Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
Podręczniki akademickie »
MENU
Podręczniki akademickie »

Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi w administracji publicznej(eBook)

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: 2012

  • Seria / cykl: ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI (HR)

  • Autor: Tomasz Rostkowski

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi w administracji publicznej

Ustawa o służbie cywilnej nakłada na instytucje zatrudniające członków korpusu służby cywilnej obowiązek opracowania i wdrożenia programu zarządzania zasobami ludzkimi. Wyznacza również kierunek zmian w tym zakresie dla pozostałych grup pracowników administracji publicznej. Cenną pomoc w zrealizowaniu tych zadań stanowi książka Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi w administracji publicznej. Zawiera wskazówki uwzględniające specyfikę konkretnej organizacji - urzędu, a wnioski z badań mogą być źródłem inspiracji podczas rozwiązywania konkretnych problemów praktycznych. W publikacji omówiono następujące zagadnienia: modele organizacji administracji publicznej, modele strategicznego ZZL możliwe do zastosowania w administracji publicznej, role kluczowych uczestników ZZL w administracji publicznej, standardy ZZL, pomiar sprawności administracji publicznej i efektywności ZZL. Adresaci: Książka jest przeznaczona przede wszystkim dla kadry kierowniczej urzędów administracji rządowej, samorządowej, sądowej, prokuratorskiej i innych instytucji administracji publicznej. Może też być przydatna dla pracowników działów kadr, które w administracji publicznej coraz częściej są przekształcane w działy ZZL.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wykaz skrótów 	  9
Wprowadzenie  	  11
Rozdział 1. Organizacja administracji publicznej  	  21
1.1. Fundamenty administracji publicznej  	  21
1.1.1. Kluczowe idee administracji publicznej  	  24
1.1.2. Określone granice działania i zróżnicowane zadania administracji publicznej  	  34
1.1.3. Stabilność i wyłączność działania administracji publicznej  	  36
1.1.4. Stosunek pracowników administracji publicznej do państwa  	  37
1.2. Teoria i praktyka organizacji administracji publicznej  	  43
1.2.1. Tradycyjna administracja według M. Webera, jej krytyka i możliwość zmiany  	  43
1.2.2. Zarządzanie publiczne i jego krytyka  	  50
1.3. Modele organizacji administracji publicznej  	  65
1.3.1. Zamknięty i otwarty model administracji publicznej  	  66
1.3.2. Silne i słabe strony modelu otwartego i zamkniętego  	  68
1.4. Hierarchia instytucji w administracji publicznej  	  72
1.4.1. Zależności pomiędzy organizacjami - zarządzanie grupami organizacji  	  74
1.4.2. Administracja publiczna jako grupa organizacji - urzędów  	  80
Rozdział 2. Specyfika strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi w administracji publicznej  	  89
2.1. Strategia zarządzania zasobami ludzkimi administracji publicznej - próba zdefiniowania pojęcia  	  89
2.2. Kompetencje jako łącznik strategii organizacji i strategii zarządzania zasobami ludzkimi w administracji publicznej  	  93
2.2.1. Relacja strategii organizacji i strategii zarządzania zasobami ludzkimi w administracji publicznej  	  93
2.2.2. Wieloznaczność pojęcia "kompetencje"  	  95
2.2.3. Kompetencje organizacji  	  97
2.2.4. Kompetencje zawodowe pracowników  	  100
2.2.5. Kompetencje organizacji a kompetencje zawodowe pracowników administracji publicznej  	  103
2.3. Modele i rodzaje strategii zarządzania zasobami ludzkimi  	  109
2.3.1. Modele strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi i możliwości ich wykorzystania w administracji publicznej 	  109
2.3.2. Klasyfikacja strategii zarządzania zasobami ludzkimi w administracji publicznej  	  112
2.4. Elementy strategii zarządzania zasobami ludzkimi w administracji publicznej  	  114
2.4.1. Funkcje zarządzania zasobami ludzkimi w administracji publicznej  	  114
2.4.2. Polityka zarządzania zasobami ludzkimi i etos zawodowy pracowników administracji publicznej jako jej kluczowy element  	  118
2.5. Kluczowi uczestnicy strategii zarządzania zasobami ludzkimi  	  124
2.5.1. Osoby kierujące organizacją - urzędem  	  125
2.5.2. Pracownicy jednostki organizacyjnej właściwej do spraw zarządzania zasobami ludzkimi  	  126
2.5.3. Kadra kierownicza  	  129
2.5.4. Pracownicy administracji  	  130
2.5.5. Inne osoby istotne dla realizacji procesów zarządzania zasobami ludzkimi  	  132
2.6. Standardy zarządzania zasobami ludzkimi w administracji publicznej w Polsce  	  133
2.6.1. Problem zdefiniowania standardów działania w administracji publicznej  	  133
2.6.2. Standardy w ramach procesów zarządzania zasobami ludzkimi  	  136
2.6.3. Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi w grupach urzędów  	  137
2.7. Sprawność administracji publicznej i efektywność zarządzania zasobami ludzkimi  	  143
2.7.1. Problem określenia miernika sprawności działania administracji publicznej  	  143
2.7.2. Wartości jako kryterium pomiaru sprawności administracji publicznej  	  148
2.7.3. Zrównoważona karta wyników w pomiarze sprawności administracji publicznej  	  151
2.7.4. Pomiar efektywności procesów i benchmarking w administracji publicznej  	  157
Rozdział 3. Zarządzanie zasobami ludzkimi w administracji publicznej w Polsce - zarys sytuacji obecnej  	  164
3.1. Charakterystyka przeprowadzonych badań  	  164
3.2. Strategiczne zarządzanie państwem  	  170
3.3. Prawne uwarunkowania zarządzania zasobami ludzkimi w administracji publicznej w Polsce  	  173
3.3.1. Prawne uwarunkowania pozyskiwania pracowników w administracji publicznej  	  175
3.3.2. Regulacje dotyczące stanowisk pracy i wynagrodzeń pracowników administracji publicznej  	  176
3.3.3. Prawa regulujące oceny okresowe pracowników i wycenę wartości pracy  	  178
3.3.4. Regulacja prawna strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi  	  179
3.3.5. Model organizacji administracji publicznej w Polsce w świetle obowiązującego prawa  	  179
3.4. Strategie zarządzania zasobami ludzkimi urzędów w administracji publicznej w Polsce na przykładzie korpusu służby cywilnej  	  183
3.4.1. Programy zarządzania zasobami ludzkimi  	  185
3.4.2. Analiza dokumentacji regulującej zarządzanie zasobami ludzkimi w administracji publicznej  	  197
3.5. Potrzeby w zakresie narzędzi i procesów zarządzania zasobami ludzkimi na przykładzie administracji sądowej  	  201
3.5.1. Pozyskiwanie pracowników  	  202
3.5.2. Elastyczne formy zatrudnienia i outsourcing  	  202
3.5.3. Oceny okresowe pracowników i planowanie ich rozwoju 	  203 
3.5.4. Przesunięcia pracowników wewnątrz sądów i pomiędzy nimi  	  204
3.6. Praca w administracji publicznej a praca w sektorze przedsiębiorstw  	  211
3.6.1. Wymagania wobec pracowników  	  212
3.6.2. Oferta administracji publicznej jako pracodawcy  	  222
Zakończenie  	  231
Literatura  	  237
Akty prawne  	  247
Inne źródła  	  249
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Inni Klienci oglądali również

