MENU

Stan i uwarunkowania autoedukacji studentów

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Katowice, 2014

  • Seria / cykl: Prace Naukowe UŚ; Pedagogika

  • Autor: Violetta Rodek

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 84,00 zł
58,80
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Stan i uwarunkowania autoedukacji studentów

Prezentowane w pracy badania stanowiły próbę holistycznego ujęcia autoedukacji studentów studiów pedagogicznych i niepedagogicznych. Przyjęto przy tym szerokie rozumienie autoedukacji jako autonomicznego procesu, w którym jednostka jest aktywnym podmiotem kierującym własnym rozwojem, zgodnie z uznawanymi przez siebie wartościami. W badaniach wykorzystano perspektywę triangulacyjną, która polegała na zastosowaniu odmiennych podejść metodologicznych na poszczególnych etapach przeprowadzonych badań. W etapie pierwszym – ilościowym – zmierzano do określenia stopnia aktywności autoedukacyjnej studentów z uwzględnieniem uwarunkowań związanych z płcią, kierunkiem, rodzajem, rokiem studiów i samooceną. W wyniku badań ilościowych wyłoniono dwie grupy problemowe: studentów o najwyższym i najniższym stopniu aktywności autoedukacyjnej. Kolejny – jakościowy etap badań, oparty na biografii podmiotowej – polegał na ukazaniu indywidualnych, osobistych doświadczeń i przeżyć osób badanych w zakresie autoedukacji, co umożliwiło odkrycie osobowych uwarunkowań tego procesu, sformułowanie określonych prawidłowości oraz uogólnień dotyczących podjętej problematyki.

Publikacja jest adresowana do wszystkich osób zainteresowanych samodzielną pracą nad własnym rozwojem, zawarte w niej treści mogą stanowić podstawę do autorefleksji i inspirować do podejmowania własnego wysiłku autoedukacyjnego, niezbędnego dla ukształtowania tożsamej i autonomicznej osobowości oraz rozwoju zdolności twórczych. Wskazania praktyczne, dotyczące przebiegu autoedukacji, jej dynamizacji, optymalnych warunków dla zaistnienia i efektywności tego procesu mogą mieć szczególne znaczenie dla osób studiujących oraz nauczycieli akademickich, którzy zechcą podjąć trud wspomagania studentów w ich aktywności autoedukacyjnej.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Spis treści

Wstęp /  9

R o z d z i a ł  I
Problematyka autoedukacji w świetle krytycznej analizy literatury przedmiotu i niektórych badań naukowych / 17
1.1. Autoedukacja — przybliżenie pojęcia / 17
1.1.1. Wąskie i szerokie ujęcie autoedukacji. Konfrontacja stanowisk socjologicznych, psychologicznych i pedagogicznych / 17
1.1.2. Pojęcie i koncepcje samokształcenia kierowanego, czyli spór o samodzielność / 32
1.1.3. Mentoring, tutoring i coaching jako swoisty przykład kierowanej pracy nad własnym rozwojem / 35
1.2. Próba uściślenia pojęcia: autoedukacja / 45
1.3. W poszukiwaniu teoretycznych podstaw autoedukacji / 49
1.4. Podstawowe komponenty autoedukacji / 62
1.5. Problematyka uwarunkowań autoedukacji — spojrzenie wieloaspektowe / 77
1.5.1. Uwarunkowania osobowościowe autoedukacji / 77
1.5.1.1. Współzależność podmiotowości jednostki i autoedukacji / 81
1.5.1.2. Samowiedza i samoocena jednostki a autoedukacja / 95
1.5.2. Uwarunkowania pedagogiczne i ich znaczenie dla autoedukacji / 100
1.5.3. Uwarunkowania środowiskowe, społeczne i kulturowe autoedukacji / 109
1.6. Właściwości psychospołeczne studentów. Zarys charakterystyki / 119
1.7. Problematyka autoedukacji. Przegląd badań / 124

