Sieci instytucji otoczenia biznesu
Pierwsza dekada XXI wieku to okres bezprecedensowego rozwoju instytucji otoczenia biznesu w Polsce. W całym kraju powstawały nowe parki technologiczne, inkubatory przedsiębiorczości, centra transferu technologii, fundusze pożyczkowe, ośrodki szkoleniowo-doradcze. Towarzyszyło temu przekonanie, że te różne podmioty muszą ze sobą współpracować, aby działać efektywniej i skuteczniej. Środkiem do tego celu miały być formalne sieci instytucji otoczenia biznesu, a głównym wzorem do naśladowania założona z inicjatywy Komisji Europejskiej międzynarodowa sieć Innovation Relay Centres. Dostęp do funduszy unijnych po wstąpieniu Polski do Unii Europejskiej podsycił zapał do tworzenia nowych inicjatyw sieciowych, takich jak Krajowa Sieć Innowacji. Okres entuzjazmu minął jednak dosyć szybko. Okazało się bowiem, że większość sieci przestała działać tuż po zakończeniu realizacji projektów, w ramach których były one zakładane. Dlaczego tak się stało? Czy słuszne było wzorowanie się na sieciach europejskich? Jakie były efekty działania sieci instytucji biznesu w Polsce? Jak powinny funkcjonować sieci instytucji otoczenia biznesu?
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7383-700-3
- ISBN druku: 978-83-7383-700-3
- Liczba stron: 272
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Podziękowania 9 Rozdział 1. Wprowadzenie 11 1.1. Cel, pytania i hipoteza 13 1.2. Wykorzystywana terminologia 14 1.3. Metodyka 15 1.3.1. Podejście badawcze 15 1.3.2. Dobór studiów przypadków 16 1.3.3. Indywidualne wywiady pogłębione 17 1.3.4. Badanie ankietowe 19 1.4. Struktura książki 22 Rozdział 2. Sieci i analiza sieci 24 2.1. Sieci – podstawowe pojęcia 25 2.2. Sieci jednomodalne i dwumodalne 27 2.3. Wielowymiarowość 29 2.4. Wybrane właściwości sieci 30 2.5. Sieć a system 32 Rozdział 3. Organizacje i sieci 34 3.1. Sieci w organizacjach i organizacja w sieci 35 3.2. Sieć organizacji – definicja, cechy, funkcje 38 3.3. Typologie sieci organizacji 42 3.4. Płaszczyzny analizy sieci organizacji 45 Rozdział 4. Organizacje wspierające innowacyjność i transfer technologii 48 4.1. Instytucje otoczenia biznesu 48 4.2. Funkcje ośrodków innowacji i przedsiębiorczości 52 4.3. Ośrodki innowacji i przedsiębiorczości w krajowym i regionalnym systemie innowacji 54 4.4. Ośrodki innowacji i przedsiębiorczości w Polsce 56 Rozdział 5. Formalne sieci ośrodków innowacji i przedsiębiorczości 61 5.1. Sieci europejskie 64 5.1.1. Euro Info Centres – poziom europejski 64 5.1.2. Innovation Relay Centres – poziom europejski 71 5.1.3. Enterprise Europe Network – poziom europejski 81 5.1.4. Euro Info Centres w Polsce 97 5.1.5. Innovation Relay Centres w Polsce 102 5.1.6. Enterprise Europe Network w Polsce 110 5.1.7. Podsumowanie 121 5.2. Sieci krajowe 124 5.2.1. Krajowy System Usług i sieć Punktów Konsultacyjnych KSU 124 5.2.2. Krajowa Sieć Innowacji 134 5.2.3. STIM 143 5.2.4. KIGNET i KIGNET Innowacje 148 5.2.5. Sieć Ośrodków Innowacji NOT 159 5.2.6. Podsumowanie 166 Rozdział 6. Sieci ośrodków innowacji i przedsiębiorczości w świetle badań ilościowych 170 6.1. Podstawowe informacje o badanych organizacjach 170 6.2. Współpraca z ośrodkami innowacji i przedsiębiorczości 174 6.3. Współpraca z instytucjami naukowo‑badawczymi 179 6.4. Obszary działalności a obszary współpracy 185 6.5. Porównanie organizacji należących do poszczególnych badanych sieci 191 6.6. Ocena sieci formalnych 200 6.7. Analiza sieci – poziom ogólny 204 6.7.1. Centralność ze względu na stopień węzła 207 6.7.2. Aspekty przestrzenne sieci współpracy 209 6.8. Analiza sieci na poziomie poszczególnych sieci formalnych 214 6.8.1. Euro Info Centres w Polsce 214 6.8.2. Innovation Relay Centres w Polsce 215 6.8.3. STIM 216 6.8.4. Enterprise Europe Network w Polsce 217 6.8.5. Punkty Konsultacyjne Krajowego Systemu Usług 218 6.8.6. Krajowa Sieć Innowacji – Projekt Systemowy 221 6.8.7. Sieć Ośrodków Innowacji NOT 222 6.8.8. KIGNET 223 6.8.9. KIGNET Innowacje 224 6.8.10. Podsumowanie 226 Rozdział 7. Wnioski 228 7.1. Sieci synergicznej współpracy i sieci metafory 228 7.2. Trudności w przełożeniu wzorców europejskich na poziom krajowy 230 7.3. Współpraca jako efekt sieci organizacji 232 7.4. Trzy poziomy efektów sieci organizacji 233 7.5. Sugestie praktyczne 235 Bibliografia 238 Spis skrótów 254 Spis tabel 256 Spis rycin 257 Załącznik 1. Lista wywiadów 262 Załącznik 2. Ankieta 264 Załącznik 3. Współpraca z IOB oraz z B +R – tabela korelacji 268