Spotkanie z wychowankiem. Ku tożsamości ipse pedagoga
Celem opracowania jest zapoznanie czytelników z elementami środowiska przyrodniczego i antropogenicznego kontynentu australijskiego. Zamiarem autorek było także przybliżenie współczesnych problemów społeczno-ekonomicznych tego obszaru. Książka ma więc dostarczyć argumentów do dyskusji i rozważań o procesach i relacjach zachodzących w przestrzeni geograficznej kontynentu. Choć wydawać by się mogło, że dotarcie do danych i faktów jest obecnie rzeczą prostą, to jednak, jak dowodzą doświadczenia dydaktyczne autorek, zadanie to w przypadku wielu studentów urasta do problemu nie do rozwiązania. Wierzymy, że dzięki tej książce, kłopoty te choć częściowo się zmniejszą. Zakres przestrzenny książki stanowi obszar zamknięty w granicach politycznych Związku Australijskiego. Ramy czasowe sięgają zaś początków państwa, a nawet okresu odkryć geograficznych w tym rejonie świata. Zdecydowanie jednak skupiono się na aktualnej sytuacji państwa. Podstawę analizy demograficznej i gospodarczej stanowią najnowsze dane statystyczne (dostępne jesienią 2008 r.). Dokumenty prawne (ustawy, raporty etc.) pozyskano ze stron internetowych odpowiednich instytucji rządowych.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7525-617-8
- ISBN druku: 978-83-7525-617-8
- Liczba stron: 408
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie 9 CZĘŚĆ I O PIERWOTNYM I WTÓRNYM WARUNKU UKIERUNKOWANIA SIĘ KU TOŻSAMOŚCI IPSE PEDAGOGA 23 Wprowadzenie 25 I.1 W poszukiwaniu szczególności bycia pedagogiem 35 I.1.1 Pedagog – „obecny” i „ślad” w wychowaniu jako wspólnym doświadczeniu oso- bowym 35 I.1.2 Problem z byciem sobą w czasie – wprowadzenie w rozważania o tożsamości ipse 44 I.1.3 Narodziny spotkania, czyli rzecz o odpowiedzi na „domaganie się” wychowanka 54 I.2 Kim jest wychowanek jako Inny? 63 I.2.1 Ujęcie Innego w kategorii symbolu 63 I.2.2 Symbolika Innego jako Obcego 71 I.2.2.1 Inny jako Obcy-Nieobecny 72 I.2.2.2 Inny jako Obcy-Nieprzystający do mnie 74 I.2.2.3 Inny jako Obcy-Nie(rozpo)znany 76 I.2.2.4 Inny jako Obcy-Nieprzyjaciel 80 I.2.2.5 Inny jako Obcy-Wyjątkowy 82 I.2.2.6 Inny jako Obcy-Tajemnica 84 I.2.3 Symbolika Innego jako Drugiego 89 I.2.3.1 Inny jako Drugi-Powszechny 89 I.2.3.2 Inny jako Drugi-Odbicie mnie 93 I.2.3.3 Inny jako Drugi-Towarzysz 97 I.2.4 Symbolika Innego jako Wartości 100 I.2.4.1 Inny jako wartość in concreto-Nosiciel wartości 101 I.2.4.2 Inny jako wartość in concreto-Twórca dzieł 109 I.2.4.3 Inny jako wartość autoteliczna 115 I.3 Spotkanie z wychowankiem jako czaso-przestrzeńtożsamości narracyjnej pedagoga 121 I.3.1 Gra wypowiadania się na scenie spotkania 121 I.3.1.1 Pozycyjność i wzajemna gra 121 I.3.1.2 Wewnętrzny język gry na scenie spotkania 134 I.3.2 Spotkanie jako wartość in concreto 144 I.3.2.1 O wydarzeniu się spotkania i zdarzeniu w spotkaniu 144 I.3.2.2 Przebudzenie i przemiana Ja-aksjologicznego pedagoga 153 I.3.3 O kruchości i pozorności spotkania 160 I.3.3.1 Niepewność – dramat – nadzieja 160 I.3.3.2 Od maskowania jako ochrony do maskowania jako kryjówki 169 Podsumowanie 177 CZĘŚĆ II ODPOWIEDZIALNOŚĆ – (SAMO)ŚWIADOMOŚĆ – REFLEKSJA JAKO FENOMENY TOŻSAMOŚCI IPSE PEDAGOGA 181 Wprowadzenie 183 II.1 „Odpowiedzialność za…” i „odpowiedzialność ku…”, czyli rzecz o dostojeństwie bycia sobą pomimo przemijalności 189 II.1.1 Ja-pedagog jako nosiciel odpowiedzialności 189 II.1.1.1 O „odpowiedzialności za…” 189 II.1.1.2 O „odpowiedzialności ku…” 197 II.1.2 Bycie odpowiedzialnym pedagogiem – warunek zmienności i trwałości siebie samego 204 II.1.2.1 O poważaniu siebie 204 II.1.2.2 Od poważania siebie do bycia odpowiedzialnym pedagogiem 210 II.1.2.3 „Pęknięcia” w przeżywaniu tożsamości ipse 215 II.2 (Samo)świadomość vel (samo)wiedza Ja-aksjologicznego pedagoga 229 II.2.1 Konstytuowanie się Ja-aksjologicznego pedagoga 229 II.2.1.1 O (samo)świadomości vel (samo)wiedzy 229 II.2.1.2 Ja-aksjologiczne pedagoga jako wyróżniona postać jego (samo)świa domości vel (samo)wiedzy 237 II.2.2 Kondycja (samo)świadomości vel (samo)wiedzy Ja-aksjologicznego pedagoga… 248 II.2.2.1 O widzeniu tego, co „daje” pedagogowi odczytanie symboliki wychowanka jako Innego 248 II.2.2.2 W kierunku dojrzałości aksjologicznej 258 II.3 Od refleksji do bycia refleksyjnym pedagogiem 265 II.3.1 Od myśli do myślenia dialogicznego pedagoga 265 II.3.1.1 Narodziny refleksji – od „wy-jaśnienia” do „wy-jaśniania” 265 II.3.1.2 Refleksja jako myślenie dialogiczne 277 II.3.2 Szczególność bycia refleksyjnym 285 II.3.2.1 O wyobraźni, metaforze i intuicji w refleksji pedagoga 285 II.3.2.2 Bycie refleksyjnym – orientacją w byciu sobą pedagoga 301 Podsumowanie 313 CZĘŚĆ III W KIERUNKU ETYKI JAKO SZTUKI ODSŁANIANIA I TWORZENIA PEDAGOGICZNEGO ETHOSU 317 III.1 Punkt wyjścia 319 III.2 O normatywności etyki pedagogicznej 329 III.2.1 Etyka versus moralność 329 III.2.2 Normatywność a uchylenie się od odpowiedzialności – od ortodoksji do herezji etycznej 336 III.3 Etyka pedagogicznego ethosu – od wiedzy teoretycznej do wiedzy praktycznej 347 III.3.1 Etyka pedagogiczna jako wiedza teoretyczna odsłaniająca znaczenia 347 III.3.2 Poza normatywnością, lecz nie powinnością 358 III.3.3 Etyka pedagogiczna jako wiedza praktyczna tworząca ethos 370 III.4 Powrót do punktu wyjścia 383 Bibliografia 389 Od Redakcji 407