MENU

Stan i uwarunkowania autoedukacji studentów - 03 Rozdz. 1, cz. 3. Problematyka autoedukacji w świetle krytycznej analizy literatury przedmiotu i niektórych badań naukowych: Właściwości psychospołeczne studentów...; Problematyka autoedukacji...

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Katowice, 2014

  • Seria / cykl: Prace Naukowe UŚ; Pedagogika

  • Autor: Violetta Rodek

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Stan i uwarunkowania autoedukacji studentów - 03 Rozdz. 1, cz. 3. Problematyka autoedukacji w świetle krytycznej analizy literatury przedmiotu i niektórych badań naukowych: Właściwości psychospołeczne studentów...; Problematyka autoedukacji...

Prezentowane w pracy badania stanowiły próbę holistycznego ujęcia autoedukacji studentów studiów pedagogicznych i niepedagogicznych. Przyjęto przy tym szerokie rozumienie autoedukacji jako autonomicznego procesu, w którym jednostka jest aktywnym podmiotem kierującym własnym rozwojem, zgodnie z uznawanymi przez siebie wartościami. W badaniach wykorzystano perspektywę triangulacyjną, która polegała na zastosowaniu odmiennych podejść metodologicznych na poszczególnych etapach przeprowadzonych badań. W etapie pierwszym – ilościowym – zmierzano do określenia stopnia aktywności autoedukacyjnej studentów z uwzględnieniem uwarunkowań związanych z płcią, kierunkiem, rodzajem, rokiem studiów i samooceną. W wyniku badań ilościowych wyłoniono dwie grupy problemowe: studentów o najwyższym i najniższym stopniu aktywności autoedukacyjnej. Kolejny – jakościowy etap badań, oparty na biografii podmiotowej – polegał na ukazaniu indywidualnych, osobistych doświadczeń i przeżyć osób badanych w zakresie autoedukacji, co umożliwiło odkrycie osobowych uwarunkowań tego procesu, sformułowanie określonych prawidłowości oraz uogólnień dotyczących podjętej problematyki.

Publikacja jest adresowana do wszystkich osób zainteresowanych samodzielną pracą nad własnym rozwojem, zawarte w niej treści mogą stanowić podstawę do autorefleksji i inspirować do podejmowania własnego wysiłku autoedukacyjnego, niezbędnego dla ukształtowania tożsamej i autonomicznej osobowości oraz rozwoju zdolności twórczych. Wskazania praktyczne, dotyczące przebiegu autoedukacji, jej dynamizacji, optymalnych warunków dla zaistnienia i efektywności tego procesu mogą mieć szczególne znaczenie dla osób studiujących oraz nauczycieli akademickich, którzy zechcą podjąć trud wspomagania studentów w ich aktywności autoedukacyjnej.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Spis treści

Wstęp /  9

R o z d z i a ł  I
Problematyka autoedukacji w świetle krytycznej analizy literatury przedmiotu i niektórych badań naukowych / 17
1.1. Autoedukacja — przybliżenie pojęcia / 17
1.1.1. Wąskie i szerokie ujęcie autoedukacji. Konfrontacja stanowisk socjologicznych, psychologicznych i pedagogicznych / 17
1.1.2. Pojęcie i koncepcje samokształcenia kierowanego, czyli spór o samodzielność / 32
1.1.3. Mentoring, tutoring i coaching jako swoisty przykład kierowanej pracy nad własnym rozwojem / 35
1.2. Próba uściślenia pojęcia: autoedukacja / 45
1.3. W poszukiwaniu teoretycznych podstaw autoedukacji / 49
1.4. Podstawowe komponenty autoedukacji / 62
1.5. Problematyka uwarunkowań autoedukacji — spojrzenie wieloaspektowe / 77
1.5.1. Uwarunkowania osobowościowe autoedukacji / 77
1.5.1.1. Współzależność podmiotowości jednostki i autoedukacji / 81
1.5.1.2. Samowiedza i samoocena jednostki a autoedukacja / 95
1.5.2. Uwarunkowania pedagogiczne i ich znaczenie dla autoedukacji / 100
1.5.3. Uwarunkowania środowiskowe, społeczne i kulturowe autoedukacji / 109
1.6. Właściwości psychospołeczne studentów. Zarys charakterystyki / 119
1.7. Problematyka autoedukacji. Przegląd badań / 124

