MENU

Stymulowanie zdolności twórczych dziecka - weryfikacja techniki obrazków dynamicznych

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Łódź, 2011

  • Autor: Elżbieta Płóciennik

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Stymulowanie zdolności twórczych dziecka - weryfikacja techniki obrazków dynamicznych

Opisane w tej książce badania o charakterze eksperymentalnym odnoszą się do pedagogicznych sposobów pobudzania zdolności twórczych dziecka we wczesnej edukacji. Książka zawiera informacje na temat koncepcji twórczości i zdolności. Przybliża się w niej także możliwości i podejście psychopedagogiczne do rozwijania twórczości i zdolności dziecka w wieku przedszkolnym. Z kolei przy prezentacji badań pedagogicznych, przeprowadzonych w środowisku naturalnym, zamieszczono prezentację podstawy teoretycznej tych badań - model uzdolnionego zachowania jednostki wg J. Renzulliego oraz materiał empiryczny, który uzyskano z wykorzystaniem czterogrupowego planu eksperymentalnego Solomona. Materiał ten został zaprezentowany przez autorkę w sposób szczegółowy i obszerny ukazując zastosowanie równoległych zadań pre- i posttestowych, czynnika eksperymentalnego (technika obrazków dynamicznych), a także zaawansowanych analiz ilościowych i jakościowych z uwzględnieniem wskazówek J. Brzezińskiego dotyczących prowadzenia badań eksperymentalnych w psychologii i pedagogice. Analizy materiału badawczego prowadzone były pod kątem weryfikacji postawionych hipotez badawczych, zgodności ocen sędziów kompetentnych oraz korelacji tych ocen ze statystycznymi danymi uzyskanymi w badaniach testowych. W analizach wykazano, że technika obrazków dynamicznych może być stymulatorem wyobraźni i myślenia dywergencyjnego dziecka w starszym wieku przedszkolnym w toku zajęć organizowanych na terenie przedszkola z częstotliwością przynajmniej raz w tygodniu przez okres pięciu miesięcy.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
WSTĘP                                                                   7 
I. STYMULOWANIE ZDOLNOŚCI A EDUKACJA PRZEDSZKOLNA                 11 
1. Koncepcje zdolności w świetle literatury przedmiotu                              11 
1.1. Zdolności w literaturze psychopedagogicznej                                11 
1.2. Koncepcje twórczości                                                  16 
1.3. Zdolności twórcze w koncepcjach interakcyjnych                             20 
1.4. Interakcyjna teoria zdolności Renzulliego w praktyce pedagogicznej              26 
 2. Rozwój i zdolności dziecka w wieku przedszkolnym                              30 
2.1. Predyspozycje psychofizyczne dziecka w starszym wieku przedszkolnym          30 
2.2. Stymulowanie zdolności twórczych dzieci w wieku przedszkolnym w świetle literatury                                                                37 
2.2.1. Związek pedagogiki przedszkolnej z pedagogiką twórczości              37 
2.2.2. Przejawy twórczości u dziecka w wieku przedszkolnym                  40 
2.2.3. Czynniki sprzyjające twórczości dziecka                              44 
2.2.4. Rola nauczyciela w stymulowaniu zdolności twórczych dziecka          52 
2.2.5. Inhibitory twórczości dziecka                                       55 
 3. Obrazki dynamiczne jako technika heurystyczna stymulująca wyobraźnię i kreatywność 58 
3.1. Znaczenie pytań dla rozwoju poznawczego dziecka                          60 
3.2. Wpływ obrazów na rozwój dziecka                                        61 
3.2.1. Podstawy percepcji obrazów                                        62 
3.2.2. Obraz jako środek dydaktyczny                                    68 
3.3. Funkcje, cele i zadania obrazków dynamicznych stymulujących wyobraźnię i myślenie twórcze – prezentacja techniki                                       77 
II. METODOLOGIA BADAŃ WŁASNYCH                                       83
 1. Metody ilościowe i jakościowe w badaniach pedagogicznych                       83 
 2. Eksperyment pedagogiczny                                                  88 
2.1. Istota eksperymentu                                                    88 
2.2. Ilościowa i jakościowa interpretacja wyników eksperymentu                    93 
 3. Badania własne                                                          96 
3.1. Przedmiot, cele i problematyka badań własnych                              97 
3.2. Hipotezy, zmienne i wskaźniki                                           98 
3.3. Metody i techniki badań                                                101 
3.4. Badania próbne weryfikujące narzędzia badawcze                            111 
3.5. Organizacja i przebieg badań właściwych                                   112                                                                       
III. ANALIZA MATERIAŁU BADAWCZEGO                                     117 
 1. Ilościowo-jakościowa analiza wyników eksperymentu                             117 
1.1. Weryfikacja hipotez badawczych                                         118 
1.2. Analiza i interpretacja zgodności ocen sędziów kompetentnych                  129 
1.3. Ocena i interpretacja korelacji ocen sędziów kompetentnych ze statystycznymi wy nikami surowymi                                                      136 
 2. Ilościowo-jakościowa analiza warunków eksperymentu                            137 
2.1. Wykazanie równoważności grup biorących udział w eksperymencie              140 
2.2. Wykazanie równoległości pretestu i posttestu                                151 
2.3. Wykazanie trafności i rzetelności testów użytych w eksperymencie               153 
2.4. Inne analizy ilościowo-jakościowe                                        155 
2.4.1. Analiza rozkładu wyników surowych                                 156 
2.4.2. Analiza różnic wewnątrzgrupowych                                  157 
2.4.3. Korelacja wyników z czasem wykonywania zadań                       168 
2.4.4. Porównanie jakości wytworów ze wskaźnikiem oryginalności              172 
2.4.5. Zadania testowe w ocenie przedszkolaków                             176 
2.4.6. Porównanie wyników dzieci 5-letnich i 6-letnich                        178 
IV. DYSKUSJA I WNIOSKI PEDAGOGICZNE                                    181 
 1. Pozytywna weryfikacja hipotezy                                              181 
 2. Znaczenie wybranej koncepcji metodologicznej                                  182 
 3. Powiązanie praktyki z teorią                                                 183 
 4. Odniesienia pedagogiczne                                                   186 
 5. Dyskusja                                                                189 
BIBLIOGRAFIA                                                             193 
ANEKS                                                                   203
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

