MENU

Środki ochrony zamawiającego program komputerowy. Odpowiedzialność twórcy za usterki utworu

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2015

  • Seria / cykl: MONOGRAFIE

  • Autor: Krzysztof Żok

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    ePub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Środki ochrony zamawiającego program komputerowy. Odpowiedzialność twórcy za usterki utworu

Opracowanie jest pierwszym kompleksowym omówieniem zagadnień dotyczących środków ochrony przysługujących podmiotowi zamawiającemu program komputerowy. Dotychczasowe kluczowe w tej mierze wypowiedzi były sformułowane jeszcze pod rządami poprzednio obowiązującej ustawy o prawie autorskim, która nie zawierała żadnej szczególnej regulacji w zakresie odpowiedzialności twórcy za wady przedmiotu świadczenia. W monografii szczegółowo przedstawiono m.in.: środki ochrony, którymi dysponuje zamawiający program komputerowy w świetle prawnoautorskiego uregulowania odpowiedzialności za usterki zamówionego utworu, pojęcie usterki zamówionego programu komputerowego, przykłady wadliwości oprogramowania omówione dotychczas w orzecznictwie.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wykaz skrótów    17
Od Autora    27
Rozdział 1	Wstęp    29
1.1. Gospodarcze znaczenie oprogramowania    29	1.2. Wybrane aspekty tworzenia programów komputerowych na zamówienie    31	1.2.1. Wąskie i szerokie ujęcie umowy o stworzenie programu komputerowego    31	1.2.2. Proces powstawania programu komputerowego na zamówienie    34	1.3. Błąd informatyczny a wada oprogramowania    37	1.3.1. Faktyczny brak możliwości wyeliminowania wszystkich błędów informatycznych    37	1.3.2. Ogólny reżim odpowiedzialności kontraktowej i specjalne reżimy odpowiedzialności za wadę przedmiotu świadczenia    39	1.4. Konstrukcja pracy    42
Rozdział 2	Podstawa odpowiedzialności za usterki zamówionego programu komputerowego    47
2.1. Uwagi wstępne    47	2.2. Podstawa odpowiedzialności za wady zamówionego programu komputerowego w wybranych systemach prawnych    48	2.2.1. Austria    48	2.2.2. Francja    49	2.2.3. Niemcy    51	2.2.4. Stany Zjednoczone    52	2.2.5. Szwajcaria    54	2.2.6. Wielka Brytania    55	2.3. Podstawa odpowiedzialności za usterki zamówionego programu komputerowego w ujęciu historycznoprawnym    59 	2.3.1. Wzór umowy o świadczenie usług w zakresie automatowego przetwarzania informacji z 1968 r.    59	2.3.2. Rękojmia za wady fizyczne dzieła    61	2.3.2.1. Wprowadzenie    61	2.3.2.2. Rękojmia za wady fizyczne zamówionego utworu    61	2.3.2.3. Rękojmia za wady fizyczne zamówionego programu komputerowego - koncepcje wypracowane pod rządami ustawy o prawie autorskim z 1952 r.    64	2.3.2.4. Rękojmia za wady fizyczne zamówionego programu komputerowego - koncepcje wypracowane pod rządami ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych    66	2.4. Prawnoautorski reżim odpowiedzialności za usterki zamówionego utworu    71	2.4.1. Wprowadzenie    71	2.4.2. Zakres przedmiotowy    73	2.4.2.1. Wprowadzenie    73	2.4.2.2. Ujęcie wąskie    74	2.4.2.3. Ujęcie szerokie    77	2.4.3. Zakres podmiotowy    82	2.4.3.1. Pojęcie twórcy i wieloznaczność wyrazu "twórca" w ustawie o prawie autorskim i prawach pokrewnych    82	2.4.3.2. Znaczenie wyrazu "twórca" w art. 55 ust. 1 pr. aut.    85	2.4.3.3. Podmiot uprawniony do usunięcia usterki zamówionego programu komputerowego, niebędący jego rzeczywistym twórcą    88	2.4.3.3.1. Pracodawca twórcy    88	