MENU

Śpiew jako wartość osobowa dziecka. T. 1: Stałość i zmienność rozwoju myśli naukowej przełomu XX i XXI wieku - 04 Metodologiczne podstawy badań własnych

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Stałość i zmienność rozwoju myśli naukowej przełomu XX i XXI wieku: 1

  • Druk: Katowice, 2015

  • Seria / cykl: Prace Naukowe UŚ; Muzyka

  • Autor: Jadwiga Uchyła-Zroski

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Śpiew jako wartość osobowa dziecka. T. 1: Stałość i zmienność rozwoju myśli naukowej przełomu XX i XXI wieku - 04 Metodologiczne podstawy badań własnych

Publikacja jest monografią pedagogiczną. Składa się z dwóch części obejmujących osiem rozdziałów. Część pierwszą teoretyczną stanowią trzy rozdziały pracy, pozostałych pięć obejmuje całokształt badań empirycznych w postaci założeń metodologicznych, prezentacji wyników badań, ich analizę i wnioski. Praca ukazuje śpiew i kształcenie głosu dziecka w świetle wartości osobowych. Autorka w pierwszej teoretycznej części pracy odwołuje się do odległych czasowo badań nad głosem dziecięcym i źródeł mało znanej literatury polskiej i zagranicznej. Praca w tym ujęciu nabiera cech historyczności, rozległej penetracji teoretycznej problematyki badań. Przytoczone w pracy poglądy badaczy poddane zostały ocenie i analizie porównawczej. W zamieszczonych rozważaniach niniejszej pracy doszukać się można cech stałych, ale i zmiennych, które ukazane zostały głównie w poglądach na proces rozwoju i kształcenia wokalnego dzieci, weryfikacji nowej metody nauczania śpiewu: "metody heurystycznej", właściwego przygotowania studentów do ról nauczycielskich w świetle wartości i wartościowania, zadań uczelni artystycznych w kreowaniu postaw twórczych studentów. Część teoretyczną dopełniają wyniki badań diagnostycznych i komparatystycznych dzieci i studentów w części drugiej pracy. Proponowana metoda oparta na procesach twórczych kierowana jest głównie do uczniów klas I–III, pomimo to jednak pewne jej elementy mogą być realizowane w środowiskach rodzinnych przez rodziców i opiekunów, na zajęciach umuzykalniających i rytmiki w przedszkolu, w placówkach oświatowych, a także w pracy z dzieckiem niepełnosprawnym. Z założeniami metody i jej skutecznością dydaktyczno-wychowawczą powinni być zapoznani studenci edukacji muzycznej, zintegrowanego nauczania, wychowania przedszkolnego, pedagodzy klas specjalnych oraz wychowawcy ośrodków dla dzieci niepełnosprawnych.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Spis treści

Wstęp / 9

Rozdział pierwszy
Wartości w edukacji muzycznej — wprowadzenie w problematykę badań / 15
Edukacja muzyczna w świetle wybranych wartości i wartościowania / 15
Wartości w muzycznej (wokalnej) edukacji akademickiej / 24
Aksjologia relacji interpersonalnych w kształceniu studentów / 32

Rozdział drugi
Przegląd głównych stanowisk, teorii naukowych polskich i zagranicznych omawiających rozwój możliwości głosowych dziecka / 37
Okresy i cechy charakterystyczne rozwoju muzycznego oraz wokalnego dziecka / 37
• Cechy rozwoju głosu dziecka i  współczynniki uzdolnienia muzycznego we wczesnym dzieciństwie / 39
• Cechy rozwoju głosu dziecka i współczynniki uzdolnienia muzycznego w okresie przedszkolnym / 43
• Cechy rozwoju głosu dziecka i predyspozycji muzycznych w wieku wczesnoszkolnym       / 48
Pedagogiczne aspekty kształcenia aparatu wokalnego dziecka / 50
Problemy niezbadane z pedagogicznego punktu widzenia / 53

Rozdział trzeci
Pedagogiczne i psychologiczne uwarunkowania pracy narządów głosowych dziecka / 59
Narządy fonacyjne i budowa aparatu głosowego dziecka / 59
• Przebieg procesów wydobywania się dźwięków mowy i śpiewu / 60
• Teorie tworzenia dźwięku / 63
Charakterystyka psychologiczna dziecka w wieku wczesnoszkolnym / 65
Rozwój zdolności muzycznych — przegląd literatury związanej z badanym problemem / 72
Podsumowanie / 76

Rozdział czwarty
Metodologiczne podstawy badań własnych / 79
Cel pracy i przedmiot badań własnych / 79
Problemy badawcze / 80
Hipotezy / 81
Dobór, układ i pomiar zmiennych oraz ich wskaźników / 82
Kierunki i fazy badań / 86
Metody, techniki i narzędzia badawcze / 90
Zasięg badań / 99
• Zasięg osobowy badań (ocena reprezentatywności zbioru) / 100
• Zasięg terytorialny (z uzasadnieniem celowości wyboru środowiska badawczego) / 101
Podsumowanie / 102

