MENU

Skargi, wnioski i petycje w jednostkach samorządu terytorialnego

(eBook)
5.00  [ 1 ocena ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2020

  • Seria / cykl: PORADNIKI LEX

  • Autor: Anna Wierzbica, Renata Cybulska, Roman Marchaj

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena katalogowa: 111,00 zł
99,90
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Skargi, wnioski i petycje w jednostkach samorządu terytorialnego

Publikacja zawiera omówienie instytucji skarg, petycji i wniosków w polskim porządku prawnym. Autorzy starają się rozwiać wątpliwości związane z klasyfikacją tego rodzaju pism, a także przybliżyć tryb postępowania z nimi.


Analizują m.in.

podmioty uprawnione do składania skarg, petycji i wniosków,
podmioty obowiązane do rozpoznania tego rodzaju pism,
procedurę związaną z ich rozpatrzeniem,
sposób działania komisji skarg, petycji i wniosków.



Opracowanie zostało napisane przez pracowników naukowych Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach – radców prawnych, zajmujących się w swojej pracy zawodowej problematyką skarg, petycji i wniosków.


Adresaci:
Książka przeznaczona jest dla pracowników gmin, powiatów i województw, a także radców prawnych i adwokatów oraz każdego obywatela zainteresowanego omawianą tematyką.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wykaz skrótów .................................................................................. 9
 Wstęp ................................................................................................... 13
 Rozdział I. Petycje ................................................................ 15
 1. Uwagi ogólne ............................................................................. 15
 2. Petycja w polskim porządku prawnym oraz w wybranych systemach państw obcych ................... 16
 3. Podmioty wnoszące petycję; przedmiot petycji ................... 28
 4. Adresaci petycji ......................................................................... 38
 5. Przedmiot petycji ...................................................................... 47
 6. Forma wniesienia petycji; treść petycji.................................. 50
 7. Organy rozpatrujące petycję ................................................... 71
 8. Termin rozpatrzenia petycji .................................................... 75
 9. Petycja wielokrotna .................................................................. 78
 10. Ponowna petycja w tej samej sprawie .................................... 79
 11. Zawiadomienie o sposobie załatwienia petycji .................... 80
 12. Zbiorcza informacja o rozpatrzonych petycjach ................. 85
 13. Odpowiednie stosowanie przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego ................ 86
 Rozdział II. Wnioski ............................................................................................... 91
 1. Uwagi ogólne ............................................................................. 91
 2. Prawo do petycji ........................................................................ 94
 2.1. Treść prawa do petycji ...................................................... 94
 2.2. Prawo do petycji jako publiczne prawo podmiotowe ................................. 95
 3. Wniosek jako element prawa do kierowania sprawami publicznymi .................................. 97
 3.1. Treść prawa do kierowania sprawami publicznymi ..... 97
 4. Wniosek jako forma dialogu dwustronnego ........................ 105
 5. Charakter prawny wniosku..................................................... 107
 5.1. Podstawa prawna ............................................................... 107
 5.2. Wniosek w przepisach Kodeksu postępowania administracyjnego .................................. 114
 5.2.1. Wprowadzenie ......................................................... 114
 5.2.2. Zakres przedmiotowy wniosku złożonego w trybie art. 241 k.p.a. ............................... 120
 5.2.3. Krąg podmiotów uprawnionych do wnoszenia wniosków ........................................ 126
 5.2.4. Krąg podmiotów zobowiązanych do rozpatrywania lub załatwienia wniosków ............. 128
 6. Postępowanie w sprawie rozpatrywania wniosków ............ 132
 6.1. Charakter postępowania w sprawie wniosku ................ 132
 6.2. Warunki formalne wniosku ............................................ 134
 6.3. Zasady przyjmowania i rozpatrywania wniosków ....... 135
 6.4. Sposób wykonania obowiązku informacyjnego RODO .................................................... 136
 7. Wniosek a wybrane instytucje pokrewne ............................. 138
 7.1. Wprowadzenie ................................................................... 138
 7.2. Inicjatywa uchwałodawcza mieszkańców a wniosek ... 145
 7.3. Konsultacje społeczne a wniosek .................................... 147
 Rozdział III. Skargi................................................................................................... 155
 1. Prawo do składania skarg ........................................................ 155
 2. Przedmiot skargi ...................................................................... 159
 3. Właściwość w zakresie rozpatrywania skarg ....................... 162
 4. Postępowanie w sprawach skarg ............................................ 170
 4.1. Złożenie skargi ................................................................... 170
 4.2. Terminy ............................................................................... 172
 4.3. Sposób załatwienia skargi ................................................ 176
 4.4. Zawiadomienie (treść i charakter) .................................. 178
 4.5. Ponowna skarga ................................................................. 181
 4.6. Udział prasy i organizacji społecznych ............................................... 182
 4.7. Rozpoznawanie skarg przez organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego .................... 183
 4.8. Komisja skarg, wniosków i petycji ........................................................ 188
 5. Udostępnianie informacji w zakresie skarg w trybie ustawy o dostępie do informacji publicznej .............. 190
 6. Organizacja przyjmowania skarg........................................... 191
 7. Nadzór i kontrola ...................................................................... 194
 8. Skarga a inne postępowania .................................................... 195
 9. Podsumowanie .......................................................................... 199
 Bibliografia......................................................................................... 201
 Autorzy................................................................................................ 209
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

