MENU

Stan i uwarunkowania autoedukacji studentów - 01 Rozdz. 1, cz. 1. Problematyka autoedukacji...: Autoedukacja — przybliżenie pojęcia; Próba uściślenia pojęcia: autoedukacja; W poszukiwaniu teoretycznych podstaw autoedukacji

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Katowice, 2014

  • Seria / cykl: Prace Naukowe UŚ; Pedagogika

  • Autor: Violetta Rodek

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Stan i uwarunkowania autoedukacji studentów - 01 Rozdz. 1, cz. 1. Problematyka autoedukacji...: Autoedukacja — przybliżenie pojęcia; Próba uściślenia pojęcia: autoedukacja; W poszukiwaniu teoretycznych podstaw autoedukacji

Prezentowane w pracy badania stanowiły próbę holistycznego ujęcia autoedukacji studentów studiów pedagogicznych i niepedagogicznych. Przyjęto przy tym szerokie rozumienie autoedukacji jako autonomicznego procesu, w którym jednostka jest aktywnym podmiotem kierującym własnym rozwojem, zgodnie z uznawanymi przez siebie wartościami. W badaniach wykorzystano perspektywę triangulacyjną, która polegała na zastosowaniu odmiennych podejść metodologicznych na poszczególnych etapach przeprowadzonych badań. W etapie pierwszym – ilościowym – zmierzano do określenia stopnia aktywności autoedukacyjnej studentów z uwzględnieniem uwarunkowań związanych z płcią, kierunkiem, rodzajem, rokiem studiów i samooceną. W wyniku badań ilościowych wyłoniono dwie grupy problemowe: studentów o najwyższym i najniższym stopniu aktywności autoedukacyjnej. Kolejny – jakościowy etap badań, oparty na biografii podmiotowej – polegał na ukazaniu indywidualnych, osobistych doświadczeń i przeżyć osób badanych w zakresie autoedukacji, co umożliwiło odkrycie osobowych uwarunkowań tego procesu, sformułowanie określonych prawidłowości oraz uogólnień dotyczących podjętej problematyki.

Publikacja jest adresowana do wszystkich osób zainteresowanych samodzielną pracą nad własnym rozwojem, zawarte w niej treści mogą stanowić podstawę do autorefleksji i inspirować do podejmowania własnego wysiłku autoedukacyjnego, niezbędnego dla ukształtowania tożsamej i autonomicznej osobowości oraz rozwoju zdolności twórczych. Wskazania praktyczne, dotyczące przebiegu autoedukacji, jej dynamizacji, optymalnych warunków dla zaistnienia i efektywności tego procesu mogą mieć szczególne znaczenie dla osób studiujących oraz nauczycieli akademickich, którzy zechcą podjąć trud wspomagania studentów w ich aktywności autoedukacyjnej.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Spis treści

Wstęp /  9

R o z d z i a ł  I
Problematyka autoedukacji w świetle krytycznej analizy literatury przedmiotu i niektórych badań naukowych / 17
1.1. Autoedukacja — przybliżenie pojęcia / 17
1.1.1. Wąskie i szerokie ujęcie autoedukacji. Konfrontacja stanowisk socjologicznych, psychologicznych i pedagogicznych / 17
1.1.2. Pojęcie i koncepcje samokształcenia kierowanego, czyli spór o samodzielność / 32
1.1.3. Mentoring, tutoring i coaching jako swoisty przykład kierowanej pracy nad własnym rozwojem / 35
1.2. Próba uściślenia pojęcia: autoedukacja / 45
1.3. W poszukiwaniu teoretycznych podstaw autoedukacji / 49
1.4. Podstawowe komponenty autoedukacji / 62
1.5. Problematyka uwarunkowań autoedukacji — spojrzenie wieloaspektowe / 77
1.5.1. Uwarunkowania osobowościowe autoedukacji / 77
1.5.1.1. Współzależność podmiotowości jednostki i autoedukacji / 81
1.5.1.2. Samowiedza i samoocena jednostki a autoedukacja / 95
1.5.2. Uwarunkowania pedagogiczne i ich znaczenie dla autoedukacji / 100
1.5.3. Uwarunkowania środowiskowe, społeczne i kulturowe autoedukacji / 109
1.6. Właściwości psychospołeczne studentów. Zarys charakterystyki / 119
1.7. Problematyka autoedukacji. Przegląd badań / 124

