Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
Podręczniki akademickie »
MENU

Standardy i procedury pielęgniarskiej praktyki klinicznej(eBook)

na stanowisku edukatora do spraw diabetologii

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: Warszawa, 1, 2018

  • Redakcja naukowa: Alicja Szewczyk, Natasza Tobiasz-Kałkun

  • Wydawca: PZWL Wydawnictwo Lekarskie

  • Formaty:
    Mobi
    Epub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena detaliczna: 39,00 zł
35,10
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 3,90 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

Standardy i procedury pielęgniarskiej praktyki klinicznej

Edukacja diabetologiczna jest elementem całościowego postępowania terapeutycznego w cukrzycy. Jej głównym celem jest kształtowanie kompetencji pacjenta do samozarządzania cukrzycą, we współpracy z zespołem interdyscyplinarnym, rodziną i najbliższym otoczeniem, zorientowanych na osiągnięcie indywidualnych celów leczenia oraz zadowalającej jakości życia. Przygotowanie pacjenta do samoopieki, samokontroli i jego rodziny do świadczenia opieki nieprofesjonalnej jest jednym z zadań zawodowych pielęgniarki i położnej mających swoje uregulowania prawne. Podstawą do stworzenia niniejszego opracowania jest podjęcie próby doskonalenia jakości edukacji diabetologicznej prowadzonej przez pielęgniarkę i położną na stanowisku edukatora ds. diabetologii. Stanowi pracę twórczą grupy pielęgniarek i położnych zaangażowanej w opiekę nad osobą z cukrzycą. Niezmiernie ważnym elementem prezentowanego standardu są: „Mierniki i instrumenty oceny jakości edukacji diabetologicznej prowadzonej przez pielęgniarkę i położną na stanowisku edukatora ds. diabetologii”. Uwzględniono również propozycję kryteriów kategoryzacji pacjentów według zdolności do samokontroli i samoopieki oraz zapotrzebowania na edukację diabetologiczną. Pomocne w praktyce mogą być indywidualne karty edukacji diabetologicznej oraz procedury. Standard to pożądany i osiągalny poziom wykonania, według którego jest oceniana rzeczywista praktyka. Celem standardu jest zapewnienie dostępu do aktualnej wiedzy pielęgniarskiej/położniczej, poprawienie procesu podejmowanych interwencji pielęgniarskich/położniczych, poprawa jakości świadczonych usług pielęgniarskich/położniczych, zabezpieczenie przed prawnymi skutkami niepowodzeń procesu pielęgnowania, w przypadku postępowania zgodnego z wytycznymi, optymalizację kosztów i jakości pielęgniarskich świadczeń zdrowotnych w obszarze diabetologii. Standard praktyki klinicznej na stanowisku edukatora ds. diabetologii wskazuje na konkretne kompetencje profesjonalisty odpowiedzialnego za edukację pacjenta diabetologicznego, które gwarantują odpowiedni poziom jego wiedzy i umiejętności, a także kształtują otwartą, kreatywną postawę. Standard umożliwi edukatorom ds. diabetologii optymalny udział w realizacji zadań systemu ochrony zdrowia w stosunku do osób chorych na cukrzycę przez zmiany sposobu organizacji i udzielania świadczeń zdrowotnych.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Standard pielęgniarskiej praktyki klinicznej na stanowisku E. ds. D 1
	Cel standardu 1
	Grupa docelowa 1
	Oświadczenia standardowe 2
Standard I. Podstawy teoretyczne pracy pielęgniarki/położnej na stanowisku E. ds. D 3
	Uzasadnienie 3
	Kryteria struktury 4
	Kryteria procesu 4
	Kryteria wyniku 5
Standard II. Gromadzenie i ocena danych prowadzona przez pielęgniarkę/ położną na stanowisku E. ds. D 7
	Uzasadnienie 7
	Kryteria struktury 8
	Kryteria procesu 8
	Kryteria wyniku 11
Standard III. Formułowanie diagnozy pielęgniarskiej do celów edukacji diabetologicznej 13
	Uzasadnienie 13
	Kryteria struktury 13
	Kryteria procesu 14
	Kryteria wyniku 15
Standard IV. Planowanie edukacji diabetologicznej przez pielęgniarkę/ położną na stanowisku E. ds. D 16
	Uzasadnienie 16
	Kryteria struktury 16
	Kryteria procesu 20
	Kryteria wyniku 22
Standard V. Realizacja planu edukacji diabetologicznej przez pielęgniarkę/ położą na stanowisku E. ds. D 24
	Uzasadnienie 24
	Kryteria struktury 24
	Kryteria procesu 26
	Przekazywanie wiedzy 26
	Kształtowanie umiejętności 28
	Kształtowanie postawy 28
	Inne zadania i interwencje 30
	Kryteria wyniku 33
Standard VI. Ewaluacja edukacji diabetologicznej prowadzonej przez pielęgniarkę/położną na stanowisku E. ds. D 37
	Uzasadnienie 37
	Kryteria struktury 38
	Kryteria procesu 39
	Kryteria wyniku 40
Standard VII. Współpraca interdyscyplinarna w edukacji diabetologicznej prowadzonej przez pielęgniarkę/położną na stanowisku E. ds. D 43
	Uzasadnienie 43
	Kryteria struktury 44
	Kryteria procesu 44
	Kryteria wyniku 45
Standard VIII. Rozwój umiejętności zawodowych pielęgniarki/położnej na stanowisku E. ds. D 46
	Uzasadnienie 46
	Kryteria struktury 46
	Kryteria procesu 47
	Kryteria wyniku 48
Standard IX. Doskonalenie jakości opieki sprawowanej przez pielęgniarkę/ położną na stanowisku E. ds. D 49
	Uzasadnienie 49
	Kryteria struktury 50
	Kryteria procesu 50
	Kryteria wyniku 51
Standard X. Postępowanie według zasad etyki zawodowej pielęgniarki/ położnej na stanowisku E. ds. D 53
	Uzasadnienie 53
	Kryteria struktury 53
	Kryteria procesu 54
	Kryteria wyniku 54
Standard XI. Prowadzenie badań naukowych przez pielęgniarkę/położną na stanowisku E. ds. D. 56
	Uzasadnienie 56
	Kryteria struktury 56
	Kryteria procesu 57
	Kryteria wyniku 58
Załączniki 59
Załącznik 1.
Słownik wybranych pojęć użytych w standardzie® 59
Użyte w standardzie pojęcia pochodzące z katalogu ICNP 63
Załącznik 2. Zasady organizacji edukacji diabetologicznej 65
Załącznik 3. Obszary i poziomy edukacji diabetologicznej 67
Załącznik 4. Miejsce świadczenia edukacji diabetologicznej przez pielęgniarkę/ położną na stanowisku E. ds. D. 68
Załącznik 5. Lokalizacja 68
Załącznik 6. Warunki lokalowe i wyposażenie pomieszczenia, środki dydaktyczne w miejscu edukacji diabetologicznej 69
Załącznik 7. Zalecenia w opiece diabetologicznej PFED 71
Załącznik 8. Kategoryzacji pacjentów według zdolności do samokontroli i samoopieki oraz zapotrzebowania na edukację diabetologiczną 99
Załącznik 9. Indywidualna karta edukacji diabetologicznej nr 1 101
Załącznik 10. Indywidualna karta edukacji diabetologicznej nr 2. Żywienie 105
Załącznik 11. Indywidualna karta edukacji diabetologicznej nr 3. Samokontrola glikemii z użyciem glukometru 108
Załącznik 12. Indywidualna karta edukacji diabetologicznej nr 4. System ciągłego monitorowania glikemii (CGM ) 111
Załącznik 13. Indywidualna karta edukacji diabetologicznej nr 5. Terapia z użyciem ciągłego podskórnego wlewu insuliny (OPI ) 113
Załącznik 14. Indywidualna karta edukacji diabetologicznej nr 6. Podawanie insuliny wstrzykiwaczem typu pen 116
Załącznik 15. Propozycje oceny jakości i efektywności świadczeń wykonywanych przez pielęgniarkę/położną na stanowisku E. ds. D. 118
Piśmiennictwo 124
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

