Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
Podręczniki akademickie »
MENU
Kurier 0 zł »

Śpiew jako wartość osobowa dziecka. T. 1: Stałość i zmienność rozwoju myśli naukowej przełomu XX i XXI wieku - 02 Przegląd głównych stanowisk, teorii naukowych polskich i zagranicznych omawiających rozwój możliwości głosowych dziecka(eBook)

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Stałość i zmienność rozwoju myśli naukowej przełomu XX i XXI wieku: 1

  • Wydanie: Katowice, 1, 2015

  • Seria / cykl: Prace Naukowe UŚ; Muzyka

  • Autor: Jadwiga Uchyła-Zroski

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena detaliczna: 5,00 zł
4,50
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 0,50 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

Śpiew jako wartość osobowa dziecka. T. 1: Stałość i zmienność rozwoju myśli naukowej przełomu XX i XXI wieku - 02 Przegląd głównych stanowisk, teorii naukowych polskich i zagranicznych omawiających rozwój możliwości głosowych dziecka

Publikacja jest monografią pedagogiczną. Składa się z dwóch części obejmujących osiem rozdziałów. Część pierwszą teoretyczną stanowią trzy rozdziały pracy, pozostałych pięć obejmuje całokształt badań empirycznych w postaci założeń metodologicznych, prezentacji wyników badań, ich analizę i wnioski. Praca ukazuje śpiew i kształcenie głosu dziecka w świetle wartości osobowych. Autorka w pierwszej teoretycznej części pracy odwołuje się do odległych czasowo badań nad głosem dziecięcym i źródeł mało znanej literatury polskiej i zagranicznej. Praca w tym ujęciu nabiera cech historyczności, rozległej penetracji teoretycznej problematyki badań. Przytoczone w pracy poglądy badaczy poddane zostały ocenie i analizie porównawczej. W zamieszczonych rozważaniach niniejszej pracy doszukać się można cech stałych, ale i zmiennych, które ukazane zostały głównie w poglądach na proces rozwoju i kształcenia wokalnego dzieci, weryfikacji nowej metody nauczania śpiewu: "metody heurystycznej", właściwego przygotowania studentów do ról nauczycielskich w świetle wartości i wartościowania, zadań uczelni artystycznych w kreowaniu postaw twórczych studentów. Część teoretyczną dopełniają wyniki badań diagnostycznych i komparatystycznych dzieci i studentów w części drugiej pracy. Proponowana metoda oparta na procesach twórczych kierowana jest głównie do uczniów klas I–III, pomimo to jednak pewne jej elementy mogą być realizowane w środowiskach rodzinnych przez rodziców i opiekunów, na zajęciach umuzykalniających i rytmiki w przedszkolu, w placówkach oświatowych, a także w pracy z dzieckiem niepełnosprawnym. Z założeniami metody i jej skutecznością dydaktyczno-wychowawczą powinni być zapoznani studenci edukacji muzycznej, zintegrowanego nauczania, wychowania przedszkolnego, pedagodzy klas specjalnych oraz wychowawcy ośrodków dla dzieci niepełnosprawnych.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Spis treści

Wstęp / 9

Rozdział pierwszy
Wartości w edukacji muzycznej — wprowadzenie w problematykę badań / 15
Edukacja muzyczna w świetle wybranych wartości i wartościowania / 15
Wartości w muzycznej (wokalnej) edukacji akademickiej / 24
Aksjologia relacji interpersonalnych w kształceniu studentów / 32

Rozdział drugi
Przegląd głównych stanowisk, teorii naukowych polskich i zagranicznych omawiających rozwój możliwości głosowych dziecka / 37
Okresy i cechy charakterystyczne rozwoju muzycznego oraz wokalnego dziecka / 37
• Cechy rozwoju głosu dziecka i  współczynniki uzdolnienia muzycznego we wczesnym dzieciństwie / 39
• Cechy rozwoju głosu dziecka i współczynniki uzdolnienia muzycznego w okresie przedszkolnym / 43
• Cechy rozwoju głosu dziecka i predyspozycji muzycznych w wieku wczesnoszkolnym       / 48
Pedagogiczne aspekty kształcenia aparatu wokalnego dziecka / 50
Problemy niezbadane z pedagogicznego punktu widzenia / 53

Rozdział trzeci
Pedagogiczne i psychologiczne uwarunkowania pracy narządów głosowych dziecka / 59
Narządy fonacyjne i budowa aparatu głosowego dziecka / 59
• Przebieg procesów wydobywania się dźwięków mowy i śpiewu / 60
• Teorie tworzenia dźwięku / 63
Charakterystyka psychologiczna dziecka w wieku wczesnoszkolnym / 65
Rozwój zdolności muzycznych — przegląd literatury związanej z badanym problemem / 72
Podsumowanie / 76

Rozdział czwarty
Metodologiczne podstawy badań własnych / 79
Cel pracy i przedmiot badań własnych / 79
Problemy badawcze / 80
Hipotezy / 81
Dobór, układ i pomiar zmiennych oraz ich wskaźników / 82
Kierunki i fazy badań / 86
Metody, techniki i narzędzia badawcze / 90
Zasięg badań / 99
• Zasięg osobowy badań (ocena reprezentatywności zbioru) / 100
• Zasięg terytorialny (z uzasadnieniem celowości wyboru środowiska badawczego) / 101
Podsumowanie / 102

