. Czwarty pakiet – zarządzanie infrastrukturą kolejową 8.2.3. Czwarty pakiet – przewozy pasażerskie 8.3. Wyrównanie warunków konkurencji międzygałęziowej w transporcie lądowym – idée fixe europejskiej polityki transportowej Bibliografia