MENU

System zarządzania zasobami ludzkimi przedsiębiorstwa

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Katowice, 2006

  • Redakcja naukowa: Henryk Bieniok

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 1,00 zł
0,86
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

System zarządzania zasobami ludzkimi przedsiębiorstwa

Jednym z najważniejszych obszarów całego systemu zarządzania przedsiębiorstwem jest podsystem zarządzania zasobami ludzkimi. W trzyletnim okresie badawczym Katedry był on przedmiotem szczegółowych badań w tym znaczeniu, że został w 2003 roku w pełni zidentyfikowany, a w 2004 został wypełniony konkretną treścią i szczegółowo opisany. Zadanie to jest tym ważniejsze, że system zarządzania zasobami ludzkimi jest siłą motoryczną przedsiębiorstwa, a więc trzeba go ciągle badać i doskonalić. Poza tym, Katedra uruchomiła w 2003 roku nową specjalność dydaktyczną pt. „Zarządzanie zasobami ludzkimi”, co zobowiązuje do dalszych badań naukowych w tym zakresie. Celem naukowym projektu badawczego było pełne zidentyfikowanie treści poszczególnych obszarów systemu zarządzania zasobami ludzkimi oraz opracowanie dla wyróżnionych podsystemów odpowiednich metod i narzędzi ich badania.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
WSTĘP	11
ROZDZIAŁ 1. ISTOTA I TREŚĆ SYSTEMU ZARZĄDZANIA ZASOBAMI LUDZKIMI	13
Wprowadzenie	13
1.1. Syntetyczna koncepcja systemu zarządzania zasobami ludzkimi przedsiębiorstwa	15
1.2. Morfologia procesów zarządzania w dziedzinie zasobów ludzkich	19
ROZDZIAŁ 2. USTALANIE POTRZEB KADROWYCH	23
2.1. Istota planowania potrzeb kadrowych	23
2.2. Cele podsystemu planowania potrzeb kadrowych	26
2.3. Czynniki wpływające na wielkość i strukturę zatrudnienia	29
2.4. Proces ustalania potrzeb kadrowych	33
2.5. Metody stosowane w procesie planowania potrzeb kadrowych	39
ROZDZIAŁ 3. REKRUTACJA – NABÓR PRACOWNIKÓW	50
3.1. Pojęcie, cele, rodzaje i źródła rekrutacji	50
3.2. Metody rekrutacji	58
3.3. Wykorzystanie opisów stanowisk pracy i profili osobowych pracowników w procesie rekrutacji	65
3.4. Rekrutacja a inne możliwości zatrudniania	70
3.5. Metody badania stosowane w podsystemie naboru	73
ROZDZIAŁ 4. SELEKCJA – DOBÓR PRACOWNIKÓW	76
4.1. Pojęcie, cel i zadania selekcji	76
4.2. Selekcja negatywna i pozytywna	78
4.3. Procedura selekcyjna	79
4.4. Techniki selekcji	82
4.4.1. Analiza dokumentów (List motywacyjny i życiorys zawodowy) – selekcja na podstawie aplikacji	82
4.4.2. Rozmowa wstępna	93
4.4.3. Wywiad właściwy zawodowy	97
4.4.4. Badania testowe	99
4.4.5. Postępowanie konkursowe	102
4.4.6. Centrum oceny (Assessment Center)	106
4.4.7. Sprawdzanie referencji	108
ROZDZIAŁ 5. ADAPTACJA SPOŁECZNO-ZAWODOWA	114
5.1. Adaptacja społeczno-zawodowa. Ujęcia definicyjne	115
5.2. Cel i znaczenie adaptacji społeczno-zawodowej	119
5.3. Program i proces adaptacji społeczno-zawodowej	121
5.4. Metody adaptacji społeczno-zawodowej	127
5.5. Osoby odpowiedzialne za przebieg procesu adaptacji	131
5.6. Czas trwania procesu adaptacji społeczno-zawodowej	133
5.7. Wskaźniki adaptacji społeczno-zawodowej	134
5.8. Ocena procesu adaptacji społeczno-zawodowej	136
ROZDZIAŁ 6. OCHRONA ZDROWIA I BEZPIECZEŃSTWO PRACY	140
6.1. Podstawowe definicje i pojęcia	140
6.2. Etapy podsystemu ochrony zdrowia i bezpieczeństwa pracy	143
6.2.1. Planowanie	143
6.2.2. Organizowanie	149
6.2.3. Koordynowanie i motywowanie	159
6.2.4. Kontrolowanie	167
6.3. Metody badania efektywności podsystemu	170
6.3.1. Koszty bezpieczeństwa i higieny pracy	170
6.3.2. Mierniki jakościowe i ilościowe	171
ROZDZIAŁ 7. ROZWÓJ ZAWODOWY PRACOWNIKÓW	178
7.1. Pojęcie, istota oraz treść rozwoju pracownika	178
7.2. Strategie rozwoju zasobów ludzkich	184
7.2.1. Modele rozwoju pracowników	184
7.2.2. Strategie szkolenia i rozwoju kadr pracowniczych i menedżerskich w strategii przedsiębiorstwa	186
7.2.3. Polskie modelowe propozycje rozwoju personelu	190
7.3. Współczesne strategie, metody i techniki szkolenia pracowników	192
7.3.1. Określanie i zdefiniowanie potrzeb szkoleniowych personelu	195
7.3.2. Wybrane metody, techniki i formy szkolenia pracowników	198
7.3.3. Ocena procesu szkolenia oraz mierniki efektywności szkolenia i rozwoju pracowników	209