Rozdział piąty
Założenia dydaktyczne i teoretyczne heurystycznej metody śpiewu / 105
Przegląd i krótka charakterystyka wybranych metod nauczania muzyki stosowanych w szkolnictwie ogólnokształcącym / 105
Opis przebiegu procesu dydaktycznego i założeń heurystycznej metody śpiewu / 109
Analiza treści programowych: śpiew i ćwiczenia mowy — muzyka klas I—III / 112
Ramowy rozkład materiału dydaktycznego przy zastosowaniu heurystycznej metody śpiewu / 114
Uwagi i założenia heurystycznej metody śpiewu w naturalnym eksperymencie pedagogicznym / 115
Podsumowanie / 120

Rozdział szósty
Analiza statystyczna uzyskanych wyników badań oraz ich interpretacja / 123
Wyniki badań w zakresie merytorycznego i metodycznego przygotowania studentów do pracy zawodowej / 123
Możliwości wokalne i muzyczne dziecka w świetle przeprowadzonych badań i uzyskanych wyników naturalnego eksperymentu pedagogicznego (pomiar dydaktyczny) / 131
Zastosowanie i analiza porównawcza wyników badań Testem inteligencji muzycznej H.D. Winga / 149
Współzależność pomiędzy Testem inteligencji muzycznej H.D. Winga a Krótką skalą inteligencji M . Choynowskiego / 153
Charakterystyka zainteresowań muzycznych uczniów / 155
Zestawienie i analiza wyników badań środowiska szkolnego i domowego uczniów / 158

Rozdział siódmy
Próba syntezy wyników badań diagnostycznych / 163
Interpretacja i uogólnienie wyników / 163
Weryfikacja hipotez / 170
Wnioski i postulaty / 176

Rozdział ósmy
Prezentacja wyników badań komparatystycznych studentów oraz uczniów w świetle wartości osobowych / 181
Obecność wartości osobowych w kształceniu wokalnym studentów — badania jakościowe / 181
Badania porównawcze możliwości wokalnych uczniów klas I—III / 185
Weryfikacja hipotez badań komparatystycznych / 190
Refleksje końcowe w odniesieniu do przeprowadzonych badań i współczesnej praktyki edukacyjnej / 191

Zakończenie / 195

Bibliografia / 203
Indeks osobowy / 211

Summary / 215
Peзюзмe / 216
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Inni Klienci oglądali również

93,90 zł

Instytucja pytań prawnych w sprawach sądowoadministracyjnych

Prezentowana monografia dotyczy problematyki rozwiązywania tzw. trudnych przypadków stosowania prawa za pośrednictwem instytucji pytań prawnych. Praca zawiera kompleksową analizę porównawczą regulacji w przedmiocie pytań prawnych przedsta...

Zarządzanie organizacją XXI wieku Innowacje – Gospodarka – Społeczeństwo - .BLOG - JAKO FORMA STRATEGII MARKETINGOWEJ

Monografia „Zarządzanie organizacją XXI wieku” jest efektem aktualnych badań wielu autorów z różnych ośrodków akademickich, których głównym celem w przedstawionych rozdziałach jest dostarczenie metod i por...

Programy w labiryncie

Wybór wierszy najbardziej wpływowego spośród węgierskich poetów średniego pokolenia. „Domem ironii jest wiersz, eklektyczny, mieszczący w sobie różne rejestry języka i aluzje literackie, lecz nieprzeładowany. Moim zdan...
4,00 zł

Studia administracyjne i cywilne - Beata Baran: Orzeczenia w sprawach dyscyplinarnych funkcjonariuszy Policji

Spis treści Profesorowi Stanisławowi Malarskiemu w 85-lecie Jego urodzin Od Redaktorów............................................................................................................................13 Od Władz Dziekańskich Wyższej Sz...

Świat porzuconych dzieci

"Prowadząc przez lata program leczenie dzieci z ubogich środowisk, w szczególności dzieci o polskich korzeniach z byłych republik sowieckich, miałam okazję przyjrzeć się kulisom dużych domów dziecka, a także życiu dzieci ulicy" ...
29,99 zł

Żywienie dziecka w pierwszym roku życia

Droga Mamo, drogi Tato! Z doświadczenia wiemy, jak wiele wątpliwości dotyczących żywienia niemowlęcia mają rodzice. Karmić naturalnie? Jeśli tak, to jak długo? Czy dziecko jest już gotowe na nowości i stały pokarm? Kiedy zacząć podawać mu produkty zawi...
10,00 zł

Palingeneza mitu w literaturze XX i XXI wieku

Studia zawarte w niniejszym zbiorze poświęcone są kwestii odradzania się mitów w literaturze powszechnej XX i XXI wieku. Ich autorzy, analizując najciekawsze reinterpretacje najbardziej znanych mitów, poszukują odpowiedzi na kilka kluczow...
16,80 zł

Analiza rozwoju cech somatycznych, motoryczności i umiejętności techniczno-taktycznych młodych sportowców uprawiających grę w piłkę ręczną

W toku procesu treningowego wyposażamy gracza w umiejętności, które pozwalają mu na świadome i efektywne stosowanie przez niego w różnorodnych, złożonych sytuacjach, skutecznych działań indywidualnych, grupowych i zespołowych. Nie można r...
2,00 zł

Fantastyka w literaturach słowiańskich - 02 Od historii "zamrożonej" po ideę postępu – motywy historiozoficzne w literaturze science fiction

Tom poświęcony jest najpopularniejszym gatunkom i zjawiskom występującym w obrębie fantastyki słowiańskiej, przede wszystkim polskiej i rosyjskiej. Czytelnik znajdzie w nim artykuły dotyczące rozmaitych aspektów omawianego fenomenu. Autorzy teks...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!