Symfonia Finanse i Księgowość
Współczesny księgowy nie może się obejść bez znajomości programu komputerowego do prowadzenia księgowości, dlatego umiejętność obsługi programu należącego do jednego z najpopularniejszych na rynku, na pewno będzie atutem przy poszukiwaniu pracy, a dla tych, którzy już używają tego programu, przedstawiona w tej publikacji wiedza stanie się nieocenionym wsparciem.
Nowe wydanie książki Symfonia
Finanse i Księgowość.
Kurs księgowości komputerowej, opracowane na podstawie programu Symfonia Finanse i Księgowość, omawia nowe funkcjonalności, ułatwiające i usprawniające pracę z programem, m.in.:
• automatyczną obsługę ulgi na złe długi,
• lepiej funkcjonujące słowniki,
• możliwość precyzyjnego określania uprawnień dla użytkowników w programie czy
• magazyn walut.
- Kategorie:
- ISBN: 978-83-01-21830-0
- ISBN druku: 978-83-01-21830-0
- Liczba stron: 437
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
WSTĘP 11 1. INSTALACJA PROGRAMU 13 2. ZAŁOŻENIE BAZY I KONFIGURACJA PROGRAMU 29 2.1. Interfejs programu 41 2.2. Uprawnienia użytkowników 58 Zadania do podrozdziału 2.2 65 2.3. Parametryzacja programu 66 3. REPOZYTORIUM DOKUMENTÓW 73 Zadanie do rozdziału 3 78 4. RODZAJE DOKUMENTÓW I ICH ROLA W PROGRAMIE 79 4.1. Rodzaje dokumentów zdefiniowanych 79 4.2. Tworzenie własnych rodzajów dokumentów 82 4.3. Tworzenie własnej numeracji ewidencyjnej 90 Zadania do podrozdziału 4.2 i 4.3 94 5. REJESTRY VAT 95 5.1. Predefiniowane rejestry VAT 95 5.2. Tworzenie własnych rejestrów VAT 97 Zadania do podrozdziału 5.2 101 6. KARTOTEKI W PROGRAMIE 103 6.1. Kartoteka kontrahentów 103 Zadania do podrozdziału 6.1 109 6.2. Kartoteka pracowników 109 Zadanie do podrozdziału 6.2 111 6.3. Kartoteka rachunków 111 Zadanie do podrozdziału 6.3 112 6.4. Kartoteka urzędów 112 Zadanie do podrozdziału 6.4 114 6.5. Waluty i kursy walut 114 Zadanie do podrozdziału 6.5 116 6.6. Kraje 116 6.7. Słowniki 117 Zadanie do podrozdziału 6.7 120 6.8. Osoby 120 7. PLAN KONT I UKŁADY SPRAWOZDAŃ 121 7.1. Konta księgowe według zespołów – charakterystyka 123 7.2. Dodawanie, usuwanie i modyfikowanie kont księgowych 133 7.2.1. Dodawanie konta syntetycznego 134 7.2.2. Dodawanie konta analitycznego 136 7.2.3. Usuwanie konta syntetycznego 139 7.2.4. Usuwanie konta analitycznego 140 7.2.5. Modyfikowanie charakterystyki konta 141 7.3. Słowniki w planie kont 142 7.4. Łączenie kont księgowych z pozycjami sprawozdań 147 Zadania do rozdziału 7 148 8. BILANS OTWARCIA 151 8.1. Bilans otwarcia w pierwszym roku pracy 151 8.2. Bilans otwarcia w kolejnych latach pracy z programem 160 Zadanie do rozdziału 8 164 9. ZAPISY DOKUMENTÓW DO BUFORA I DO KSIĄG 167 10. EWIDENCJA DOKUMENTÓW PLN 171 10.1. Polecenie księgowania 171 Zadanie do podrozdziału 10.1 178 10.2. Faktury zakupowe 179 10.2.1. Zakup materiałów 179 10.2.2. Zakupy kosztowe 184 10.2.3. Zakup środków trwałych 185 10.2.4. Zakup paliwa – samochód osobowy 187 10.2.5. Atrybuty JPK_V7 