Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
Podręczniki akademickie »
MENU
Kurier 0 zł »

Systemy edukacji osób umiarkowanie i znacznie oraz głęboko niepełnosprawnych intelektualnie (na przykładzie rozwiązań w Anglii, Republice Czeskiej i Polsce) - 05 Formy wsparcia dziecka niepełnosprawnego przed podjęciem nauki szkolnej(eBook)

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: Katowice, 1, 2015

  • Seria / cykl: Prace Naukowe UŚ; Publikacje Wydziału Etnologii i Nauk o Edukacji

  • Autor: Magdalena Bełza

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena detaliczna: 4,00 zł
3,60
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 0,40 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

Systemy edukacji osób umiarkowanie i znacznie oraz głęboko niepełnosprawnych intelektualnie (na przykładzie rozwiązań w Anglii, Republice Czeskiej i Polsce) - 05 Formy wsparcia dziecka niepełnosprawnego przed podjęciem nauki szkolnej

Manuskrypt M. Bełzy posiada wiele zalet. Pierwszą jest wybór funkcji, jaką mają pełnić przeprowadzone przez nią badania. Spośród możliwych funkcji badań komparatystycznych Autorka wybrała funkcję deskryptywną i melioracyjną [...]. Druga silną stroną pracy jest dobór krajów do badań. Wbrew tradycji badań komparatystycznych, Autorka zdecydowała się porównać z oświatą w swoim kraju systemy stosowane zarówno w kraju ogólnie podobnym do własnego (Czechy), jak i dość różnym od własnego ( Anglia). Takie zestawienie ma w przypadku prezentowanych badań głęboki sens. Pozwala bowiem poznać uniwersalne trudności w zapewnieniu wysokiej jakości edukacji dla badanej grupy, a jednocześnie rozwiązania stosowane w bogatszych krajach, o dłuższej tradycji w zakresie wdrażania nowoczesnej edukacji specjalnej z rozwiązaniami stosowanymi w krajach nieco wolniej rozwijających się. Warto zaznaczyć, że Autorka możliwość tę dobrze wykorzystała. Z recenzji dr. hab. prof. APS Grzegorza Szumskiego

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Spis treści

Wprowadzenie w tematykę książki / 9
Założenia ogólne / 9
Założenia metodologiczne / 13

Rozdział 1
Komparatystyka – badania porównawcze w pedagogice / 23

Rozdział 2 
Niepełnosprawność – etymologia, rys historyczny / 35

Rozdział 3
Niepełnosprawność intelektualna / 47
3.1. Nazewnictwo i definiowanie niepełnosprawności intelektualnej – przegląd stanowisk / 47
3.2. Klasyfikacje niepełnosprawności intelektualnej / 53
3.3. Niepełnosprawność intelektualna a specjalne potrzeby edukacyjne / 56

Rozdział 4
Historyczne i kulturowe uwarunkowania opieki, wychowania oraz przemian postaw wobec osób niepełnosprawnych intelektualnie / 59

Rozdział 5
Formy wsparcia dziecka niepełnosprawnego przed podjęciem nauki szkolnej / 83
5.1. Ośrodki wczesnej interwencji/wczesnego wspomagania / 83
5.2. Wychowanie przedszkolne / 90

Rozdział 6
Teoretyczne i prawne uwarunkowania edukacji dzieci niepełnosprawnych intelektualnie / 95

Rozdział 7
Formy edukacji osób niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu umiarkowanym, znacznym i głębokim, występujące w aktach prawnych w Anglii, Republice Czeskiej i Polsce / 115
7.1. Segregacyjna forma edukacji / 115
7.2. Integracyjna forma edukacji / 119
7.3. Inkluzyjna forma edukacji / 122
7.4. Indywidualne nauczanie uczniów niepełnosprawnych intelektualnie / 134
7.5. Podsumowanie / 135

Rozdział 8
Struktura systemu edukacji / 141
8.1. Ustrój szkolny / 142
8.2. Typy placówek / 147
8.3. Metody selekcji szkolnej / 152
8.4. Podstawa programowa / 155

Rozdział 9
Wsparcie podczas zajęć i wsparcie pozalekcyjne w systemie edukacji uczniów niepełnosprawnych intelektualnie / 163
9.1. Obecność specjalisty w procesie edukacji / 168
9.2. Asystent osoby niepełnosprawnej w procesie edukacji / 174
9.3. Współpraca z rodzicami uczniów / 177
9.4. Formy zajęć pozalekcyjnych / 178

Rozdział 10
Przygotowanie zawodowe do pracy z uczniem niepełnosprawnym intelektualnie / 183