Rozdział piąty
Założenia dydaktyczne i teoretyczne heurystycznej metody śpiewu / 105
Przegląd i krótka charakterystyka wybranych metod nauczania muzyki stosowanych w szkolnictwie ogólnokształcącym / 105
Opis przebiegu procesu dydaktycznego i założeń heurystycznej metody śpiewu / 109
Analiza treści programowych: śpiew i ćwiczenia mowy — muzyka klas I—III / 112
Ramowy rozkład materiału dydaktycznego przy zastosowaniu heurystycznej metody śpiewu / 114
Uwagi i założenia heurystycznej metody śpiewu w naturalnym eksperymencie pedagogicznym / 115
Podsumowanie / 120

Rozdział szósty
Analiza statystyczna uzyskanych wyników badań oraz ich interpretacja / 123
Wyniki badań w zakresie merytorycznego i metodycznego przygotowania studentów do pracy zawodowej / 123
Możliwości wokalne i muzyczne dziecka w świetle przeprowadzonych badań i uzyskanych wyników naturalnego eksperymentu pedagogicznego (pomiar dydaktyczny) / 131
Zastosowanie i analiza porównawcza wyników badań Testem inteligencji muzycznej H.D. Winga / 149
Współzależność pomiędzy Testem inteligencji muzycznej H.D. Winga a Krótką skalą inteligencji M . Choynowskiego / 153
Charakterystyka zainteresowań muzycznych uczniów / 155
Zestawienie i analiza wyników badań środowiska szkolnego i domowego uczniów / 158

Rozdział siódmy
Próba syntezy wyników badań diagnostycznych / 163
Interpretacja i uogólnienie wyników / 163
Weryfikacja hipotez / 170
Wnioski i postulaty / 176

Rozdział ósmy
Prezentacja wyników badań komparatystycznych studentów oraz uczniów w świetle wartości osobowych / 181
Obecność wartości osobowych w kształceniu wokalnym studentów — badania jakościowe / 181
Badania porównawcze możliwości wokalnych uczniów klas I—III / 185
Weryfikacja hipotez badań komparatystycznych / 190
Refleksje końcowe w odniesieniu do przeprowadzonych badań i współczesnej praktyki edukacyjnej / 191

Zakończenie / 195

Bibliografia / 203
Indeks osobowy / 211

Summary / 215
Peзюзмe / 216
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

9,36 zł
12,00 zł

Rehabilitacja dziecka niewidomego w rodzinie

Rodzina pełni zasadniczą rolę w wychowaniu, szczególnie we wczesnym okresie życia. Dziecko niepełnosprawne wymaga wyjątkowej opieki ze strony rodziców, która powinna być wsparta elementami rehabilitacji. Co prawda, wielu rodzic&oac...
32,40 zł
36,00 zł

Zachowania informacyjne w życiu codziennym

Narzekamy na upodobania młodego pokolenia do bezrefleksyjnego korzystania z elektronicznych zasobów informacyjnych i związanych z nimi technologii. Zarówno artykuły w popularnych periodykach, jak i naukowe monografie pełne są opisó...
17,64 zł
25,20 zł

Podstawy dyfrakcji promieni rentgenowskich, elektronów i neutronów

Podręcznik zawiera matematyczny opis związków między uporządkowaniem struktury atomowej materiałów a ich obrazami dyfrakcyjnymi uzyskanymi przy pomocy wiązki promieni rentgenowskich, elektronów i neutronów. W podręczniku zam...
11,63 zł
15,10 zł

Filozofować w nieskończoność

Marcel Conche, emerytowany profesor Sorbony, autor licznych dzieł filozoficznych m. in. Żyć i filozofować (1992), Wyznania filozofa (2003), Jaka filozofia jutra?, jest bardzo ważnym myślicielem dwudziestego i dwudziestego pierwszego wieku. Znawca filoz...
9,89 zł
10,99 zł

Nad zatoką w Sydney

Willa Moore po ośmiu latach z mężem tyranem i despotą zamierza się rozwieść i wreszcie korzystać z uroków życia. Gdy w klubie poznaje przystojnego Roba Hansona, szybko zostaje jego kochanką. Przyjmuje też chętnie pracę w jego firmie w Sydney. Og...
22,49 zł
24,99 zł

Mężczyzna w oknie

Reidar Folke Jespersen od wielu lat prowadzi antykwariat w Oslo. Gdy przychodzi niezwykle mroźny piątek trzynastego, spełniają się wszystkie najgorsze myśli mężczyzny. Następnego dnia Reidar zostaje odnaleziony martwy. Morderca makabrycznie obwie...
15,48 zł
18,00 zł

Doskonalenie wykorzystania danych w organizacjach non profit

W publikacji scharakteryzowano warunki funkcjonowania i wyzwania dla organizacji non profit oraz czynniki, które mają wpływ na jej sukces. Zidentyfikowano dominującą rolę danych i omówiono problematykę zarządzania danymi na potrzeby ich w...
38,40 zł
64,00 zł

Triki badawcze w socjologii

Czerpiąc z ponad czterdziestu lat doświadczenia jako naukowiec i dydaktyk, Howard Becker oferuje teraz uczniom i badaczom wiele cennych technik.Triki badawcze w socjologii pomogą studentom nauczyć się właściwego podejścia do projektów bada...
30,60 zł
34,00 zł

Media mniejszości. Mniejszości w mediach

Niniejsza książka zatytułowana "Media mniejszości, mniejszości w mediach" prezentuje wszechstronną analizę tematu mediów mniejszości narodowych i etnicznych w Polsce na tle europejskim, ma także skłonić do refleksji nad obecnością prob...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!