Sposoby promocji współczesnej polskiej prasy drukowanej
Książka przedstawia interesujące zagadnienie promocji współczesnej prasy drukowanej. Autorka wyodrębniła i scharakteryzowała metody badań rynku polskiej prasy drukowanej (badania sondażowe, jakościowe, niereaktywne, historyczno-porównawcze, ewaluacyjne) oraz instytucje zajmujące się takimi badaniami. Omówiła: kanały i metody dystrybucji prasy (konsumentów prasy i ich zachowania, dystrybucję tradycyjną i cyfrową); zewnętrzne i wewnętrzne nośniki wykorzystywane w reklamowaniu tytułów prasowych; fokusowanie wzroku czytelników prasy (poprzez rozwiązania graficzne, układ kompozycyjny, fotografie); niestandardową reklamę prasową jako element promocyjny pisma (reklamy w postaci okładek, przykrywające tekst, ingerujące w strukturę pisma lub jego leyout, wykorzystujące w swej kompozycji różne gatunki papieru lub inne materiały, samoistnie dołączane do pisma); zawartość prasy jako sposób zdobycia czytelników (różne aspekty opiniotwórczości, publikowanie skrajnych, bulwersujących poglądów przedstawicieli różnych środowisk, opinie autorytetów, komentarze specjalistów, cytowalność danego pisma w innych tytułach i mediach, zamieszczanie przedruków z innych pism); przedsięwzięcia promocyjne redakcji prasowych (akcje społeczne, eventy, konkursy, działania podnoszące prestiż redakcji, działania poza redakcją prasową, promocję w innych mediach).
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7969-558-4
- ISBN druku: 978-83-7969-403-7
- Liczba stron: 318
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 8 Rozdział 1 – Metody badań rynku polskiej prasy drukowanej 22 1.1. Istota badań marketingowych 23 1.1.1. Badania sondażowe 28 1.1.2. Badania jakościowe gazet i czasopism 30 1.1.3. Badania jakościowe przy testowaniu nowego produktu 31 1.1.4. Analiza jakościowa treści przekazu w gazecie lub czasopiśmie 32 1.1.5. Badania ilościowe na rynku prasowym 33 1.1.6. Badania niereaktywne 35 1.1.7. Badania historyczno-porównawcze 36 1.1.8. Badania ewaluacyjne 37 1.2. Instytucje zajmujące się badaniem rynku prasy 38 Rozdział 2 – Kanały i metody dystrybucji prasy 50 2.1. Charakterystyka konsumentów prasy oraz ich zachowań 53 2.2. Sposoby dystrybucji prasy 54 2.2.1. Dystrybucja tradycyjna 54 2.2.2. Dystrybucja cyfrowa 73 Rozdział 3 – Zewnętrzne i wewnętrzne nośniki wykorzystywane w reklamowaniu tytułów prasowych 88 3.1. Nośniki zewnętrzne 89 3.2. Nośniki wewnętrzne 99 Rozdział 4 – Fokusowanie wzroku czytelników prasy 110 4.1. Rozwiązania graficzne przyciągające uwagę odbiorców 111 4.2. Układ kompozycyjny stron pisma wpływający na jakość odbioru zamieszczonych treści 129 4.3. Fotografia w prasie 140 4.3.1. Fotograficzne gatunki dziennikarskie 141 Rozdział 5 – Niestandardowa reklama prasowa jako element promocyjny pisma 158 5.1. Rozwiązania niestandardowe stosowane w prasie 161 5.1.1. Reklamy w postaci okładek 164 5.1.2. Reklamy przykrywające tekst dziennikarski 168 5.1.3. Reklamy ingerujące w strukturę pisma 173 5.1.4. Reklamy ingerujące w layout gazety 178 5.1.5. Reklamy, które wykorzystują w swojej kompozycji różne gatunki papieru lub inne materiały 179 5.1.6. Reklamy samoistne dołączane do pisma 182 Rozdział 6 – Zawartość prasy – sposobem na zdobycie czytelników 186 6.1. Różne aspekty opiniotwórczości w prasie 188 6.2. Publikowanie skrajnych, bulwersujących poglądów przedstawicieli różnych środowisk 210 6.3. Opinie autorytetów o danym tytule prasowym 212 6.4. Komentarze specjalistów, fachowców będących autorytetami w danej dziedzinie wiedzy 214 6.5. Cytowalność danego pisma w innych tytułach prasowych lub mediach 218 6.6. Zamieszczanie przedruków tekstów z innych pism 219 6.7. Inne sposoby uatrakcyjniania zawartości treściowej pism 222 Rozdział 7 – Przedsięwzięcia promocyjne redakcji prasowych 232 7.1. Akcje społeczne 235 7.2. Eventy 239 7.3. Konkursy 243 7.4. Działania promocyjne mające na celu podnieść prestiż redakcji prasowej 248 7.5. Działania promocyjne poza redakcją prasową 263 7.6. Inne metody promocji tytułów 268 7.7. Promocja tytułu prasowego w innych mediach 276 Zakończenie 288 Wykaz fotografii 296 Wykaz tabel 300 Bibliografia 302 Od Redakcji 318