MENU

Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi w administracji publicznej

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2012

  • Seria / cykl: ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI (HR)

  • Autor: Tomasz Rostkowski

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi w administracji publicznej

Ustawa o służbie cywilnej nakłada na instytucje zatrudniające członków korpusu służby cywilnej obowiązek opracowania i wdrożenia programu zarządzania zasobami ludzkimi. Wyznacza również kierunek zmian w tym zakresie dla pozostałych grup pracowników administracji publicznej. Cenną pomoc w zrealizowaniu tych zadań stanowi książka Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi w administracji publicznej. Zawiera wskazówki uwzględniające specyfikę konkretnej organizacji - urzędu, a wnioski z badań mogą być źródłem inspiracji podczas rozwiązywania konkretnych problemów praktycznych. W publikacji omówiono następujące zagadnienia: modele organizacji administracji publicznej, modele strategicznego ZZL możliwe do zastosowania w administracji publicznej, role kluczowych uczestników ZZL w administracji publicznej, standardy ZZL, pomiar sprawności administracji publicznej i efektywności ZZL. Adresaci: Książka jest przeznaczona przede wszystkim dla kadry kierowniczej urzędów administracji rządowej, samorządowej, sądowej, prokuratorskiej i innych instytucji administracji publicznej. Może też być przydatna dla pracowników działów kadr, które w administracji publicznej coraz częściej są przekształcane w działy ZZL.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wykaz skrótów 	  9
Wprowadzenie  	  11
Rozdział 1. Organizacja administracji publicznej  	  21
1.1. Fundamenty administracji publicznej  	  21
1.1.1. Kluczowe idee administracji publicznej  	  24
1.1.2. Określone granice działania i zróżnicowane zadania administracji publicznej  	  34
1.1.3. Stabilność i wyłączność działania administracji publicznej  	  36
1.1.4. Stosunek pracowników administracji publicznej do państwa  	  37
1.2. Teoria i praktyka organizacji administracji publicznej  	  43
1.2.1. Tradycyjna administracja według M. Webera, jej krytyka i możliwość zmiany  	  43
1.2.2. Zarządzanie publiczne i jego krytyka  	  50
1.3. Modele organizacji administracji publicznej  	  65
1.3.1. Zamknięty i otwarty model administracji publicznej  	  66
1.3.2. Silne i słabe strony modelu otwartego i zamkniętego  	  68
1.4. Hierarchia instytucji w administracji publicznej  	  72
1.4.1. Zależności pomiędzy organizacjami - zarządzanie grupami organizacji  	  74
1.4.2. Administracja publiczna jako grupa organizacji - urzędów  	  80
Rozdział 2. Specyfika strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi w administracji publicznej  	  89
2.1. Strategia zarządzania zasobami ludzkimi administracji publicznej - próba zdefiniowania pojęcia  	  89
2.2. Kompetencje jako łącznik strategii organizacji i strategii zarządzania zasobami ludzkimi w administracji publicznej  	  93
2.2.1. Relacja strategii organizacji i strategii zarządzania zasobami ludzkimi w administracji publicznej  	  93
2.2.2. Wieloznaczność pojęcia "kompetencje"  	  95
2.2.3. Kompetencje organizacji  	  97
2.2.4. Kompetencje zawodowe pracowników  	  100
2.2.5. Kompetencje organizacji a kompetencje zawodowe pracowników administracji publicznej  	  103
2.3. Modele i rodzaje strategii zarządzania zasobami ludzkimi  	  109
2.3.1. Modele strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi i możliwości ich wykorzystania w administracji publicznej 	  109
2.3.2. Klasyfikacja strategii zarządzania zasobami ludzkimi w administracji publicznej  	  112
2.4. Elementy strategii zarządzania zasobami ludzkimi w administracji publicznej  	  114
2.4.1. Funkcje zarządzania zasobami ludzkimi w administracji publicznej  	  114
2.4.2. Polityka zarządzania zasobami ludzkimi i etos zawodowy pracowników administracji publicznej jako jej kluczowy element  	  118
2.5. Kluczowi uczestnicy strategii zarządzania zasobami ludzkimi  	  124
2.5.1. Osoby kierujące organizacją - urzędem  	  125
2.5.2. Pracownicy jednostki organizacyjnej właściwej do spraw zarządzania zasobami ludzkimi  	  126
2.5.3. Kadra kierownicza  	  129
2.5.4. Pracownicy administracji  	  130
2.5.5. Inne osoby istotne dla realizacji procesów zarządzania zasobami ludzkimi  	  132
2.6. Standardy zarządzania zasobami ludzkimi w administracji publicznej w Polsce  	  133
2.6.1. Problem zdefiniowania standardów działania w administracji publicznej  	  133
2.6.2. Standardy w ramach procesów zarządzania zasobami ludzkimi  	  136
2.6.3. Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi w grupach urzędów  	  137
2.7. Sprawność administracji publicznej i efektywność zarządzania zasobami ludzkimi  	  143
2.7.1. Problem określenia miernika sprawności działania administracji publicznej  	  143
2.7.2. Wartości jako kryterium pomiaru sprawności administracji publicznej  	  148
2.7.3. Zrównoważona karta wyników w pomiarze sprawności administracji publicznej  	  151
2.7.4. Pomiar efektywności procesów i benchmarking w administracji publicznej  	  157
Rozdział 3. Zarządzanie zasobami ludzkimi w administracji publicznej w Polsce - zarys sytuacji obecnej  	  164
3.1. Charakterystyka przeprowadzonych badań  	  164
3.2. Strategiczne zarządzanie państwem  	  170
3.3. Prawne uwarunkowania zarządzania zasobami ludzkimi w administracji publicznej w Polsce  	  173
3.3.1. Prawne uwarunkowania pozyskiwania pracowników w administracji publicznej  	  175
3.3.2. Regulacje dotyczące stanowisk pracy i wynagrodzeń pracowników administracji publicznej  	  176
3.3.3. Prawa regulujące oceny okresowe pracowników i wycenę wartości pracy  	  178
3.3.4. Regulacja prawna strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi  	  179
3.3.5. Model organizacji administracji publicznej w Polsce w świetle obowiązującego prawa  	  179
3.4. Strategie zarządzania zasobami ludzkimi urzędów w administracji publicznej w Polsce na przykładzie korpusu służby cywilnej  	  183
3.4.1. Programy zarządzania zasobami ludzkimi  	  185
3.4.2. Analiza dokumentacji regulującej zarządzanie zasobami ludzkimi w administracji publicznej  	  197
3.5. Potrzeby w zakresie narzędzi i procesów zarządzania zasobami ludzkimi na przykładzie administracji sądowej  	  201
3.5.1. Pozyskiwanie pracowników  	  202
3.5.2. Elastyczne formy zatrudnienia i outsourcing  	  202
3.5.3. Oceny okresowe pracowników i planowanie ich rozwoju 	  203 
3.5.4. Przesunięcia pracowników wewnątrz sądów i pomiędzy nimi  	  204
3.6. Praca w administracji publicznej a praca w sektorze przedsiębiorstw  	  211
3.6.1. Wymagania wobec pracowników  	  212
3.6.2. Oferta administracji publicznej jako pracodawcy  	  222
Zakończenie  	  231
Literatura  	  237
Akty prawne  	  247
Inne źródła  	  249
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

