MENU

Strategie dziennikarzy i ich rozmówców w medialnym dyskursie publicznym

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Łódź, 2012

  • Autor: Edyta Pałuszyńska

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Strategie dziennikarzy i ich rozmówców w medialnym dyskursie publicznym

Publikacja porusza problemy dyskursu publicznego, mediów, działania dziennikarzy i ich rozmówców, a przede wszystkim strategii wykorzystywanych w trakcie zdarzeń komunikacyjnych. (...) Praca ma charakter interdyscyplinarny, dotyczy bowiem zagadnień lingwistycznych, komunikacyjnych, kulturowych, socjologicznych. Przyjęcie takiego oglądu wymaga ścisłości w definiowaniu pojęć, a także wielostronnej umiejętności w analizie materiału. Autorka pracy ma świadomość tej wielobiegunowości analizy, ale zaletą Jej pracy badawczej jest to, że nie traci z pola widzenia lingwistyki, tym samym językoznawstwo jest cały czas obecne, zarówno w założeniach metodologicznych, jak i w analizach.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 5
1. Zakres badań 7
2. Charakterystyka materiału 10
3. Założenia metodologiczne 13
3.1. Pojęcie dyskursu 13
3.2. Medialny dyskurs publiczny i polityczny 22
3.3. Pojęcia sytuacji i kontekstu 27
3.4. Sytuacje i konteksty w medialnym dyskursie publicznym i politycznym 33
3.5. Pojęcie strategii 38
3.6. Strategie w medialnym dyskursie publicznym i politycznym  46

Część I. STRATEGIE I ICH UWARUNKOWANIA	51

Rozdział 1. Strategie i ich uwarunkowania związane z typem komunikowania	51
1.1. Strategie i ich uwarunkowania ze względu na organizację systemów komunikowania	54
1.2. Strategie i ich uwarunkowania ze względu na zasięg komunikowania	66
1.2.1. Wpływ norm sfery publicznej na zachowania komunikacyjne regulujące dostęp podmiotów	70
1.2.1.1. Strategie legitymizacji podmiotów sfery publicznej	70
1.2.1.2. Strategie delegitymizacji	74
1.2.1.3. Dopasowanie strategii	78
1.2.2. Wpływ norm sfery publicznej na zachowania komunikacyjne regulujące skuteczność działań podmiotów	85
1.2.2.1. Strategie legitymizacji podmiotów sfery publicznej	85
1.2.2.2. Strategie delegitymizacji	90
1.2.2.3. Dopasowanie strategii	91
1.3. Strategie i ich uwarunkowania ze względu na sposób komunikowania	97
1.3.1. Działania dziennikarza związane z makrosytuacyjnymi uwarunkowaniami formy przekazu	 103
1.3.1.1. Działania związane z delimitacją ramową tekstu	103
1.3.1.2. Działania związane z delimitacją środkową tekstu	106
1.3.2. Działania dziennikarzy i rozmówców związane z makrosytuacyjnymi uwarunkowaniami treści przekazu	111
1.3.2.1. Strategie nadawczo-odbiorcze polegające na dostosowaniu przekazu do kompetencji odbiorcy (przyjęcie perspektywy widza)	112
1.3.2.2. Strategie nadawczo-odbiorcze polegające na kształtowaniu kompetencji odbiorcy masowego	117

Rozdział 2. Strategie i ich uwarunkowania związane z działalnością pozajęzykową rozmówców	127
2.1. Ogólne uwarunkowania strategii związane z negocjowaniem sensu zachowań komunikacyjnych	128
2.2. Uwarunkowania strategii związane z dziedziną działalności pozajęzykowej rozmówców	139 
2.2.1. Schemat interpretacyjny: polityka jako spektakl	140 
2.2.2. Schemat interpretacyjny: polityka jako gra rywalizacyjna	144
2.2.3. Kontaminacja schematów interpretacyjnych (spektaklu i gry rywalizacyjnej)	149
2.3. Uwarunkowania strategii związane ze stereotypem roli społecznej rozmówców	153

Rozdział 3. Uwarunkowania strategii związane z charakterem sytuacji	165 
3.1. Dostosowanie zachowań dziennikarza do charakteru sytuacji	166
3.2. Dostosowanie zachowań gości do charakteru sytuacji	168
3.3. Sfera prywatna (osobista, intymna) w interakcjach	173

Rozdział 4. Strategie i ich uwarunkowania wynikające z organizacji tekstu mówionego	181 
4.1. Uwarunkowania wynikające z sekwencyjności	181 
4.2. Uwarunkowania wynikające z dialogowości	185
4.3. Uwarunkowania wynikające z sytuacyjności	193

Część II. STRATEGIE W PROGRAMIE „DEBATA”

Rozdział 5. Ogólne techniki budowania struktury tekstu – strategie tekstotwórcze	203
5.1. Działania o charakterze prospektywnym	204
5.2. Działania o charakterze retrospektywnym	208