7.4. Krótka refleksja na temat rozwoju zawodowego pracowników w Polsce	213
ROZDZIAŁ 8. ROZWÓJ KARIERY I SUKCESJA	217
8.1. Istota kariery i sukcesji	217
8.2. Fazy rozwoju kariery zawodowej	220
8.3. Koncepcje zarządzania karierą zawodową	228
ROZDZIAŁ 9. KSZTAŁTOWANIE POSTAW I ZACHOWAŃ PRACOWNIKÓW	238
9.1. Wyjaśnienie pojęć	238
9.2. Modele kształtowania zachowań pracowników	242
9.2.1. Model indywidualnego poziomu zachowania uczestników organizacji	242
9.2.2. Model kształtowania zachowań pracowników na poziomie grupy (zespołu)	246
9.2.3. Model kształtowania zachowań pracowników na poziomie organizacyjnym	252
9.3. Postawy i zachowania pracownicze – wybrane problemy	258
9.3.1. Zadowolenie z pracy	258
9.3.2. Kierunki kształtowania postaw i zachowań innowacyjnych i przedsiębiorczych	261
ROZDZIAŁ 10. STOSUNKI PRACY	269
10.1. Stosunki pracy jako element warunków pracy	270
10.2. Istota stosunków pracy	271
10.3. Systemowy charakter stosunków pracy	275
10.4. Związki zawodowe i ich rola w kształtowaniu stosunków pracowniczych	276
10.5. Rokowania zbiorowe	277
10.6. Równe traktowanie pracowników	280
10.6.1. Ogólne uwagi o systemie antydyskryminacyjnym w prawie pracy	280
10.6.2. Mobbing, jego przejawy i fazy	281
10.6.3. Molestowanie seksualne	284
10.6.4. Zatrudnianie osób niepełnosprawnych	285
ROZDZIAŁ 11. OCENIANIE PRACOWNIKÓW	289
11.1. Pojęcie, znaczenie i zadania systemu ocen pracowniczych	289
11.2. Zasady oceniania pracowników	293
11.3. Kryteria oceniania	297
11.4. Techniki oceniania pracowników	300
11.4.1. Rozmowa oceniająca	300
11.4.2. Ocena opisowa	302
11.4.3. Technika wydarzeń krytycznych	303
11.4.4. Technika porównania ze standardami	304
11.4.5. Ranking	304
11.4.6. Porównania wieloosobowe	305
11.4.7. Technika porównywania parami	305
11.4.8. Technika wymuszonego rozkładu	306
11.4.9. Portfolio personalne	306
11.4.10. Listy kontrolne	307
11.4.11. Skale kwalifikacyjne	308
11.4.12. Arkusz oceny pracownika	310
11.4.13. Zarządzanie przez cele (ZPC, Management by Objective – MBO)	313
11.4.14. Technika 180	314
11.4.15. Technika 360 (feedback 360)	315
11.4.16. Assessment Center	316
11.5. Procedura oceniania	317
11.6. Błędy i zagrożenia w procesie oceniania pracowników	319
ROZDZIAŁ 12. WYNAGRODZENIA I ŚWIADCZENIA	327
12.1. Systemowa koncepcja wynagrodzeń w przedsiębiorstwie	328
12.1.1. Definicje i funkcje wynagrodzeń	328
12.1.2. Podejście systemowe w kształtowaniu wynagrodzeń w przedsiębiorstwie	330
12.1.3. Zasady skutecznych systemów wynagradzania	335
12.2. Elementy systemu wynagrodzeń	336
12.2.1. Struktura wynagrodzeń	336
12.2.2. Formy wynagrodzeń	339
12.2.3. Premie i ich oddziaływanie motywacyjne	341
12.3. Nowe rozwiązania w obszarze kształtowania wynagrodzeń w przedsiębiorstwie	344
12.3.1. Wynagradzanie kafeteryjne	344
12.3.2. Zadaniowe i prowizyjne systemy wynagrodzeń	345
12.3.3. Udziałowe formy wynagrodzeń	346
12.3.4. Formy wynagradzania długoterminowego	347
12.3.5. Formy wynagradzania pakietowego	352
ROZDZIAŁ 13. ZWALNIANIE I ODEJŚCIA PRACOWNIKÓW	356
13.1. Pojęcie zwolnienia i odejścia pracowników	356
13.2. Cele zwolnień i przyczyny odejść pracowników	357
13.3. Typy zwolnień	359
13.4. Zwalnianie i odejścia pracowników a inne składniki procesu kadrowego	360
13.5. Podstawowe zasady postępowania z pracownikami zwalnianymi i odchodzącymi z pracy	362
13.6. Zwalnianie pracowników z wykorzystaniem outplacementu	367
13.7. Strategie i taktyki redukcji zatrudnienia oraz czynniki determinujące ich wybór	372
13.8. Zwalnianie pracowników w ramach procesu restrukturyzacji zatrudnienia	376
13.9. Outsourcing jako narzędzie alternatywne wobec redukcji zatrudnienia	379
13.10. Psychospołeczne i ekonomiczne skutki zwolnień i odejść pracowników oraz metody ich pomiaru	380
ROZDZIAŁ 14. METODY BADANIA I DOSKONALENIA SYSTEMU ZARZĄDZANIA ZASOBAMI LUDZKIMI PRZEDSIĘBIORSTWA	388
14.1. Ogólne metody (podejścia) badania i projektowania systemów organizacji i zarządzania	388
14.2. Metoda diagnostyczna jako narzędzie usprawniania systemu zarządzania zasobami ludzkimi	390
ZAŁĄCZNIK – Ankieta (do rozdziału 14)	411
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