R o z d z i a ł  II
Metodologia badań własnych / 143
2.1. Przedmiot i typ badań własnych / 143
2.2. Cele i problemy badawcze / 147
2.3. Zmienne i wskaźniki / 150
2.4. Metody, techniki, narzędzia badawcze / 154
2.5. Dobór i charakterystyka grupy badawczej / 175

R o z d z i a ł  III
Stan i uwarunkowania autoedukacji studentów. Prezentacja wyników badań własnych (etap ilościowy) / 181
3.1. Aktywność autoedukacyjna studentów / 181
3.1.1. Stopień aktywności autoedukacyjnej studentów w sferze poznawczej / 183
3.1.2. Stopień aktywności autoedukacyjnej respondentów w sferze instrumentalnej / 187
3.1.3. Stopień aktywności autoedukacyjnej osób badanych w sferze biologicznej / 190
3.1.4. Stopień aktywności autoedukacyjnej uczestników badań w sferze społecznej / 194
3.1.5. Stopień aktywności autoedukacyjnej studentów w sferze duchowej / 197
3.1.6. Ogólny stopień aktywności autoedukacyjnej studentów / 201
3.2. Sposoby realizacji celów autoedukacyjnych / 206
3.3. Czynniki wspomagające i utrudniające aktywność autoedukacyjną w percepcji respondentów / 215
3.4. Stopień aktywności autoedukacyjnej studentów a ich płeć / 231
3.5. Uwarunkowania aktywności autoedukacyjnej respondentów związane z kierunkiem studiów / 233
3.6. Uwarunkowania aktywności autoedukacyjnej studentów związane z rodzajem studiów / 234
3.7. Aktywność autoedukacyjna osób badanych a rok studiów / 236
3.8. Korelacja pomiędzy stopniem aktywności autoedukacyjnej studentów, a poziomem ich samooceny / 241
3.8.1. Zależność pomiędzy stopniem aktywności autoedukacyjnej respondentów, a ich samooceną w sferze intelektu / 242
3.8.2. Zależność pomiędzy stopniem aktywności autoedukacyjnej osób badanych, a poziomem ich samooceny w zakresie pozostałych cech (wygląd zewnętrzny, funkcjonowanie społeczne itd.) / 245
3.8.3. Zależność pomiędzy stopniem aktywności autoedukacyjnej studentów, a ich samooceną globalną / 248
3.9. Podsumowanie pierwszego — ilościowego — etapu badań / 251

R o z d z i a ł IV
Autoedukacja w narracjach autobiograficznych badanych studentów / 255
4.1. Pierwsze próby pracy nad własnym rozwojem i ich znaczenie dla procesu autoedukacji w świetle narracji uczestników badań / 258
4.2. Aktualne działania podejmowane przez studentów w ramach autoedukacji / 272
4.3. Uwarunkowania autoedukacji w narracjach studentów o różnym stopniu aktywności autoedukacyjnej / 290
4.4. Aktywność autoedukacyjna uczestników badań w aspekcie atrybutów osobowych człowieka. Pytanie o cel i sens podejmowania pracy nad własnym rozwojem / 314
4.5. Aktywność autoedukacyjna studentów w aspekcie oceny własnej skuteczności działań i szans powodzenia pracy nad swym rozwojem / 323
4.6. Plany autoedukacyjne w narracjach badanych studentów — perspektywa przyszłości / 331
4.7. Podsumowanie drugiego — jakościowego — etapu badań / 334

Zakończenie / 341

Bibliografia / 347

Aneksy / 361
Aneks 1. Skala Aktywności Autoedukacyjnej (SAA) / 361
Aneks 2. Normy stenowe dla poszczególnych podskal oraz dla całej SAA / 364
Aneks 3. Wzór kwestionariusza ankiety / 366
Aneks 4. Przykładowe narracje autobiograficzne osób badanych, zakwalifikowanych do różnych grup problemowych (wysoki i niski stopień aktywności autoedukacyjnej) / 367

