MENU

Strategie marketingowe polskich przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych

(eBook)

Studia przypadków

0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Łódź, 2018

  • Autor: Kamila Szymańska, Wojciech Grzegorczyk

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Strategie marketingowe polskich przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych

W publikacji przedstawiono dwanaście studiów przypadków, opisujących działania wybranych przedsiębiorstw z różnych branż w ramach ich marketingowej strategii internacjonalizacji. Autorzy omówili problemy strategii marketing-mix na rynkach zagranicznych, tj. doboru instrumentów marketingowych, ich wzajemnych relacji i roli orientacji internacjonalizacyjnej w strategii marketingowej. Ze względu na różnorodność przedsiębiorstw poddanych badaniom uwzględniono także specyfikę marketingu małych i średnich firm na rynkach zagranicznych.
Książka jest adresowana przede wszystkim do menedżerów przedsiębiorstw oraz studentów kierunków ekonomicznych i zarządzania. Dzięki niej można poszerzyć wiedzę na temat realizowanych przez polskie firmy strategii internacjonalizacji i marketingu na rynkach zagranicznych.
Studium przypadku (case study) jest jedną z metod badań jakościowych, bardzo pomocną przy rozwiązywaniu problemów z zakresu zarządzania. To szczegółowy opis zazwyczaj rzeczywistego zjawiska gospodarczego, np. organizacji, procesu zarządzania, jego elementów lub otoczenia organizacji, w celu sformułowania wniosków o przyczynach i rezultatach jego przebiegu. Stosuje się ją na uczelniach wyższych jako metodę edukacji menedżerskiej, szczególnie w odniesieniu do nauczania marketingu, ponieważ pozwala skonfrontować wiedzę studentów z praktyką funkcjonowania przedsiębiorstw oraz kształtuje umiejętności analityczne i decyzyjne.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp	9

1. Strategie obecności przedsiębiorstwa na rynku zagranicznym – etapy, treść i rodzaje	11
1.1.	Badania rynków zagranicznych	12
1.2.	Określenie celów działania na rynku zagranicznym	17
1.3.	Określenie narzędzi marketingowych przedsiębiorstwa i formułowanie strategii marketing‑mix	18
1.4.	Realizacja strategii i kontrola	22
1.5.	Rodzaje strategii marketingowych na rynkach zagranicznych	23

2. Strategie marketing‑mix na rynkach zagranicznych	31
2.1.	Polityka produktu na rynkach zagranicznych	31
2.2.	Polityka cenowa na rynku zagranicznym	38
2.2.1.	Ustalanie ceny w działalności eksportowej	39
2.2.2.	Formy płatności w transakcjach zagranicznych 	42
2.2.3.	Polityka cenowa w rozwiniętych formach internacjonalizacji	45
2.3.	Polityka dystrybucji na rynku zagranicznym 	48
2.4.	Polityka promocji przedsiębiorstwa na rynku międzynarodowym	56
2.4.1.	Etapy strategii promocji na rynku międzynarodowym	 	57
2.4.2.	Rodzaje działań promocyjnych	61
2.5.	Marketing‑mix a orientacja internacjonalizacyjna przedsiębiorstw	63
2.6.	Specyfika marketingu małych i średnich firm na rynkach zagranicznych	65
2.6.1.	Badania marketingowe rynków zagranicznych na użytek firm sektora MSP	67
2.6.2.	Podstawowe rodzaje strategii marketingowych małych i średnich firm na rynkach zagranicznych	69
2.6.3.	Organizacja działalności marketingowej MSP na rynkach zagranicznych	72

3. Strategie marketingowe polskich przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych – wyniki badań wtórnych	75
3.1.	Formy działania przedsiębiorstw województwa łódzkiego na rynkach zagranicznych	75
3.2.	Strategie marketing‑mix polskich przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych	77
3.2.1.	Badania marketingowe rynków zagranicznych i organizacja marketingu	78
3.2.2.	Rodzaje i treść strategii marketing‑mix polskich firm na rynkach zagranicznych	81