na fakturach VAT zakup 190 Zadanie do podrozdziału 10.2 191 10.3. Raport kasowy 193 Zadanie do podrozdziału 10.3 196 10.4. Ewidencja faktur sprzedaży 196 10.4.1. Sprzedaż usług i towarów 198 10.4.2. Sprzedaż projektów 202 10.4.3. Atrybuty JPK_V7 oraz GTU 204 Zadanie do podrozdziału 10.4 207 10.5. Rejestracja wyciągów bankowych 208 10.5.1. Elektroniczny import wyciągów bankowych 208 10.5.2. Ręczne wprowadzanie wyciągów bankowych 218 Zadanie do podrozdziału 10.5 222 10.6. Dokument rozliczenia z pracownikiem 222 Zadanie do podrozdziału 10.6 225 11. TWORZENIE WZORCÓW DOKUMENTÓW I KSIĘGOWAŃ 227 11.1. Automatyzacja księgowań 227 11.2. Powielanie dokumentów 231 Zadania do rozdziału 11 234 12. ZARZĄDZANIE ROZRACHUNKAMI 237 12.1. Rozliczanie faktur przez zapłatę 243 12.2. Rozliczanie faktur przez kompensatę 248 12.3. Naliczanie odsetek i generowanie monitów 251 12.4. Tworzenie plików płatności do banku 254 12.5. Raporty i operacje dotyczące rozrachunków 260 Zadania do rozdziału 12 262 13. EWIDENCJA DOKUMENTÓW WALUTOWYCH 263 13.1. Przygotowanie programu do pracy z walutami 263 13.2. Eksport i sprzedaż towarów/materiałów poza Polskę 266 13.2.1. Eksport towarów 266 13.2.2. Sprzedaż towarów do UE 270 13.3. Import i zakup towarów/materiałów spoza Polski 273 13.3.1. Import towarów 273 13.3.2. Zakup towarów spoza Polski 276 13.4. Sprzedaż usług do UE i poza UE 279 13.4.1. Sprzedaż usług do Unii Europejskiej 279 13.4.2. Eksport usług 283 13.5. Import i zakup usług poza Polską 285 13.5.1. Import usług 285 13.5.2. Zakup usług z UE 289 13.6. Ewidencja płatności walutowych 291 13.6.1. Wpłata na konto walutowe 291 13.6.2. Wypłata z konta walutowego 295 13.6.3. Naliczanie różnic kursowych od ruchów walut na rachunkach bankowych 296 Zadania do rozdziału 13 298 14. ROZRACHUNKI WALUTOWE I DOKUMENTY RÓŻNIC KURSOWYCH 299 15. ROZLICZENIA Z URZĘDAMI 305 15.1. Podatek VAT 306 15.1.1. Przygotowanie danych do obszaru deklaracyjnego VAT 307 15.1.2. Poprawki w deklaracji 311 15.1.3. Rejestry a rozliczenie VAT 314 15.1.4. Przypisywanie VAT do okresu 325 15.1.5. JPK_VAT, przygotowanie i wysyłka 327 15.2. Podatek dochodowy 332 15.3. Ulga na złe długi CIT 338 15.4. Pliki JPK na żądanie 340 16. KSIĘGOWANIE DOKUMENTÓW, ZAMYKANIE OKRESÓW 343 16.1. Weryfikacja poprawności księgowań 343 16.2. Automatyczne przeksięgowania miesięczne 344 16.3. Masowe księgowanie dokumentów 346 16.4. Poprawianie dekretów po zaksięgowaniu dokumentów 353 17. RAPORTY I SPRAWOZDAWCZOŚĆ 355 17.1. Konta 357 17.2. Zestawienia 363 17.3. Dokumenty 367 17.4. Urzędy 369 17.5. Księgi 369 18. ZAMKNIĘCIE ROKU 373 18.1. Wycena walut na dzień bilansowy 374 18.2. Procedura zamknięcia roku 379 19. E-SPRAWOZDANIA 385 19.1. Tworzenie nowego e-Sprawozdania 385 19.2. Poprawianie e-Sprawozdania 393 19.3. Podpisywane e-Sprawozdania 394 20. PRACA W NOWYM ROKU 395 20.1.1. Założenie nowego roku 395 20.1.2. Wygenerowanie bilansu otwarcia 397 PRAKTYCZNE SPRAWDZENIE UMIEJĘTNOŚCI 401