MENU

Świat gestów i symboli w komunikacji dziecięcej

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Kraków, 2010

  • Autor: Agnieszka Lasota

  • Wydawca: Impuls

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 39,80 zł
31,04
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Świat gestów i symboli w komunikacji dziecięcej

Niniejsza publikacja to pierwsza w literaturze naukowej szczegółowa analiza porównawcza sprawności niejęzykowych dzieci polskich w okresie wczesnego dzieciństwa. Zarówno rozważania teoretyczne, jak i przeprowadzone badania skupiają się wokół dwóch obszarów tematycznych: relacji pomiędzy rozwojem komunikacji niejęzykowej w postaci gestykulacji a osiągnięciami językowymi dziecka oraz roli interakcji rodzic – dziecko w rozwoju komunikacji i symbolizacji dziecięcej.

Niniejsze opracowanie empiryczne stanowi część szeroko zakrojonych badań nad rozwojem językowym u dzieci polskich. Uwzględniono w nim wyniki badań, którymi objęto 99 dzieci: z podejrzeniem zaburzenia typu "Specific Language Impairment", charakteryzujące się bardzo niskim poziomem rozwoju mowy oraz z dwóch grup porównawczych, o przeciętnym poziomie rozwoju mowy oraz ponadprzeciętnym poziomie rozwoju mowy.

W pierwszej części publikacji przedstawiono zarówno klasyczne, jak i nowsze koncepcje dotyczące roli symboli i znaków, tj. gestów i działań symbolicznych oraz języka, w ujmowaniu rzeczywistości oraz porozumiewaniu się. W opisie procesu komunikowania się nawiązano do nurtu badań nad zmianami rozwojowymi zachodzącymi w relacji gestykulacja – mowa. Pokazano rozwojowe ujęcie komunikacji niejęzykowej dzieci we wczesnej ontogenezie, z uwzględnieniem zmian w funkcji, jaką pełni gestykulacja. Poszukiwano empirycznego potwierdzenia istnienia związku między rozwojem gestykulacji a rozwojem mowy nie tyle u dzieci prawidłowo rozwijających się, co z zaburzonym rozwojem kompetencji językowych.

Książka jest próbą analizy słabo opisanego w Polsce problemu zaburzenia rozwoju językowego u małych dzieci, a także przeglądu aktualnego stanu badań nad symbolicznym przedstawianiem rzeczywistości oraz komunikacją niejęzykową dzieci z podejrzeniem specyficznych zaburzeń rozwoju językowego. Odrębną część stanowią rozważania na temat roli dorosłych w rozwoju reprezentacji symbolicznej dziecka we wczesnym dzieciństwie, przejawiającej się w mowie i zabawie. Potwierdzono tezę, że jakość interakcji dziecko – rodzic ma istotny wpływ na rozwój zdolności komunikacyjnych dziecka. Zaznaczono również, że interakcja ta ma charakter transakcyjny.

Przeprowadzone badania pozwoliły na ocenę poziomu i rodzaju komunikatów niejęzykowych używanych przez dzieci z różną sprawnością językową podczas interakcji z dorosłym. Analiza wyników wykazała różnice międzygrupowe w zakresie poziomu komunikacji niejęzykowej oraz stosowania odmiennych strategii komunikacyjnych. Analiza zachowań rodziców potwierdziła, że rodzice dzieci z różnym poziomem rozwoju mowy stosują odmienne strategie podczas komunikowania się z nimi. Rodzice dzieci z podejrzeniem SLI częściej stosują strategie ograniczające oraz kontrolę imperatywną, pozostali zaś częściej prezentują rozwijające strategie językowe i niejęzykowe.

Niniejsza publikacja pozwoli na lepsze zrozumienie mało opisanego i wciąż nieznanego w Polsce zaburzenia SLI oraz związanych z nim problemów, z którymi borykają się dzieci już w okresie wczesnego dzieciństwa.