2.4.3.3.2. Pochodny nabywca autorskich praw majątkowych i licencjobiorca    92	2.4.3.4. Złagodzenie podstawy odpowiedzialności za usterki programu komputerowego - ujęcie socjologiczne    97	2.4.3.5. Złagodzenie podstawy odpowiedzialności za usterki programu komputerowego - ujęcie prawne    101	2.4.3.5.1. Sekwencyjne ujęcie środków ochrony zamawiającego    101	2.4.3.5.2. Oparcie odpowiedzialności twórcy za usterki zamówionego utworu na zasadzie winy    103	2.4.3.5.3. Przyznanie twórcy prawa do zatrzymania części wypłaconego wynagrodzenia    107	2.4.4. Odpłatność umowy    108	2.5. Wnioski    110
Rozdział 3	Usterka zamówionego programu komputerowego    113
3.1. Uwagi wstępne    113	3.2. Pojęcie wady zamówionego programu komputerowego w wybranych systemach prawnych    114	3.2.1. Austria    114	3.2.2. Francja    116	3.2.3. Niemcy    118	3.2.4. Stany Zjednoczone    122	3.2.5. Szwajcaria    123	3.2.6. Wielka Brytania    127	3.3. Wyraz "usterka" w języku prawnym    128	3.4. Usterka jako wada przedmiotu świadczenia    130	3.4.1. Wprowadzenie    130	3.4.2. Cechy pozytywne    131	3.4.3. Cechy negatywne    134	3.5. Usterka zamówionego programu komputerowego a inne postaci wadliwości przedmiotu świadczenia    135	3.5.1. Usterka a wada fizyczna    135	3.5.1.1. Wprowadzenie    135	3.5.1.2. Ujęcie analityczne    135	3.5.1.3. Ujęcie funkcjonalne    139	3.5.2. Usterka a wada prawna    140	3.5.2.1. Wprowadzenie    140	3.5.2.2. Kwalifikacja naruszenia wymagań zgodności    142 	3.5.3. Usterka a błąd informatyczny    144	3.5.3.1. Wprowadzenie    144	3.5.3.2. Pojęcie błędu w inżynierii oprogramowania    145	3.5.3.3. Znaczenie wyrażenia "poprawianie błędów" w świetle dyrektywy w sprawie ochrony prawnej programów komputerowych    145	3.5.3.4. Błąd informatyczny w wybranych systemach prawnych, w których wdrożono przepisy dyrektywy w sprawie ochrony prawnej programów komputerowych    147 	3.5.3.5. Rekonstrukcja pojęcia błędu informatycznego    150	3.5.4. Usterka a wada fizyczna nośnika    153	3.6. Rodzaje usterek zamówionego programu komputerowego    155	3.6.1. Wprowadzenie    155	3.6.2. Usterki usuwalne i nieusuwalne    155	3.6.2.1. Ujęcie cywilnoprawne    155	3.6.2.2. Ujęcie prawnoautorskie    156	3.6.3. Usterki istotne i nieistotne    157	3.6.3.1. Ujęcie cywilnoprawne    157	3.6.3.2. Ujęcie prawnoautorskie    158	3.6.4. Usterki merytoryczne i techniczne    161	3.7. Stwierdzenie usterki zamówionego programu komputerowego    162 	3.7.1. Wprowadzenie    162	3.7.2. Kryteria porównania zamówionego programu komputerowego z jego abstrakcyjnym pierwowzorem    163	3.7.3. Kryteria kwalifikacji odstępstwa od abstrakcyjnego pierwowzoru zamówionego programu komputerowego jako usterki    165 	3.7.3.1. Posiłkowe odwołanie się do kryteriów stwierdzenia wady fizycznej    165	3.7.4. Zmniejszenie wartości i użyteczności    168	3.7.4.1. Pojęcie zmniejszenia wartości lub użyteczności    168	3.7.4.2. Naruszenie wymagań funkcjonalnych - stanowisko doktryny    171	3.7.4.3. Naruszenie wymagań funkcjonalnych - stanowisko judykatury    174	3.7.4.4. Naruszenie wymagań pozafunkcjonalnych    176	3.7.4.5. Naruszenie wymagań zgodności    178	3.7.5. Brak zapewnionych właściwości    179	3.7.6. Przekazanie programu komputerowego w stanie niezupełnym    181	3.8. Wnioski    183
Rozdział 4	Środki ochrony zamawiającego program komputerowy w razie wykrycia usterki    186