13,50 zł
15,00 zł

Rozmowy o rynku książki 12

Kolejny, dwunasty już tom publikacji „Rozmowy o rynku książki” to zbiór 32 wywiadów publikowanych w dwutygodniku „Biblioteka Analiz” w 2012 roku. Bohaterami drukowanych w tomie obszernych rozmów byli przeds...
11,70 zł
13,00 zł

Rozmowy o rynku książki 2011

Kolejny, jedenasty już tom publikacji „Rozmowy o rynku książki” to zbiór 41 wywiadów publikowanych w dwutygodniku „Biblioteka Analiz” w 2011 roku. Bohaterami drukowanych w tomie obszernych rozmów byli przeds...
184,50 zł
205,00 zł

Nowoczesne systemy łączności i transmisji danych na rzecz bezpieczeństwa. Szanse i zagrożenia

Książka stanowi kompendium wiedzy z zakresu budowy bezpiecznych systemów przechowywania, przetwarzania i transmisji danych, jak również ich wykorzystania w świetle obowiązujących przepisów prawa i orzecznictwa sądów powszech...
4,04 zł
4,49 zł

Menażeria ludzka

„Menażeria ludzka” to zbiór dwunastu opowiadań autorstwa Gabrieli Zapolskiej, jednej z najwybitniejszych przedstawicielek polskiego naturalizmu. Irytujące osły, ukochane żabusie, wredne małpy — w codzien...
36,00 zł
40,00 zł

Determinanty i metody zarządzania jakością. Wybrane problemy

Jakość zajmuje ważne miejsce w nauce i jest przedmiotem szerokiej tematyki dotyczącej ważnych obszarów życia społecznego. Jest kategorią badawczą o interdyscyplinarnym charakterze i z tego względu jest przedmiotem badań w różnych dyscypli...
34,31 zł
39,90 zł

Polityka pieniężna Europejskiego Banku Centralnego i Systemu Rezerwy Federalnej w latach 2000-2017

MONOGRAFIA NAUKOWAPolityka monetarna oraz polityka fiskalna stanowią dwa główne narzędzia, jakie władze publiczne wykorzystują w prowadzeniu polityki ekonomicznej kraju lub obszaru gospodarczego. Autor analizuje uwarunkowania i skutki poli...
13,50 zł
15,00 zł

Cele Wizerunkowe: Droga do Skutecznego Zarządzania Wizerunkiem

Książka przedstawia kluczowe aspekty wizerunku w świecie biznesu. Autor analizuje tematykę wizerunku i reputacji firm, wydobywając istotne czynniki kształtujące ich percepcję w społeczeństwie. Wśród głównych tematów znajdują się ce...
20,64 zł
24,00 zł

Zespoły proweniencyjne zasobu inkunabułów i starych druków biblioteki WSD w Tarnowie

Tarnowski księgozbiór seminaryjny ma ogromne znaczenie dla poznania kultury środowiska kościelnego w dawnych wiekach. Jest doskonałym odzwierciedleniem prądów umysłowych tego środowiska w minionych wiekach. Autorzy z wielką starannością o...
99,90 zł
111,00 zł

Terminy przedawnienia a neutralność systemu VAT w orzecznictwie Trybunału Sprawiedliwości UE. Perspektywa pewności prawa

Jest to pierwsze opracowanie, w którym podjęto problematykę pewności prawa w aspekcie krajowych terminów przedawnienia realizacji prawa do odliczenia podatku naliczonego oraz terminu zwrotu nienależnie pobranego VAT. Rozważania oparto na ...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!