Prezentowana książka ta jest przeznaczona zarówno dla specjalistów psychologów, pedagogów i logopedów, jak i rodziców zainteresowanych rozwojem swoich dzieci.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie	7
Rozdział 1. Gestykulacja i symbolizacja w procesie komunikacji	11
	Co to jest komunikacja niejęzykowa?	13
		Rozwój i funkcje gestykulacji w ontogenezie	13
		Używanie gestów i komunikatów niejęzykowych przez małe dzieci	17
	Relacja pomiędzy rozwojem gestykulacji a mową w komunikowaniu się	24
	Komunikacja językowa we wczesnym dzieciństwie	29
		Nabywanie języka przez dzieci	30
		Zaburzenia rozwoju mowy i języka	34
		Opóźnienie rozwoju mowy	37
	Specyficzne zaburzenie rozwoju językowego – Specific Language Impairment	39
		Zdolność komunikowania się u dzieci z SLI	44
Rozdział 2. Metodologiczne podstawy badań	47
	Uzasadnienie wyboru przedmiotu badań	47
	Problematyka badawcza	48
	Warunki i przebieg badań oraz charakterystyka badanej grupy	49
	Procedura badawcza	51
Rozdział 3. Gesty i symbole w komunikacji dzieci osiemnastomiesięcznych	55
	Dyskusja wyników	72
Rozdział 4. Strategie komunikacyjne wykorzystywane w interakcji z rodzicem przez dzieci dwuipółletnie w sytuacji zabawowo-zadaniowej	79
	Strategie nieinterakcyjne w komunikacji badanych dzieci	81
	Strategie interakcyjne w komunikacji badanych dzieci	84
Rozdział 5. Komunikacja niejęzykowa u dzieci w sytuacji zadaniowej, zabawowej i interakcyjnej	95
	Umiejętność komunikowania się dwuipółletnich dzieci w zabawie poznawczej	95
	Umiejętność komunikowania się dwuipółletnich dzieci w zabawie konstrukcyjnej	110
		Wrzucanie figur	111
		Układanka „Domek”	120
		Budowanie wieży z klocków	126
	Umiejętność komunikowania się dwuipółletnich dzieci w zabawie swobodnej	132
	Umiejętność komunikowania się dwuipółletnich dzieci w sytuacji interakcyjnej	136
Rozdział 6. Rola dorosłych w rozwoju gestykulacji i symbolizacji u małego dziecka	147
	Strategie rodziców w komunikacji z dzieckiem	152
	Strategie rodziców w sytuacji zabawowej	153
		Werbalne strategie zachowania rodziców	154
		Niewerbalne strategie zachowania rodziców w postaci gestykulacji	159
		Strategie kierowania uwagą dziecka	160
	Strategie rodziców w sytuacji komunikacyjnej	163
		Strategie kierowania uwagą dziecka	163
		Strategie zachowania rodziców	164
Rozdział 7. Gesty i symbole w komunikacji dzieci dwuipółletnich – refleksje naukowe	167
	Rodzaje gestykulacji a poziom rozwoju mowy	170
	Funkcje auto- i alteradaptatorów w procesie komunikacji dziecięcej	175
	Relacja pomiędzy rozwojem komunikacji niejęzykowej w postaci gestykulacji a rozwojem mowy	176
	Jakość interakcji rodzic – dziecko a zdolności komunikacyjne dziecka we wczesnym dzieciństwie	179
	Zakończenie	182
Literatura	185
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

34,02 zł
37,80 zł

Świat (bez) pracy

Fordyzm to etykieta należącego już do przeszłości świata zmechanizowanego, zdominowanego przez człowieka, dążącego do pełnego zatrudnienia, cechującego się standaryzacją produkcji oraz konsumpcji, dialogiem między kapitałem a pracą, a jednocześnie alie...
7,80 zł
10,00 zł

Powiedzieć świat Kognitywna analiza tekstów literackich na przykładach

Spis treści:1. W stronę kognitywnej analizy tekstu1.1. Kognitywizm - sfera pojęciowych napięć1.2. Od kognitywnej analizy tekstu do poetyki kognitywnej (i z powrotem)1.3. propozycje badawcze2. czytanie tekstu - czytanie prz...
26,10 zł
29,00 zł

Komunikacja międzyludzka. Słuchaj, mów, obserwuj

E-book "Komunikacja międzyludzka. Słuchaj, mów, obserwuj" to bogate źródło wiedzy na temat komunikacji werbalnej, niewerbalnej oraz aktywnego słuchania. Przeznaczony dla tych, którzy chcą poprawić swoje umiejętności komun...
29,61 zł
32,90 zł

Dziecko z bliska idzie w świat

Wielu rodziców ma obawy dotyczące momentu, kiedy dziecko spod ich opiekuńczych skrzydeł wyrusza w szeroki świat. Kiedy przekracza po raz pierwszy szkolne progi, kiedy próbuje się odnaleźć w nowej, nie zawsze przyjaznej rzeczywistości, kie...
38,34 zł
42,60 zł

Muzy Młodej Polski. Życie i świat Marii, Zofii i Elizy Pareńskich

Trzy siostry: Maria, Zofia i Eliza Pareńskie. Trzy muzy Stanisława Wyspiańskiego. Maryna i Zosia, pod własnymi imionami, zostały sportretowane przez niego w Weselu, prapremiera dramatu w marcu 1901 roku przerodziła się w wielki skandal towarzyski w K...
3,51 zł
4,50 zł

Świat lektur 1 Wybór kart pracy dla klasy 1

Prezentowane karty przeznaczone są dla uczniów klasy I szkoły podstawowej oraz nauczycieli nauczania zintegrowanego.Zawierają materiały ćwiczeniowe do pracy dydaktyczno-wychowawczej nauczyciela podczas opracowywania lektur przewidzia...
31,43 zł
44,90 zł

Świat awifauny V w polskich i czeskich przekładach Pisma Świętego. Żuraw i struś

Autor najpierw charakteryzuje ptaki, których określenia w Biblii zamierza poddać badaniu. Podaje dane z zakresu ornitologii, symbolikę, wartościowanie omawianych ptaków, a potem przytacza wspominające je fragmenty Biblii w najważniejszych...
6,39 zł
7,10 zł

Świat 2027

W opowiadaniu Świat 2027 główny bohater Misza oficjalnie jest chory psychicznie. Natomiast potajemnie współpracuje ze służbami specjalnymi. Ludzie poprzez dudnienia różnicowe obecne na całym świecie, przez całą dobę znajdują się w ...
20,64 zł
24,00 zł

Metody komunikacji alternatywnych i wspomagających. Wybrane zagadnienia

Książka "Metody komunikacji alternatywnych i wspomagających – wybrane zagadnienia", jest kontynuacją wprowadzenia do problematyki metod ułatwiających, a często umożliwiających kształtowanie się komunikacji pozawerbalnej. Ukazuje możliwo...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!