4.1. Uwagi wstępne    186	4.2. Środki ochrony zamawiającego program komputerowy w wybranych systemach prawnych    187	4.2.1. Austria    187	4.2.2. Francja    189	4.2.3. Niemcy    191	4.2.4. Stany Zjednoczone    192	4.2.5. Szwajcaria    194	4.2.6. Wielka Brytania    195	4.3. Sekwencyjność środków ochrony zamawiającego    197	4.3.1. Model sekwencyjności środków ochrony    197	4.3.1.1. Wprowadzenie    197	4.3.1.2. Pierwszeństwo środka ochrony zmierzającego do realnego wykonania zobowiązania    198 	4.3.1.3. Wybór określonego środka ochrony a charakter usterki    200	4.3.2. Pominięcie sekwencyjności środków ochrony    202	4.3.2.1. Niewyznaczenie twórcy odpowiedniego terminu do usunięcia usterki    202	4.3.2.2. Nieprzyjęcie utworu    205	4.3.3. Charakter prawny wyboru określonego środka ochrony    207	4.4. Charakter prawny środków ochrony zamawiającego a znaczenie wyrazu "roszczenia" w art. 55 ust. 3 pr. aut.    211	4.4.1. Wprowadzenie    211	4.4.2. Rekonstrukcja pojęcia sytuacji prawnej, roszczenia i uprawnienia kształtującego    211	4.4.3. Znaczenie wyrazu "roszczenia"    213	4.5. Naprawienie szkody a środki ochrony zamawiającego    217	4.5.1. Wprowadzenie    217	4.5.2. Stosunek prawnoautorskiego reżimu odpowiedzialności za usterki zamówionego utworu do ogólnego reżimu odpowiedzialności ex contractu    219	4.5.3. Znaczenie żądania naprawienia szkody w razie wykrycia wady prawnej utworu    222	4.6. Wnioski    225
Rozdział 5	Wyznaczenie twórcy odpowiedniego terminu do usunięcia usterki zamówionego programu komputerowego    229
5.1. Uwagi wstępne    229	5.2. Usunięcie wady zamówionego programu komputerowego w wybranych systemach prawnych    230 	5.2.1. Austria    230	5.2.2. Francja    232	5.2.3. Niemcy    234	5.2.4. Stany Zjednoczone    236	5.2.5. Szwajcaria    238	5.2.6. Wielka Brytania    239	5.3. Charakter prawny    240	5.3.1. Wprowadzenie    240	5.3.2. Koncepcja roszczenia    241	5.3.2.1. Ujęcie cywilnoprawne    241	5.3.2.2. Ujęcie prawnoautorskie    245	5.3.2.2.1. Cele analizy sytuacji prawnej zamawiającego    245 	5.3.2.2.2. Obowiązek usunięcia usterki zamówionego utworu    245 	5.3.2.2.3. Zaskarżalność roszczenia o usunięcie usterki    248	5.3.3. Koncepcja uprawnienia kształtującego    251	5.3.3.1. Ujęcie cywilnoprawne    251	5.3.3.2. Ujęcie prawnoautorskie    253	5.3.4. Przesłanka skorzystania z uprawnień    254	5.3.4.1. Ujęcie cywilistyczne    254	5.3.4.2. Ujęcie prawnoautorskie    256	5.4. Termin usunięcia usterki / 260	5.4.1. Ogólna wytyczna "odpowiedniego" terminu do usunięcia usterki    260	5.4.2. Ogólna wytyczna maksymalnego terminu do usunięcia usterki    263 	5.4.3. Wyznaczenie twórcy terminu nieodpowiedniego do usunięcia usterki    264	5.5. Usunięcie usterek w ramach wykonania zastępczego    265	5.5.1. Wprowadzenie    265	5.5.2. Ujęcie cywilnoprawne    266	5.5.3. Ujęcie prawnoautorskie    267	5.6. Usunięcie usterki a naprawienie szkody in natura    271	5.6.1. Wprowadzenie    271	5.6.2. Roszczenie o usunięcie usterki zamówionego utworu a roszczenie o naprawienie szkody in natura    272	5.6.3. Roszczenie o usunięcie usterki zamówionego utworu a roszczenie o wykonanie zobowiązania    275	5.7. Wnioski    277
Rozdział 6	Żądanie odpowiedniego obniżenia umówionego wynagrodzenia twórcy    281