42,14 zł
49,00 zł

Transformacja administracji publicznej w Polsce

"Administracja publiczna jest nie tylko swoistym zbiorem regulacji prawnych i formalnych instytucji rządzenia i zarządzania sprawami społeczeństwa i państwa, nie tylko niezmiernie ważną sferą realnych oddziaływać w relacjach państwo-obywatel, ale ...
44,25 zł
59,00 zł

Audyt wewnętrzny w sektorze publicznym

W Polsce audyt wewnętrzny został wprowadzony do sektora finansów publicznych 1 stycznia 2002 roku. Od tego czasu trwa proces przekształcania i wzmacniania funkcji audytu wewnętrznego w jednostkach sektora finansów publicznych. Zadania sta...
16,34 zł
19,00 zł

Inteligencja strategiczna w budowaniu przyszłości miast i regionów

Monografia jest poświęcona inteligencji strategicznej jako pewnemu zjawisku obecnemu w różnych nurtach zarządzania strategicznego, a od jakiegoś czasu także w sferze badań miejskich i regionalnych. Zawarte w niej rozważania skupiają się wok&oacu...
53,10 zł
59,00 zł

Elektronizacja zamówień publicznych 2018

Poradnik zawiera omówienie najnowszych zmian w zakresie obowiązkowej komunikacji elektronicznej pomiędzy zamawiającym a wykonawcą oraz sposobu sporządzania jednolitego europejskiego dokumentu zamówienia. Zmiany te zostały wprowadzone usta...
46,20 zł
55,00 zł

Prawo rzymskie publiczne. Wydanie 2

Podręcznik "Prawo rzymskie publiczne" wykorzystuje tradycyjny podział historii starożytnego Rzymu na cztery okresy, wyróżnione na podstawie przemian ustrojowych (królestwo, republika, pryncypat, dominat), przy równoczesny...
20,70 zł
23,00 zł

Zarządzanie nowoczesną organizacją

Działalność nowoczesnych organizacji opiera się nie tylko na posiadanych zasobach rzeczowych, finansowych, ludzkich i informacyjnych, ale coraz częściej podstawą funkcjonowania dobrej organizacji jest posiadana wiedza i umiejętność wykorzystania jej na...
115,20 zł
128,00 zł

Ustawa o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. Ustawa o spółdzielniach socjalnych

Komentarz zawiera omówienie przepisów znowelizowanej ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz ustawy o spółdzielniach socjalnych. Publikacja przedstawia m.in.: zmienioną definicję organiza...
37,50 zł
50,00 zł

Zarządzanie motywacją ekspertów - na przykładzie specjalistów z branży IT

W XXI wieku najcenniejszym kapitałem niemal każdej organizacji stali się wysokiej klasy fachowcy, którzy dzięki swoim kompetencjom oraz kreatywności stanowią kluczowy czynnik budowania przewagi konkurencyjnej. Aby jednak w pełni możliwe było wyk...
32,21 zł
33,90 zł

Samo Sedno - Zarządzanie projektami krok po kroku

Zdobądź wiedzę, dzięki której każdy twój projekt będzie efektywny! Dowiedz się, jak dobierać sposób działania specjalnie do swoich potrzeb. Poznaj wypróbowane sposoby na skuteczne wyznaczanie celów, zarządzanie...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!