MENU

Społeczne zjawiska w zachowaniach polskich konsumentów

(eBook)

Oddziaływania społeczne, naśladownictwo, ostentacja i snobizm

0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Katowice, 2014

  • Autor: Aleksandra Burgiel

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena katalogowa: 39,00 zł
33,54
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Społeczne zjawiska w zachowaniach polskich konsumentów

Praca składa się z siedmiu rozdziałów. Pierwsze trzy mają charakter teoretyczny. Rozdział trzeci charakteryzuje główny przedmiot analiz – zjawiska społeczne tj. konsumpcję ostentacyjną, snobizm, a przede wszystkim naśladownictwo. Rozdział czwarty charakteryzuje uwarunkowania, które determinują występowanie zjawisk socjogennych w zachowaniach polskich konsumentów. W piątym rozdziale zaprezentowano kwestie metodyczne. Rozdziały szósty i siódmy prezentują wyniki przeprowadzonych badań.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp	11
Rozdział 1
KONSUMPCJA ORAZ ZACHOWANIA KONSUMPCYJNE JAKO POLE ODDZIAŁYWANIA CZYNNIKÓW SPOŁECZNYCH	19
1.1. Konsumpcja, zachowania konsumpcyjne i wzory zachowań konsumpcyjnych – interpretacja pojęć	19
1.2. Determinanty konsumpcji i zachowań konsumentów	24
1.3. Elementy społecznego otoczenia konsumenta – jednostki, grupy i klasy	33
1.4. Oddziaływania społeczne oraz ich skutki dla procesów konsumpcji	43
1.5. 	Charakter produktu jako determinanta wpływu czynników społecznych na zachowania konsumentów	58
Rozdział 2
INTERDYSCYPLINARNY OBRAZ ZDETERMINOWANYCH SPOŁECZNIE KONSUMENTÓW I KONSUMPCJI – EWOLUCJA KONCEPCJI I BADAŃ	66
2.1. Konsument jako istota społeczna w ekonomii	66
2.2. Nurty pozaekonomicznej refleksji na temat społecznego charakteru i znaczenia konsumpcji	85
2.3. Odniesienia do zjawisk społecznych w konsumpcji w marketingu i consumer science	97
2.4. Przegląd polskiego dorobku naukowego w zakresie badań nad społecznymi zjawiskami w konsumpcji i zachowaniach konsumentów	103
Rozdział 3
ZJAWISKA SPOŁECZNE W ZACHOWANIACH KONSUMPCYJNYCH JAKO WYRAZ ODDZIAŁYWAŃ MIĘDZY KONSUMENTAMI	109
3.1. Społeczny wymiar konsumpcji i konsumpcja widoczna społecznie	110
3.2. Charakterystyka wybranych socjogennych zjawisk w zachowaniach konsumentów	116
3.2.1. Naśladownictwo i zjawiska oparte na upodobnieniu – efekty naśladownictwa, demonstracji i sceny	119
3.2.2. Zjawiska oparte na wyróżnieniu – konsumpcja ostentacyjna, efekty snobizmu i Veblena	130
3.2.3. Społeczne zjawiska w zachowaniach konsumentów – synteza	142
3.3. Ekonomiczne konsekwencje zjawisk społecznych oraz ich rola w procesach transmisji wzorów konsumpcji i zachowań konsumpcyjnych	147
Rozdział 4
DETERMINANTY I PRZEJAWY WYSTĘPOWANIA ZJAWISK SOCJOGENNYCH W ZACHOWANIACH POLSKICH KONSUMENTÓW W ŚWIETLE DANYCH WTÓRNYCH	156
4.1. Czynniki determinujące ujawnianie się zjawisk społecznych w zachowaniach Polaków i efekty ich oddziaływań	156
4.2. Sytuacja dochodowa i skłonność do konsumpcji polskich gospodarstw domowych w latach 1990-2012	169
4.3. Spożycie artykułów wyposażenia wnętrz w polskich gospodarstwach domowych  i specyfika zachowań konsumentów związanych z ich zakupem	173
Rozdział 5
METODYKA BADAŃ NAD ODDZIAŁYWANIAMI I ZJAWISKAMI SPOŁECZNYMI W ZACHOWANIACH KONSUMENTÓW	180
5.1. Specyfika studiów nad oddziaływaniami i zjawiskami społecznymi w zachowaniach konsumentów i jej konsekwencje – uwagi wstępne	180
5.2. Źródła danych i metody badawcze oraz możliwości ich wykorzystania w badaniach nad zjawiskami społecznymi w zachowaniach konsumentów	186
5.3. Metodyka zrealizowanych badań pierwotnych	195
5.3.1. Założenia badawcze i konkretne rozwiązania metodyczne	195
5.3.2. Konceptualizacja i operacjonalizacja badanych pojęć oraz budowa instrumentu pomiarowego	203
5.4. Charakterystyka próby badawczej i ocena jej reprezentatywności	212
Rozdział 6
SPOŁECZNE OTOCZENIE KONSUMENTÓW – ELEMENTY, PROCESY ODDZIAŁYWAŃ I ICH DETERMINANTY	216
6.1. Grupy odniesienia – relacje z konsumentami i udział w kształtowaniu wzorów zachowań konsumpcyjnych	217
6.1.1. Grupy normatywne	217
6.1.2. Grupy porównawcze	220
6.1.3. Grupy statusowe	230
6.2. Liderzy opinii i przejawy ich wpływu na zachowania konsumentów	234
6.3. Oddziaływania interpersonalne – charakter i determinanty uległości konsumentów wobec wpływów	237
6.4. Czynniki psychiczne determinujące podatność konsumentów na oddziaływanie czynników społecznych	245
6.4.1. Motywy naśladownictwa	246
6.4.2. Aspiracje konsumentów w zakresie sposobu urządzania wnętrz	251
Rozdział 7
NAŚLADOWNICTWO, OSTENTACJA I SNOBIZM W ZACHOWANIACH POLSKICH KONSUMENTÓW	256
7.1. Identyfikacja przejawów i ocena częstości występowania wybranych zjawisk społecznych w zachowaniach konsumentów	256
7.2. Skłonność do naśladownictwa i przejawy zachowań naśladowczych wśród polskich konsumentów	267
7.3. Psychospołeczne czynniki sprzyjające naśladownictwu – ujęcie modelowe	275
7.4. Naśladownictwo i inne zjawiska społeczne na rynku artykułów wyposażenia wnętrz	283
7.5. Mechanizm transmisji wzorów konsumpcji na rynku artykułów wyposażenia wnętrz – ujęcie modelowe	291
Zakończenie	301
Bibliografia	309
Spis rysunków	343
Spis tabel	345
Aneks A: Kwestionariusz wywiadu	349
Aneks B: Szczegółowe wyniki analiz	358
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

