Staropolska melopoesis. Słowo i muzyka w poezji polskiej 1600-1750 wobec refleksji teoretycznej
Rozprawa Małgorzaty Liseckiej stanowi niewątpliwie cenny wkład w polskie badania nad staropolską poezją i w znaczący sposób wzbogaca dotychczasową perspektywę studiów nad związkami poetyki i muzyki. Jest to temat o dużej doniosłości i w tak całościowy sposób dotychczas u nas nie podejmowany. Autorka wydobywa z dużym znawstwem wszystko to, co stanowiło uniwersum dawnej kultury literackiej i muzycznej, jasno dostrzegając i porządkując najważniejsze zagadnienia badawcze i nie cofając się przed stawianiem śmiałych hipotez. Interesujące analizy i interpretacje wybranych wątków i motywów, z przywołaniem bardzo szerokich kontekstów, sprawiają, że mamy tu do czynienia z pracą interdyscyplinarną w najlepszym tego słowa znaczeniu., Z recenzji wydawniczej prof. dr. hab. Ryszarda Wieczorka
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-231-3569-2
- ISBN druku: 978-83-231-3569-2
- Liczba stron: 400
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie / 9 Problematyka / 9 Stan badań / 13 Zakres, cel i metody badań / 20 Wybór i sposób prezentowania tekstów / 28 Rozdział 1. Poetyckie przedstawienia melopoezji w XVII wieku w świetle ujęć teoretycznych / 36 Pojęcia poezji i muzyki i ich miejsca wspólne w dawnej refleksji teoretycznej / 36 Metafora „poezja jest muzyką” w wypowiedziach metapoetyckich / 69 Rozdział 2. Związki muzyki i poezji z innymi dyscyplinami filologicznymi w polskiej poezji xvii–xviii wieku oraz w refleksji teoretycznej. Miejsca wspólne / 131 Melopoezja wobec filozofii i retoryki w dawnej refleksji teoretycznej / 131 Melopoezja wobec filozofii i retoryki w ujęciach poetyckich / 175 Rozdział 3. Funkcjonalność związków: melopoezja w świetle teorii afektów / 218 Melopoezja i afekt w dawnej refleksji teoretycznej / 218 Melopoezja i afekt w ujęciach poetyckich / 248 Rozdział 4. Funkcjonalność związków: literackie tropy kultury muzycznej w poezji polskiej (na przykładzie teatru operowego) / 293 Dramma per musica oraz opera włoska w perspektywie teoretycznej / 293 Ślady dramma per musica oraz opery włoskiej w poezji staropolskiej / 303 Zakończenie / 339 Bibliografia / 343 Streszczenie / 378 Indeks osobowy / 382