6.1. Uwagi wstępne    281	6.2. Obniżenie wynagrodzenia twórcy zamówionego programu komputerowego w wybranych systemach prawnych    282	6.2.1. Austria    282	6.2.2. Francja    283	6.2.3. Niemcy    284	6.2.4. Stany Zjednoczone    285	6.2.5. Szwajcaria    286	6.2.6. Wielka Brytania    287	6.3. Charakter prawny    288	6.3.1. Wprowadzenie    288	6.3.2. Koncepcja roszczenia o zwrot nadpłaconej kwoty albo zmniejszenie świadczenia pieniężnego    289	6.3.3. Koncepcja roszczenia o wyrażenie zgody przez drugą stronę na obniżenie świadczenia pieniężnego    291	6.3.3.1. Ujęcie cywilnoprawne    291	6.3.3.2. Ujęcie prawnoautorskie    294	6.3.4. Koncepcja uprawnienia    297	6.3.4.1. Ujęcie cywilnoprawne    297	6.3.4.2. Ujęcie prawnoautorskie    301	6.3.5. Koncepcje pośrednie    304	6.3.5.1. Koncepcja wieloetapowej realizacji żądania obniżenia świadczenia pieniężnego    304	6.3.5.2. Koncepcja niejednolitego charakteru żądania  obniżenia świadczenia pieniężnego    305	6.4. Stopień obniżenia umówionego wynagrodzenia twórcy    308	6.4.1. Ogólna wytyczna stopnia obniżenia umówionego wynagrodzenia twórcy    308	6.4.1.1. Wprowadzenie    308	6.4.1.2. Ujęcie cywilnoprawne    309	6.4.1.3. Ujęcie prawnoautorskie    311	6.4.2. Konkretyzacja ogólnej wytycznej stopnia obniżenia umówionego wynagrodzenia twórcy    315	6.4.2.1. Wprowadzenie    315	6.4.2.2. Ujęcie cywilnoprawne    315	6.4.2.3. Ujęcie prawnoautorskie    316	6.4.3. Stopień redukcji wynagrodzenia twórcy a struktura umowy o stworzenie programu komputerowego    318	6.5. Podstawa rozliczenia stron w razie wystąpienia stanu nadpłaty po odpowiednim obniżeniu umówionego wynagrodzenia twórcy    320	6.6. Żądanie obniżenia wynagrodzenia a żądanie naprawienia szkody in valuta    323	6.7. Wnioski    325
Rozdział 7	Odstąpienie od umowy    328
7.1. Uwagi wstępne    328	7.2. Zakończenie stosunku prawnego w razie wykrycia wady zamówionego programu komputerowego w wybranych systemach prawnych    329	7.2.1. Austria    329	7.2.2. Francja    330	7.2.3. Niemcy    332	7.2.4. Stany Zjednoczone    333	7.2.5. Szwajcaria    334	7.2.6. Wielka Brytania    335	7.3. Charakter prawny    336	7.4. Forma    338	7.5. Stosunek art. 59 pr. aut. do art. 494 k.c.    341	7.5.1. Wprowadzenie    341	7.5.2. Koncepcja subsydiarności art. 59 pr. aut.    341	7.5.3. Koncepcja specjalności art. 59 pr. aut.    342	7.6. Chwila powstania skutku odstąpienia od umowy    344	7.6.1. Wprowadzenie    344	7.6.2. Koncepcja wygaśnięcia zobowiązania ex tunc    345	7.6.2.1. Ujęcie cywilnoprawne    345	7.6.2.2. Ujęcie prawnoautorskie    346	7.6.3. Koncepcja wygaśnięcia zobowiązania ex nunc    349	7.6.3.1. Ujęcie cywilnoprawne    349	7.6.3.2. Ujęcie prawnoautorskie    351	7.6.4. Koncepcja przekształcenia zobowiązania ex nunc    353	7.6.5. Koncepcja przekształcenia zobowiązania ex tunc    355	7.7. Powrót autorskich praw majątkowych do twórcy    357	7.7.1. Wprowadzenie    357	7.7.2. Sens rozważania powrotu autorskich praw majątkowych do zamówionego programu komputerowego po odstąpieniu od umowy    358	7.7.3. Koncepcja skutku rozporządzającego odstąpienia od umowy    361	7.7.3.1. Ujęcie cywilnoprawne    361	7.7.3.2. Ujęcie prawnoautorskie    362	7.7.4. Koncepcja skutku zobowiązującego odstąpienia od umowy    365	7.7.5. Koncepcja niejednolitego skutku odstąpienia od umowy    368	7.8. Podstawa rozliczenia stron po odstąpieniu od umowy    370	7.8.1. Wprowadzenie    370	7.8.2. Ujęcie cywilnoprawne    371	7.8.3. Ujęcie prawnoautorskie    373	7.9. Prawo twórcy do zatrzymania części wypłaconegowynagrodzenia    376	7.9.1. Wprowadzenie    376	7.9.2. Znaczenie gospodarcze    377	7.9.3. Charakter prawny    379	7.10.Odstąpienie od umowy a nieprzyjęcie utworu    380	7.11.Wnioski    382
Zakończenie    387
Bibliografia    393
Orzecznictwo    411
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