R o z d z i a ł  II
Metodologia badań własnych / 143
2.1. Przedmiot i typ badań własnych / 143
2.2. Cele i problemy badawcze / 147
2.3. Zmienne i wskaźniki / 150
2.4. Metody, techniki, narzędzia badawcze / 154
2.5. Dobór i charakterystyka grupy badawczej / 175

R o z d z i a ł  III
Stan i uwarunkowania autoedukacji studentów. Prezentacja wyników badań własnych (etap ilościowy) / 181
3.1. Aktywność autoedukacyjna studentów / 181
3.1.1. Stopień aktywności autoedukacyjnej studentów w sferze poznawczej / 183
3.1.2. Stopień aktywności autoedukacyjnej respondentów w sferze instrumentalnej / 187
3.1.3. Stopień aktywności autoedukacyjnej osób badanych w sferze biologicznej / 190
3.1.4. Stopień aktywności autoedukacyjnej uczestników badań w sferze społecznej / 194
3.1.5. Stopień aktywności autoedukacyjnej studentów w sferze duchowej / 197
3.1.6. Ogólny stopień aktywności autoedukacyjnej studentów / 201
3.2. Sposoby realizacji celów autoedukacyjnych / 206
3.3. Czynniki wspomagające i utrudniające aktywność autoedukacyjną w percepcji respondentów / 215
3.4. Stopień aktywności autoedukacyjnej studentów a ich płeć / 231
3.5. Uwarunkowania aktywności autoedukacyjnej respondentów związane z kierunkiem studiów / 233
3.6. Uwarunkowania aktywności autoedukacyjnej studentów związane z rodzajem studiów / 234
3.7. Aktywność autoedukacyjna osób badanych a rok studiów / 236
3.8. Korelacja pomiędzy stopniem aktywności autoedukacyjnej studentów, a poziomem ich samooceny / 241
3.8.1. Zależność pomiędzy stopniem aktywności autoedukacyjnej respondentów, a ich samooceną w sferze intelektu / 242
3.8.2. Zależność pomiędzy stopniem aktywności autoedukacyjnej osób badanych, a poziomem ich samooceny w zakresie pozostałych cech (wygląd zewnętrzny, funkcjonowanie społeczne itd.) / 245
3.8.3. Zależność pomiędzy stopniem aktywności autoedukacyjnej studentów, a ich samooceną globalną / 248
3.9. Podsumowanie pierwszego — ilościowego — etapu badań / 251

R o z d z i a ł IV
Autoedukacja w narracjach autobiograficznych badanych studentów / 255
4.1. Pierwsze próby pracy nad własnym rozwojem i ich znaczenie dla procesu autoedukacji w świetle narracji uczestników badań / 258
4.2. Aktualne działania podejmowane przez studentów w ramach autoedukacji / 272
4.3. Uwarunkowania autoedukacji w narracjach studentów o różnym stopniu aktywności autoedukacyjnej / 290
4.4. Aktywność autoedukacyjna uczestników badań w aspekcie atrybutów osobowych człowieka. Pytanie o cel i sens podejmowania pracy nad własnym rozwojem / 314
4.5. Aktywność autoedukacyjna studentów w aspekcie oceny własnej skuteczności działań i szans powodzenia pracy nad swym rozwojem / 323
4.6. Plany autoedukacyjne w narracjach badanych studentów — perspektywa przyszłości / 331
4.7. Podsumowanie drugiego — jakościowego — etapu badań / 334