R o z d z i a ł  II
Metodologia badań własnych / 143
2.1. Przedmiot i typ badań własnych / 143
2.2. Cele i problemy badawcze / 147
2.3. Zmienne i wskaźniki / 150
2.4. Metody, techniki, narzędzia badawcze / 154
2.5. Dobór i charakterystyka grupy badawczej / 175

R o z d z i a ł  III
Stan i uwarunkowania autoedukacji studentów. Prezentacja wyników badań własnych (etap ilościowy) / 181
3.1. Aktywność autoedukacyjna studentów / 181
3.1.1. Stopień aktywności autoedukacyjnej studentów w sferze poznawczej / 183
3.1.2. Stopień aktywności autoedukacyjnej respondentów w sferze instrumentalnej / 187
3.1.3. Stopień aktywności autoedukacyjnej osób badanych w sferze biologicznej / 190
3.1.4. Stopień aktywności autoedukacyjnej uczestników badań w sferze społecznej / 194
3.1.5. Stopień aktywności autoedukacyjnej studentów w sferze duchowej / 197
3.1.6. Ogólny stopień aktywności autoedukacyjnej studentów / 201
3.2. Sposoby realizacji celów autoedukacyjnych / 206
3.3. Czynniki wspomagające i utrudniające aktywność autoedukacyjną w percepcji respondentów / 215
3.4. Stopień aktywności autoedukacyjnej studentów a ich płeć / 231
3.5. Uwarunkowania aktywności autoedukacyjnej respondentów związane z kierunkiem studiów / 233
3.6. Uwarunkowania aktywności autoedukacyjnej studentów związane z rodzajem studiów / 234
3.7. Aktywność autoedukacyjna osób badanych a rok studiów / 236
3.8. Korelacja pomiędzy stopniem aktywności autoedukacyjnej studentów, a poziomem ich samooceny / 241
3.8.1. Zależność pomiędzy stopniem aktywności autoedukacyjnej respondentów, a ich samooceną w sferze intelektu / 242
3.8.2. Zależność pomiędzy stopniem aktywności autoedukacyjnej osób badanych, a poziomem ich samooceny w zakresie pozostałych cech (wygląd zewnętrzny, funkcjonowanie społeczne itd.) / 245
3.8.3. Zależność pomiędzy stopniem aktywności autoedukacyjnej studentów, a ich samooceną globalną / 248
3.9. Podsumowanie pierwszego — ilościowego — etapu badań / 251

R o z d z i a ł IV
Autoedukacja w narracjach autobiograficznych badanych studentów / 255
4.1. Pierwsze próby pracy nad własnym rozwojem i ich znaczenie dla procesu autoedukacji w świetle narracji uczestników badań / 258
4.2. Aktualne działania podejmowane przez studentów w ramach autoedukacji / 272
4.3. Uwarunkowania autoedukacji w narracjach studentów o różnym stopniu aktywności autoedukacyjnej / 290
4.4. Aktywność autoedukacyjna uczestników badań w aspekcie atrybutów osobowych człowieka. Pytanie o cel i sens podejmowania pracy nad własnym rozwojem / 314
4.5. Aktywność autoedukacyjna studentów w aspekcie oceny własnej skuteczności działań i szans powodzenia pracy nad swym rozwojem / 323
4.6. Plany autoedukacyjne w narracjach badanych studentów — perspektywa przyszłości / 331
4.7. Podsumowanie drugiego — jakościowego — etapu badań / 334