7,20 zł
8,00 zł

Stymulacja komunikacji językowej dzieci z autyzmem

Celem monografii było ukazanie, w jaki sposób terapia językowa wpływa na całościowe funkcjonowanie dzieci z autyzmem. W osiągnięciu zamierzonego celu pomogło oparcie się na wiedzy neurologopedycznej, językoznawczej oraz psychologicznej oraz zast...
17,12 zł
21,95 zł

Klasyka dla dzieci. Duma i uprzedzenie

Klasyczna książka Jane Austen w adaptacji dla dzieci.Pani Bennet bardzo pragnie znaleźć bogatych mężów dla swoich córek, więc przybycie nowego czarującego sąsiada ogromnie ją cieszy. Niestety, przyjaciel, którego &oacut...
27,51 zł
31,99 zł

Dziecko z Auschwitz

Dziecko z Auschwitz to rozdzierająca serce historia przetrwania w świecie, w którym życie i śmierć zależą od najbardziej trywialnych przypadków, a szczęście można odnaleźć nawet w najmroczniejszych chwilach. Rok 1942. Eva Adami wsiada do ...
51,45 zł
73,50 zł

Ochrona dzieci przed krzywdzeniem. Wyd. 2.

Praca stanowi pierwszą w polskiej literaturze naukowej próbę kompletnego ukazania problematyki niezwykle ważnej – krzywdzenia dzieci. Autorka zjawisko krzywdzenia dzieci ukazuje w perspektywie historycznej i jednocześnie pokazuje, jak zaga...
23,32 zł
29,90 zł

Sztuka wychowania czyli jak pomóc dziecku i zadbać o siebie

To znakomity poradnik Agnieszki Wróbel, psychoterapeutki, autorki m.in. bestsellera „Asertywność na co dzień…”. Książka przyjaznym i zrozumiałym językiem podpowiada jak wychować odważne i twórcze dziecko, które w...
57,60 zł
64,00 zł

Linux dla każdego Technika IT

Linux dla każdego Technika IT to książka w głównej myśli kierowana do każdego ucznia oraz studenta uczącego się na kierunku informatycznym lub pokrewnym. Krótko mówiąc dla wszystkich, którzy na co dzień nie pracują z systeme...
16,34 zł
19,00 zł

Dynamiczne modele specjalne Nowej Ekonomii Geograficznej

Głównym celem monografii jest przedstawienie wybranych elementów metodyki Nowej Ekonomii Geograficznej w ujęciu ilościowym, w szczególności dynamicznym i stochastycznym, a także uogólnienie metodologii analiz czasowo-przestr...
27,09 zł
31,50 zł

Prawa dziecka. Perspektywa publicznoprawna

Zawarte w niniejszej monografii opracowania dotyczą trzech działów prawa publicznego. Pierwsza część poświęcona jest prawu międzynarodowemu, a poddane w niej analizy odnoszą się do zobowiązań państwa podejmowanych z perspektywy uniwersalnych i r...
17,12 zł
21,95 zł

Klasyka dla dzieci. Sherlock Holmes. Tom 3. Błękitny karbunkuł

Tom trzeci z serii klasycznych opowieści detektywistycznych Arthura Conan Doyle'a o Sherlocku Holmesie w uproszczonych adaptacjach dla dzieci. Idealna propozycja dla młodych wielbicieli zagadek i kapitalne wprowadzenie do klasyki.Ze szkatuł...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!