20,00 zł

Zarządzanie w sektorze publicznym. Wybrane problemy

Zainicjowane na przełomie lat 90. XX wieku w Polsce przemiany transformacyjne i modernizacyjne rozpoczęły proces istotnych zmian w administracji publicznej. Objęły one swym zasięgiem zarówno obszar prawny, jak i instytucjonalny. To z kolei było ...
34,95 zł

O prawie administracyjnym i administracji. Refleksje

Do rąk Czytelników oddajemy opracowanie wyjątkowe pod każdym względem. Publikacja ta. wydana w charakterze księgi jubileuszowej dedykowanej Profesor Małgorzacie Stahl, zawiera bez mała pięćdziesiąt opracowań naukowych, przygotowanych przez admin...

OCENIANIE PRACOWNIKÓW. UJĘCIE TEORETYCZNE I PRAKTYCZNE - UWARUNKOWANIA PROCESU OCENIANIA ZASOBÓW LUDZKICH ORGANIZACJI

Publikacja składa się z sześciu części prezentujących teoretyczne i praktyczne aspekty oceniania pracowników. Jej pierwsza część poświęcona została charakterystyce oceniania. Przedstawiono w niej pojęcie ocen w świetle wybranych definicji, odnie...

Jakość produktów i usług – perspektywa rynku komercyjnego i sektora administracji publicznej - Michał Kaczmarczyk: Program „Przedsiębiorstwo Przyszłości” jako narzędzie ewaluacji i budowania marki rynkowej firm z wykorzystaniem atrybutów jakościowych

Niniejsza praca stanowi forum prezentacji wyników badań nad problematyką zarządzania jakością w organizacjach różnych typów. Wyniki te prezentują teoretycy – naukowcy pracujący w kilku polskich ośrodkach akademickich (Uniwers...

Prawo administracyjne. Skrypt dla studentów kierunku Administracja - Zasady ogólne prawa administracyjnego

W pracy skupiono się na przedstawieniu instytucji ogólnych prawa administracyjnego. Ale nie ograniczono się tylko do tego problemu. Duży nacisk położony został na kwestie europejskie w prawie administracyjnym. Przedstawiono także niektóre...

Zarządzanie zmianą. Jak radzić sobie z oporem pracowników i zadbać o ich motywację

Na całym świecie zmiany w przedsiębiorstwach zachodzą coraz szybciej. Nasilają się procesy deregulacji, prywatyzacji i globalizacji. Zaostrza się konkurencja, a liczne fuzje i przejęcia prowadzą do coraz większej koncentracji firm. Konieczność wprowadz...

Społeczne znaczenie miejskich przestrzeni publicznych - 02 Doświadczanie miejskiej przestrzeni publicznej

Punktem wyjścia do rozważań zawartych w książce jest spostrzeżenie, że jeśli współcześnie chce się mówić o mieście jako czymś więcej niż strukturze administracyjnej, demograficznej i gospodarczej, to konieczne jest istnienie przestrzeni p...
59,00 zł

Zarządzanie w XXI wieku. Jakość, twórczość, kultura

Aktualne teorie i najnowsze światowe osiągnięcia nauk organizacji i zarządzania Książka jest podręcznikiem akademickim teorii organizacji i zarządzania, przeznaczanym dla studentów nauk ekonomicznych i zarządzania starszych lat. Poświęcana jest ...
20,00 zł

Strategiczne zarządzanie kapitałem ludzkim w oparciu o zrównoważoną kartę wyników

Książka Strategiczne zarządzanie kapitałem ludzkim w oparciu o zrównoważoną kartę wynikówpodejmuje problematykę pomiarów dotyczących strategicznego zarządzania kapitałem ludzkim. Omówiono w niej m.in. metody pomiaru kapitału...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!