Zakończenie / 341

Bibliografia / 347

Aneksy / 361
Aneks 1. Skala Aktywności Autoedukacyjnej (SAA) / 361
Aneks 2. Normy stenowe dla poszczególnych podskal oraz dla całej SAA / 364
Aneks 3. Wzór kwestionariusza ankiety / 366
Aneks 4. Przykładowe narracje autobiograficzne osób badanych, zakwalifikowanych do różnych grup problemowych (wysoki i niski stopień aktywności autoedukacyjnej) / 367

Wykaz tabel / 374
Wykaz wykresów / 375
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

26,04 zł
31,00 zł

Drugie życie Mahometa. Prorok w literaturze zachodniej

Kiedy w roku 632 naszej ery Mahomet umierał w ramionach swojej młodej żony A’iszy, zaczęło się jego drugie życie: życie w legendzie. Wprawdzie było to życie dalekie od jakiejkolwiek prawdy historycznej, to jednak nie przestaje ono poruszać wyobra...
32,40 zł
54,00 zł

Prezentacje naukowe

Ilu ciekawych, inspirujących prezentacji wysłuchaliście ostatnio podczas konferencji, seminariów i wydziałowych konwersatoriów? Moje osobiste statystyki (obejmujące głównie fizykę, inżynierię materiałową i nauki o życiu) wskazują n...
36,12 zł
42,00 zł

Biblia w literaturze polskiej. Romantyzm - Pozytywizm - Młoda Polska

Niniejsza książka jest owocem konferencji naukowej, zorganizowanej na Uniwersytecie Gdańskim (Pracownia Badań nad Biblia i Religią w Literaturze Polskiej XIX i Początku XX w). Zamieszczone w niej prace dotyczą zarówno literatury romantycznej, po...
34,40 zł
40,00 zł

Felieton polityczny w świetle teorii perswazji językowej (Политический фельетон в свете теории речевого воздействия)

Książka poświęcona jest kompleksowej analizie strategii i taktyk perswazji językowej, stosowanych we współczesnej felietonistyce politycznej polskiej oraz rosyjskiej.W ostatnich dekadach polityczny przekaz medialny stał się ważnym przedmio...
76,50 zł
85,00 zł

Gospodarcza działalność usługowa w prawie polskim w świetle unijnych swobód przedsiębiorczości i świadczenia usług

W monografii przeanalizowano funkcjonowanie rynku wewnętrznego w dziedzinie usług w świetle polskiego i unijnego porządku prawnego. Książka umożliwia Czytelnikom zapoznanie się z:unijnym prawem pierwotnym i wt&...
91,80 zł
102,00 zł

Zarządzanie szkołami i placówkami publicznymi oraz niepublicznymi w świetle reformy systemu edukacji

Książka stanowi kompendium wiedzy pozwalającej dyrektorowi sprawnie kierować powierzoną mu placówką. Omówione w niej zagadnienia dotyczą:powierzania stanowiska dyrektora, w tym m.in. niezbędnych wymagań, pr...
29,70 zł
33,00 zł

Bezpieczeństwo obiektów użyteczności publicznej i infrastruktury krytycznej. Prognozowanie – projektowanie – edukacja

Środowisko bezpieczeństwa obiektów użyteczności publicznej i infrastruktury krytycznej (IK) w Polsce jest złożone oraz pełne wyzwań. Wraz z wybuchem wojny w Ukrainie zwiększony został stopień zagrożenia terrorystycznego w kraju, co w istocie był...
27,00 zł
30,00 zł

Polska Racja Stanu w Perspektywie 2035

Niniejsza praca jest jednym z efektów projektu badawczego realizowanego w ramach Grantu Badawczego Ministerstwa Obrony Narodowej „Polska racja stanu w perrspektywe 2035 roku," .Racja stanu Polski w projekcie to zatem grupy inte...
37,80 zł
42,00 zł

Prolegomena do historii komunikacji społecznej - tom 2 Badanie historii komunikacji

Publikacja Włodzimierza Micha, to efekt szerokiego przedsięwzięcia badawczego o charakterze rekonstrukcyjno-krytycznym związanego z dziejami komunikacji człowieka, które nie ma charakteru apodyktycznego, ale problematyczny. […] Istotą daj...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!