12,00 zł
16,00 zł

Zakażenia szpitalne w jednostkach opieki zdrowotnej. Rozdział 10

Rozdział 10 z publikacji pt. "Zakażenia szpitalne w jednostkach opieki zdrowotnej" redakcja Małgorzata Bulanda, Jadwiga Wójkowska-Mach. Pierwszy na rynku wydawniczym podręcznik, w którym uwzględniono wszystkie elementy konieczne...
21,46 zł
24,95 zł

Marketing terytorialny w ujeciu relacyjnym

Marketing terytorialny zyskał w ostatnich latach znaczną popularność. Nawiązuje on do klasycznego marketingu z sektora przedsiębiorstw, bazującego na teorii wymiany, jednak nie przystaje już do coraz bardziej złożonego otoczenia miast i regionów...
19,80 zł
22,00 zł

Polityka oświatowa polskich gmin i powiatów w świetle ustaleń, zaleceń i rekomendacji eksperckich. Wnioski z programu „Samorządowy lider edukacji”

Wśród wielu organizowanych w Polsce konkursów jakości jednym z najbardziej rozpoznawalnych i cenionych jest konkurs „Samorządowy Lider Edukacji”, zainicjowany w 2011 roku przez Fundację Rozwoju Edukacji i Szkolnictwa Wyższego ...
36,00 zł
40,00 zł

Doskonalenie systemu zarządzania finansami w jednostkach administracji publicznej

Dotychczasowe systemy zarządzania w administracji publicznej są nieskuteczne zwłaszcza w kontekście współczesnej roli informacji i jej wykorzystywania (Strategia kierunkowa rozwoju informatyzacji Polski do roku 2013 oraz perspektywiczna prognoza...
14,36 zł
16,70 zł

Instytucja wpłat korekcyjno-wyrównawczych jednostek samorządu terytorialnego w świetle orzecznictwa Trybunału Konstytucyjnego

Autor charakteryzuje konstytucyjne aspekty mechanizmu korekcyjno-wyrównawczego, polegającego na horyzontalnym wyrównaniu dochodów jednostek samorządu terytorialnego (tzw. wpłat janosikowych) w polskim systemie finansowania samorząd...
26,91 zł
29,90 zł

Marketing terytorialny

W tej książce znajdziesz odpowiedzi na zasadnicze pytania:- Jak ma się teoria marketingu terytorialnego do samorządowej praktyki?- Na jakich podstawach budować prawdziwą, autentyczną, wręcz magiczną markę miejsca?- Jak skutecznie prom...
107,10 zł
119,00 zł

Pozycja ustrojowa organów jednostek samorządu terytorialnego

Publikacja porządkuje najnowszy stan wiedzy na temat pozycji ustrojowej oraz zadań organów samorządu terytorialnego. Obejmuje zbiór artykułów będących rezultatem dyskusji prowadzonej na konferencji naukowej pt. Pozycja ustrojowa or...
99,90 zł
111,00 zł

Skarga na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej jako środek ochrony prawnej w systemie zamówień publicznych

Publikacja kompleksowo omawia instytucję skargi na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej oraz przebieg postępowania wywołanego jej wniesieniem.W opracowaniu scharakteryzowano środki ochrony prawnej przewidziane przepisami Prawa zamówień pub...
19,11 zł
27,30 zł

Kategoria miłosierdzia w kazaniach księdza Piotra Skargi

Praca Kategoria miłosierdzia w kazaniach księdza Piotra Skargi jest analizą tekstów ks. Skargi dotyczących miłosierdzia i niektórych toposów związanych z miłosierdziem, jakie odnaleźć można w twórczości Skargi oraz w wybrany...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!