Rozdział 6. Strategie strukturalne	213
6.1. Rama programu i tekstu	213
6.1.1. Zapowiedź	215
6.1.2. Wprowadzenie	222
6.1.3. Faza końcowa	235
6.1.4. Zakończenie	242
6.2. Segment z udziałem publiczności	254
6.2.1. Gatunkowe i dyskursywne uwarunkowania wprowadzenia segmentu z publicznością	254
6.2.2. Charakterystyka publiczności jako grupy uczestników	255
6.2.3. Delimitacja segmentu z publicznością	264
6.2.4. Konstytuowanie grup proponentów i oponentów przez dziennikarza	268
6.2.4.1. Działania podstawowe zmierzające do eksplikacji stanowiska	269
6.2.4.2. Działania wspomagające eksplikację stanowiska rozmówcy	275
6.2.4.3. Działania korygujące zachowanie rozmówców	280
6.3. Segment z udziałem gości	284
6.3.1. Gatunkowe i dyskursywne uwarunkowania wprowadzenia segmentu z udziałem gości	284
6.3.2. Charakterystyka gości jako grupy uczestników	286
6.3.3. Delimitacja segmentu z udziałem gości	294
6.3.4. Organizacja segmentu ze względu na liczbę i rodzaj uczestników	296
6.3.5. Organizacja problemowa segmentu z udziałem gości	302
6.3.5.1. Etapy organizacji problemowej	304
6.3.5.2. Sygnały organizacji problemowej	314
6.3.5.3. Stopień realizacji schematu organizacji problemowej	324

Zakończenie	339
Bibliografia	345
Wykaz rysunków	355
Streszczenie	357
Od Redakcji	359
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Słowa kluczowe: debata PR dziennikarstwo media

Inni Klienci oglądali również

42,30 zł
47,00 zł

Strategia sukcesu firmy

Czy to będzie dobry rok dla Twojej firmy? TAK! Jeśli zastosujesz tę sprawdzoną strategię przeznaczoną dla polskich biznesów. Gdy kilka prostych zmian w funkcjonowaniu zwykłej, polskiej firmy sprawia, że w ciągu 4 miesięcy liczba kl...
43,20 zł
48,00 zł

Zarządzanie publiczne

Wraz z odrzuceniem koncepcji państwa jako legitymizowanego monopolu przymusu w przeszłość odeszły też modele administracji publicznej jako idealnej – w sensie weberowskim – biurokracji. W głównym nurcie współczesnych rozważań i poszukiwań znalazł...
20,58 zł
29,40 zł

Transdyscyplinarność badań nad komunikacją medialną. T. 3: Tożsamość dziennikarza

Zasadniczą treścią tekstów pomieszczonych w tomie jest wieloaspektowe ujęcie współczesnej postaci DZIENNIKARZA poruszającego się w społeczeństwie medialnym, w rzeczywistości „płynnej”, w kulturze konwergencji. Obserwujemy też ...
33,07 zł
42,40 zł

Wzory pism - korespondencja urzędowa w zakresie funkcjonowania jedostek sektra finansów publicznych

Korespondencja urzędowa w praktyce jest definiowana jako przyjmowanie, redagowanie i wysyłanie pism. Jest to jeden ze sposobów wymiany informacji zarówno wewnątrz jednostki organizacyjnej, jak i między daną jednostką a jej „otoczeni...
16,38 zł
21,00 zł

Metaforyczność w dyskursie genderowym polskiego literaturoznawstwa po 1989 roku

Tematem książki jest metaforyczność dyskursu genderowego (krytyki genderowej, gejowskiej, lesbijskiej, queerowej i studiów (o) męskości) w polskim literaturoznawstwie po 1989 roku. Wychodząc z założenia, iż nurty te stanowią odrębne pola w krajo...
76,50 zł
85,00 zł

Zasada równego traktowania wykonawców w zamówieniach publicznych dotyczących technologii informatycznych

W publikacji omówiono wpływ zjawiska uzależniania się zamawiających od produktów i usług pojedynczych przedsiębiorstw informatycznych (vendor lock-in) na jedną z głównych zasad systemu zamówień publicznych, tj. zasadę r&oacu...
4,30 zł
5,00 zł

Strategie finansowania rozwoju współczesnych przedsiębiorstw

Niniejsza praca stanowi wieloaspektowe ujęcie złożonych problemów doboru i realizacji strategii finansowania rozwoju w nowych warunkach funkcjonowania współczesnych przedsiębiorstw w zmieniającym się otoczeniu rynkowym, z wyróżnien...
31,50 zł
35,00 zł

Nieruchomości komunalne jako dobra publiczne i rynkowe w Polsce.

"Książka wpisuje się w dyskusję na temat udziału sektora publicznego w gospodarce i jego roli w dostarczaniu na rynek dóbr publicznych, warunków funkcjonowania i realizacji zadań gmin w Polsce oraz systemu ich finansowania, własności...
26,91 zł
29,90 zł

Mikrozmiany. Jak poprawić jakość życia dzięki strategii małych kroków

Zmiana jest możliwa.Bywamy mistrzami wielkich, szlachetnych postanowień, choć zwykle trudno nam je w pełni zrealizować. Co zrobić, żeby ukształtować życie tak, aby czerpać z niego jak najwięcej radości? Warto zacząć od małych kroków ...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!