4. Strategie marketing‑mix przedsiębiorstw województwa łódzkiego na rynkach zagranicznych. Studia przypadków	87
4.1.	Charakterystyka założeń badawczych	87
4.2.	Studia przypadków  	90
4.2.1.	Przedsiębiorstwo z branży ogrodniczej Everlasting Flowers	93
4.2.2.	Przedsiębiorstwo z branży odzieżowej	97
4.2.3.	Przedsiębiorstwo odzieżowe i sklep internetowy z odzieżą oraz tekstyliami	106
4.2.4.	Producent w branży instalacyjno‑grzewczej	113
4.2.5.	Producent obudów plastikowych dla wyrobów elektronicznych	120
4.2.6.	Producent sprężarek do klimatyzacji pojazdów	128
4.2.7.	Producent wstążek i dodatków do kwiatów	135
4.2.8.	Producent komponentów plastikowych i metalowych do aparatury elektrycznej	140
4.2.9.	Przedsiębiorstwo handlowe z branży motoryzacyjnej 	147
4.2.10.	Producent oprogramowania komputerowego dla przedsiębiorstw	152
4.2.11.	Producent taśm i etykiet odzieżowych 	157
4.2.12.	Producent odlewów ze stopów aluminium	164

Podsumowanie	173
Bibliografia	177
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

36,00 zł
40,00 zł

Rynki finansowe

Celem pracy jest przedstawienie funkcjonowania współczesnego rynku finansowego w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem jego segmentów oraz instrumentów finansowych. Ponadto poświęcono również uwagę bankowi centr...
54,00 zł
60,00 zł

Hipersłownik języka Polskiego Tom 10: Wyg-Ż

Kontynuacja opracowania Hipersłownika języka polskiego, opublikowanego w 2020 r. przez Wydawnictwo BEL Studio w Warszawie. Zawiera materiał dokuentacyjny w przedziale literowym WYG-Ż.W odróżnieniu od wydanych już dwu pierwszych tom&o...
108,36 zł
129,00 zł

Egzamin na tłumacza przysięgłego. Polskie i angielskie terminy nieprzystające. Prawo rodzinne i spadkowe

Publikacja stanowi bogate źródło wiedzy na temat polskiego i brytyjskiego prawa spadkowego oraz rodzinnego. Autorka prezentuje poszczególne teorie oraz techniki tłumaczenia, szczegółowo analizuje istniejące polskie terminy prawne z...
34,71 zł
39,90 zł

Komunizm po polsku

Komunizm po polsku. Komunizacja Polski widziana z Kremla Skoro Churchill twierdził, że „skomunizować Polskę to czyste szaleństwo”, a Stalin miał powiedzieć, że „komunizm pasuje Polsce jak siodło krowie”, jak t...
74,76 zł
89,00 zł

Zachowania rynkowe mikro- małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce. Diagnoza analiza scenariusze rozwoju

W publikacji zgromadzono bogaty materiał empiryczny, który dostarcza informacji na temat podobieństw i różnic występujących w obrębie zachowań rynkowych mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw. Rezultaty zaprezentowanych badań prowadzą ...
27,51 zł
31,99 zł

Hańba! Opowieści o polskiej zdradzie

Kim jest zdrajca? Dlaczego opowieści o zdrajcach i kolaborantach są zwykle silniej zakorzenione w świadomości Polaków niż mity o bohaterach i wybawcach? Agnieszka Haska na podstawie licznych i różnorodnych źródeł rekons...
26,10 zł
29,00 zł

Infantka Małgorzata we współczesnej sztuce polskiej

Doświadczenie spotkania jest doświadczeniem osobistym i często egzystencjonalnym - w tych dotyczących twórczyń, twórców infantki Małgorzaty widać to bardzo wyraźnie. Oni kolejnymi interpretacjami udzielają jej życia, ona swoim auto...
81,00 zł
90,00 zł

Dalej jest noc Losy Żydów w wybranych powiatach okupowanej Polski

Dwutomowe wydawnictwo będące podsumowaniem kilkuletniego projektu badawczego realizowanego przez Centrum Badań nad Zagładą Żydów IFiS PAN pt. "Strategie przetrwania Żydów podczas okupacji w Generalnym Gubernatorstwie, 1942-1945. Stud...
50,32 zł
59,90 zł

Zrozumieć rynki finansowe

Obecnie nie da się nie mieć żadnej styczności z rynkami finansowymi, a przypadku jakichkolwiek działań na nich łatwo o kosztowne błędy. Niestety, błędów nie da się unikać, jeśli sami nie będziemy rozumieli sposobu funkcjonowania tych rynkó...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!