59,20 zł
74,00 zł

Kultura języka polskiego

Nowe, zaktualizowane i uzupełnione wydanie cenionego i nowoczesnego podręcznika akademickiego z dziedziny kultury języka, poświęconego problemom poprawnej wymowy i pisowni. Autor wykorzystał wieloletnie doświadczenie z pracy w Radzie Języka Polskiego o...
31,50 zł
35,00 zł

"Korona polska" Kaspra Niesieckiego

Pierwsze monograficzne opracowanie jednego z najważniejszych staropolskich herbarzy i przypomnienie postaci jezuity księdza Kaspra Niesieckiego. W pracy scharakteryzowano bogaty warsztat naukowy Niesieckiego, historię druku „Korony polskiej&rdquo...
18,45 zł
21,45 zł

Rozwój cech wydawniczych polskiej książki literackiej XIX-XX wieku

Książka stanowi reedycję klasycznej już publikacji J. Dunina z 1982 r., która wpłynęła na dalszy rozwój badań historycznoliterackich i historycznobibliologicznych w Polsce, w opracowaniu i ze wstępem Jacka Ladoruckiego. Jest odpowiedzią n...
4,30 zł
5,00 zł

Alienacja kultury jako zjawisko społeczne i kategoria opisowo-normatywna

Publikacja składa się z sześciu obszernych rozdziałów. Rozdział pierwszy koncentruje się na zagadnieniach związanych z racjonalnymi irracjonalnym typem myślenia. Rozdział drugi poświęcono ekonomii politycznej. Rozdział trzeci traktuje o ku...
19,31 zł
22,45 zł

Nazwy geograficzne w polskich przekładach Nowego Testamentu z XVI i XVII wieku — analiza i słownik

Książka Rafała Zarębskiego to studium na wysokim poziomie refleksji naukowej, wpisujące się w serię monografii dotyczących polszczyzny przekładów biblijnych XVI i XVII wieku, które w ostatnich latach ukazały się na rynku krajowym i zagran...
30,10 zł
35,00 zł

Polska i Litwa Jagiellonów na przełomie XV i XVI stulecia

Schyłek XV i początek XVI w. to okres decydujący o stabilizacji państwa polsko-litewskiego, obrony jego terytorium i utrzymania liczącej się pozycji wśród innych państw europejskich. W podręcznikach i syntezach, poświęconych ówczesnej his...
16,17 zł
23,10 zł

Imperceptywność w języku macedońskim i polskim

Monografia stanowi podsumowanie stanu badań nad kategorią imperceptywności. Adresowana jest do slawistów i językoznawców, a także translatologów – dydaktyków języka macedońskiego. W pracy zawarta jest charakterystyka k...
26,10 zł
29,00 zł

Miasto na plus. Eseje o polskich przestrzeniach miejskich

Książka, która zachęca do optymistycznego myślenia o mieście. Zbiór 11 tekstów o polskiej przestrzeni miejskiej, zainspirowanych poglądami autora MIASTA SZCZĘŚLIWEGO, Charlesa Montgomery’ego. Różne punkty widzenia, r&o...
6,24 zł
8,00 zł

Zabiegi Dymitra Samozwańca o koronę polską

„Ze wstępu autora: W niniejszej pracy nie mam zamiaru śledzić pochodzenia tak zagadkowej postaci, jaką był Dymitr Samozwaniec, ani zastanawiać się nad zmienną koleją jego losów. Zadanie moje ma ramy znacznie szczuplejsze; pragnę tylko rozp...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!