    Polecamy

    Inne wydawcy

    Inni Klienci oglądali również

    Jednolity plik kontrolny. Nowy obowiązek w praktyce

    Masz problemy ze stosowaniem Jednolitego Pliku Kontrolnego w praktyce? A może nowe przepisy dopiero Cię obejmą? Poznaj wskazówki eksperta. Ucz się na cudzych błędach!

    Teoria praktyki i praktyka teorii

    To książka o tym, jak jeden z najwybitniejszych dwudziestowiecznych socjologów rozumiał specyfikę przedmiotu socjologii, czyli praktyki społeczne, oraz jak sam teorię praktykował, często budząc wiele kontrowersji. Skierowana do studentów ...
    29,30 zł

    Wyzwania dla praktyki pielęgniarskiej XXI wieku

    Zachowanie zdrowia i utrzymanie życia nie jest możliwe bez prowadzenia różnorodnych form opieki nad człowiekiem. Pielęgnowanie zawsze towarzyszyło ludziom i stało się zawodem, jednak na przestrzeni lat zmieniała się rola zawodowa pielęgniarki. O...

    Interpelacje poselskie w Sejmie Śląskim 1922–1939. Regulacja prawna i praktyka - 06 Zakończenie; Załączniki, Bibliografia

    Prawo interpelacji jest jednym ze środków kontroli administracji (władzy wykonawczej) przez władzę ustawodawczą. Stanowi ono w ten sposób istotny komponent równoważenia władz. A równowaga władz jest nieodzownym elementem tr&...

    Interpelacje poselskie w Sejmie Śląskim 1922–1939. Regulacja prawna i praktyka - 03 Interpelacje poselskie w II Sejmie Śląskim (27 maja 1930—25 września 1930)

    Prawo interpelacji jest jednym ze środków kontroli administracji (władzy wykonawczej) przez władzę ustawodawczą. Stanowi ono w ten sposób istotny komponent równoważenia władz. A równowaga władz jest nieodzownym elementem tr&...

    Statystyka. Od teorii do praktyki

    Czym różni się ta książka od innych podręczników statystyki? Autorzy książki, prof. dr hab. Grażyna Wieczorkowska i prof. dr hab. Jerzy Wierzbiński, którzy od kilkudziesięciu lat uczą statystyki studentów psychologii i zarzą...

    Profilaktyka logopedyczna w praktyce edukacyjnej. T. 2 - Dziecko z afazją w szkole

    Publikacja stanowi kontynuację rozważań teoretyków i praktyków na temat wdrażania profilaktyki logopedycznej w środowisku edukacyjnym. Pozycja jest skierowana do szerokiego grona odbiorców związanych z edukacją na wszystkich jej sz...

    System ERP - Dobre praktyki wdrożeń

    „Książka ta powinna się spotkać z dobrym przyjęciem wśród menedżerów i specjalistów podejmujących wdrożenia zintegrowanych systemów zarządzania. Lektura książki niewątpliwie powinna pomóc Czytelnikowi w uporządk...
    14,76 zł

    Projekt jako metoda edukacyjna w teorii i praktyce kształcenia elementarnego

    Książka przedstawia teoretyczne i praktyczne aspekty metody projektu. W części praktycznej przedstawiono przykłady projektów w edukacji elementarnej

    Recenzje

    Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!