Rozdział 11
Uwarunkowania systemu edukacji osób głębiej i głęboko niepełnosprawnych intelektualnie w Anglii, Republice Czeskiej i Polsce / 191
11.1. Uwarunkowania historyczno-kulturowe systemu edukacji osób niepełnosprawnych intelektualnie / 191
11.2. Uwarunkowania społeczno-gospodarcze systemu edukacji osób niepełnosprawnych intelektualnie / 194
11.3. Ustrój polityczny i gospodarka poszczególnych krajów / 196
11.4. Charakter narodowy i typy więzi międzyludzkich w poszczególnych krajach / 207
11.5. Sposoby finansowania placówek edukacyjnych oraz zarobki nauczycieli / 213
11.6. Rola Kościoła w systemie edukacji osób niepełnosprawnych intelektualnie / 220

Rozdział 12
Propozycja rozwiązania modelowego – implikacje do ewentualnych zmian w systemie edukacji osób głębiej i głęboko niepełnosprawnych intelektualnie w Polsce / 225

Zakończenie / 237

Bibliografia / 243

Summary / 263
Shrnutí / 264
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Inni Klienci oglądali również

5,00 zł

Yuppie oraz squatter - 02 Squatterzy jako kontestatorzy epoki neoliberalnej

Przedmiotem publikacji Macieja Bernasiewicza są globalne style życia. Jest to książka wyjątkowa, ponieważ na polskim rynku wydawniczym tematykę nowoczesnych stylów życia podejmuje się w sposób marginalny i raczej dygresyjny. Procesami, kt...

Historia do 1918 r. Teksty dla grup ekonomicznych

Studium Języka Polskiego dla Cudzoziemców UŁ popularnie nazywane Wieżą Babel jest najstarszą w Polsce jednostką kształcącą cudzoziemców w zakresie języka polskiego jako obcego. Kursy prowadzone w Studium przez polonistów oraz naucz...

Wspomnienia policjanta z getta warszawskiego

Stanisław Gombiński, policjant w warszawskim getcie, zatrudniony w Kierownictwie Służby Porządkowej, spisał swoje wspomnienia po opuszczeniu zamkniętej dzielnicy, ukrywając się po tzw. aryjskiej stronie. Pierwsza część wspomnień poświęcona jest histori...
7,00 zł

Wykluczenie społeczne osób z niepełnosprawnością w środowisku lokalnym - 01 Niepełnosprawność w ujęciu teoretycznym i praktycznym

Publikacja stanowi próbę ukazania wybranych aspektów wykluczenia społecznego osób z niepełnosprawnością w środowisku lokalnym, które stanowi jednostka terytorialna. Zaprezentowane zagadnienia dotyczą kwestii dotyczących niep...
3,50 zł

Szanować - słuchać - wspierać - chronić - 09 Prawa dziecka z chorobą przewlekłą w jego środowisku życia

Prezentowana praca jest zbiorem kilkunastu tekstów analizujących sytuację oraz warunki realizowania praw dziecka, w dużej części poprzez odniesienie do kontekstu polskiego. Poszczególni autorzy podejmują refleksję praw dziecka w perspekty...

Baw się poprzez animaloterapię

Od dawna wiadomo, że zwierzęta mają pozytywny wpływ na zdrowie fizyczne i psychiczne człowieka. Już dwa tysiące lat temu Hipokrates zauważył, że jazda konna pobudza funkcje organizmu i łagodzi schorzenia. Kolejne udokumentowane próby wykorzystan...
44,10 zł

Kompetencja i sprawność językowa dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu znacznym, umiarkowanym i lekkim

W literaturze przedmiotu podkreśla się, że mowa tej części dziecięcej populacji jest uboższa pod względem leksykalnym, a wypowiedzi krótsze, składniowo uproszczone z licznymi błędami gramatycznymi. Brak jest jednak danych, które potwierdz...
5,00 zł

Origami dla dzieci. Samoloty. Cuda z papieru

Origami to sztuka składania papierowych figurek bez pomocy nożyczek i kleju, będąca świetną zabawą dla dzieci i dorosłych Dowiedz się, jak krok po kroku wykonać modele modele m.in. ślizgacza, myśliwca, mewy, jaskółki i wieloryba. Każdy model ma ...

Wypracowania - Adam Asnyk „Wybór wierszy”

Wypracowania - Adam Asnyk „Wybór wierszy” Opisy wypracowań: „Dzisiejszym idealistom”- interpretacja i analiza wiersza. Adam Asnyk to poeta epoki pozytywizmu. Choć był wychowany w duchu romantyzmu to w swym wierszu „...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!