Zakończenie / 341

Bibliografia / 347

Aneksy / 361
Aneks 1. Skala Aktywności Autoedukacyjnej (SAA) / 361
Aneks 2. Normy stenowe dla poszczególnych podskal oraz dla całej SAA / 364
Aneks 3. Wzór kwestionariusza ankiety / 366
Aneks 4. Przykładowe narracje autobiograficzne osób badanych, zakwalifikowanych do różnych grup problemowych (wysoki i niski stopień aktywności autoedukacyjnej) / 367

Wykaz tabel / 374
Wykaz wykresów / 375
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

18,90 zł
27,00 zł

Ekonomiczne i polityczne uwarunkowania upadłości państwa

Przedmiotem rozważań Autora są zagadnienia upadłości państwa, w tym główne jego determinanty. Problematyka ta od pewnego czasu pozostaje w kręgu zainteresowań ekonomistów, a także – może nawet w większym stopniu – przedstawici...
36,75 zł
49,00 zł

Instytucje finansowe z sercem – historia i teraźniejszość unii kredytowych w Stanach Zjednoczonych

Spółdzielczość kredytowa ma długie i bogate tradycje. Różnorodne uwarunkowania sprawiły, że jej obecna sytuacja na świecie jest bardzo zróżnicowa­na. W jednych systemach finansowych odgrywa ona istotną rolę, w innych małą, a je...
67,20 zł
84,00 zł

Żywienie zwierząt i paszoznawstwo. Tom 2. Podstawy szczegółowego żywienia zwierząt

Druga część podręcznika akademickiego dotyczącego żywienia zwierząt i paszoznawstwa.W tomie tym autorzy omówili podstawy szczegółowego żywienia zwierząt - bydła, owiec, kóz, świń, koni, kur, indyków, gęsi, kaczek, stru...
18,90 zł
21,00 zł

Okoliczności wyłączające bezprawność. Zarys problematyki

(...) Praca o niewątpliwych walorach naukowych, jest adresowana w dużej mierze do prawników praktyków, zajmujących się ściganiem sprawców przestępstw i wymiarem sprawiedliwości w sprawach karnych. Stąd też w pełni zasadnie ujmuje p...
50,40 zł
63,00 zł

Wybrane uwarunkowania osobnicze, rodzinne i szkolne aktywności ruchowej dzieci w młodszym wieku szkolnym

Niniejsza praca składa się z trzech integralnie złączonych ze sobą części. W pierwszej części zawarto teoretyczne podstawy badań, przedstawiając krótką charakterystykę rozwoju dzieci w młodszym wieku szkolnym w kontekście ich aktywności ruchowej...
17,89 zł
20,80 zł

Ideologiczne i polityczne uwarunkowania komunikacji językowej

Problematyka 11 tekstów, które składają się na oddawany do rąk Czytelnika tom Ideologiczne i polityczne uwarunkowania komunikacji językowej, dotyczy komunikacji w jej ideologicznym i politycznym wymiarze. Zależności między polityką a ideo...
21,59 zł
23,99 zł

Wybrane zagadnienia kultury fizycznej – aktualny stan badań

Problematyka poszczególnych prac w szczególności nawiązuje do zagadnień treningu sportowego, różnych form aktywności fizycznej podejmowanej dla zdrowia oraz historii kultury fizycznej.
37,80 zł
42,00 zł

Polski system emerytalny. Prawne uwarunkowania trzech filarów

W publikacji zostały przedstawione zasady funkcjonowania systemu emerytalnego, nabywania prawa do świadczeń, działania publicznych i komercyjnych podmiotów organizujących system emerytalny w Polsce. Wyjaśniono zasady opłacania składe...
28,38 zł
33,00 zł

Podstawy automatyki. Ćwiczenia laboratoryjne

Celem opracowania jest przedstawienie w praktyce podstawowych zagadnień automatyki: opis obiektów dynamicznych do celów sterowania, sprzężenie zwrotne i jego rola, struktury układów regulacji, podstawy projektowania układów ...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!