Wykaz tabel / 374
Wykaz wykresów / 375
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
Brak informacji

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

33,54 zł
39,00 zł

Stany Zjednoczone Ameryki Północnej w procesie budowy europejskiej autonomii strategicznej (1945-2001)

Prof. dr Adam Krzymowski brał udział w najważniejszych strategicznych procesach polskiej polityki zagranicznej związanych z akcesją RP do Unii Europejskiej oraz członkostwa w NATO. Był m.in. członkiem Międzyresortowego Zespołu ds. Opracowania Strategii...
10,32 zł
12,00 zł

Geomorfologiczne uwarunkowania występowania naturalnych geologicznych barier izolacyjnych na wybranych obszarach Polski Środkowej

Prezentowana książka jest monografią wskazującą na prawidłowości występowania naturalnych geologicznych barier izolacyjnych. Autorka - wykorzystując wyniki wieloletnich prac prowadzonych na wybranych obszarach Niżu Polskiego (na Równinie Bielski...
16,51 zł
19,20 zł

Employer branding czyli zarządzanie marką pracodawcy. Uwarunkowania, procesy, pomiar

Employer branding jest jedną z najnowszych koncepcji zarządzania. Podejście to łączy ze sobą zarządzanie dwoma najważniejszymi niematerialnymi zasobami organizacji: zasobami ludzkimi oraz marką.Każda organizacja, która występuje w roli pod...
45,43 zł
64,90 zł

Instytucjonalne, środowiskowe i indywidualne uwarunkowania funkcjonowania pedagoga szkolnego

Praca składa się z ośmiu rozdziałów. Trzy pierwsze mają charakter teoretyczny. Przedstawiono w nich instytucjonalny i prawny wymiar pracy pedagoga szkolnego, środowiskowe determinanty jego pracy, zdefiniowano jego zasoby osobowe. Rozdział ...
15,52 zł
19,90 zł

Odwołanie stanu epidemii– skutki w podatkach, prawie pracy i ZUS

"W związku z pandemią COVID-19 zostały wprowadzone szczególne regulacje prawne na czas trwania epidemii. Odwołanie stanu epidemii w Polsce z dniem 16 maja 2022 r. sprawiło, że podatnicy, pracodawcy, przedsiębiorcy oraz księgowi zastanawiają...
9,99 zł
11,10 zł

Teoretyczne i prawno-organizacyjne uwarunkowania decyzji dowódczych w Policji

Niniejsza książka próbuje usystematyzować interdyscyplinarną wiedzę dotyczącą procesów decyzyjnych pod kątem wykorzystania jej w dowodzeniudziałaniami związanymi z zaistnieniem sytuacji kryzysowych.
37,80 zł
42,00 zł

Rynkowa orientacja szkół wyższych w Polsce – uwarunkowania, wyznaczniki, prawidłowości

Niniejsza publikacja wykorzystuje dorobek badań teoretycznych na polu ukierunkowania rynkowego podmiotów gospodarczych oraz wyniki oryginalnychbadań empirycznych nad przystosowaniem polskich szkół wyższych do funkcjonowania w warunk...
35,22 zł
40,95 zł

Zmienność i uwarunkowania cyrkulacyjne występowania postaci i typów opadów atmosferycznych na przykładzie Krakowa

Na podstawie badań opartych na serii obserwacji opadu w Krakowie, obejmującej prawie półtora wieku (1863-2008), katalogu typów cyrkulacji atmosferycznej, kalendarza mas powietrznych i frontów atmosferycznych oraz wskaźników ...
13,76 zł
16,00 zł

O nauczaniu matematyki. Wykłady dla nauczycieli i studentów. Tom 6

O nauczaniu matematyki. Wykłady dla nauczycieli i studentów. Tom 6. Jak badać efekty naszej pracy, czyli o ocenianiuO nauczaniu matematyki. Wykłady dla nauczycieli i studentów to pozycja, która pomoże czytelnik...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!