18,00 zł
20,00 zł

Społeczna odpowiedzialność biznesu

Od dawna na świecie trwa dyskusja nad charakterem i celami prowadzenia działalności gospodarczej. Najbardziej popularne wśród przedsiębiorców podejście zakłada, że wyłącznym celem działalności gospodarczej jest kreowanie zysku, rozumianeg...
14,70 zł
21,00 zł

Przystropowa strefa gazonośna w utworach karbonu południowej części Górnośląskiego Zagłębia Węglowego - występowanie, parametry zbiornikowe węgla oraz możliwości pozyskania metanu

Praca omawia zagadnienie występowania gazów (metanu pokładów węgla) w górnej partii węglonośnych utworów górnego karbonu Górnośląskiego Zagłębia Węglowego. Ukazuje powiązania procesów akumulacyjnych meta...
40,88 zł
54,50 zł

Ajurwedyjski detoks. Naukowo potwierdzony 4-stopniowy program na stany zapalne, zdrowie jelit, ciała i umysłu

Autorka prezentuje unikalny program przywracania zdrowia mózgu oraz jelit przy jednoczesnym minimalizowaniu liczby zbędnych kilogramów. Proponuje drobne zmiany w stylu życia: wprowadzenie ajurwedyjskich ziół i herbat oraz relaksują...
14,40 zł
16,00 zł

Oblicza Temidy. Aspekty prawne ochrony zdrowia (zagadnienia wybrane)

(...) Publikacja poświęcona jest płaszczyznom prawa, które regulują materię medyczną. To niewątpliwie bardzo szerokie spektrum zagadnień. Wystarczy zresztą zauważyć, jak problematyczne jest w literaturze przedmiotu samo pojęcie "prawa medyc...
17,10 zł
19,00 zł

Wolontariusze i seniorzy w programie Polski Cyfrowej Równych Szans. O siłach społecznych w procesie minimalizacji wykluczenia cyfrowego w Polsce

Na potrzeby celów pracy wyodrębniłem cztery rozdziały dookreślające terminologię, procesy, mechanizmy oraz charakterystykę powstawania,podtrzymywania i wygaszania sił społecznych, będących edukacyjną odpowiedzią na zjawisko wykluczenia cyfrowego...
107,10 zł
119,00 zł

Ochrona roszczeń pracowniczych w razie niewypłacalności pracodawcy. Komentarz

W komentarzu w sposób przystępny, a jednocześnie kompleksowy, zaprezentowano skomplikowaną problematykę ochrony roszczeń pracowniczych. Uwzględniono dotychczasowy dorobek judykatury oraz nauki prawa pracy dotyczący tego zagadnienia. Opraco...
99,90 zł
111,00 zł

Prawa obywatelskie i polityczne a prawa gospodarcze, społeczne i kulturalne. Porównanie systemów ochrony

Monografia zawiera kompleksowe omówienie czterech systemów ochrony praw człowieka: dwóch chroniących prawa polityczne i obywatelskie oraz ich bliźniaczych systemów ochrony praw gospodarczych, społecznych i kulturalnych. Za...
91,80 zł
102,00 zł

Ochrona danych osobowych w sądach i prokuraturze

Sądy i prokuratura są podmiotami, które przetwarzają dane osobowe nie tylko w trakcie toczących się postępowań, lecz także w związku z zatrudnieniem pracowników czy obsługą administracyjną. Z tego względu są objęte zakresem stosowania r&o...
114,30 zł
127,00 zł

Wymiana informacji w sprawach podatkowych a ochrona praw podatnika

Praca nagrodzona w konkursie Państwa i Prawa za najlepsze prace naukowe. Publikacja całościowo omawia prawa podatnika w postępowaniach dowodowych, w których zasadniczy element stanowi współpraca polskich organów podatko...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!