MENU

Systemy edukacji osób umiarkowanie i znacznie oraz głęboko niepełnosprawnych intelektualnie (na przykładzie rozwiązań w Anglii, Republice Czeskiej i Polsce) - 09 Rozdz. 9-10. Wsparcie podczas zajęć i wsparcie pozalekcyjne w systemie edukacji uczniów niepełnosprawnych intelektualnie; Przygotowanie zawodowe do pracy z uczniem niepełnosprawnym intelektualnie

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Katowice, 2015

  • Seria / cykl: Prace Naukowe UŚ; Publikacje Wydziału Etnologii i Nauk o Edukacji

  • Autor: Magdalena Bełza

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Systemy edukacji osób umiarkowanie i znacznie oraz głęboko niepełnosprawnych intelektualnie (na przykładzie rozwiązań w Anglii, Republice Czeskiej i Polsce) - 09 Rozdz. 9-10. Wsparcie podczas zajęć i wsparcie pozalekcyjne w systemie edukacji uczniów niepełnosprawnych intelektualnie; Przygotowanie zawodowe do pracy z uczniem niepełnosprawnym intelektualnie

Manuskrypt M. Bełzy posiada wiele zalet. Pierwszą jest wybór funkcji, jaką mają pełnić przeprowadzone przez nią badania. Spośród możliwych funkcji badań komparatystycznych Autorka wybrała funkcję deskryptywną i melioracyjną [...]. Druga silną stroną pracy jest dobór krajów do badań. Wbrew tradycji badań komparatystycznych, Autorka zdecydowała się porównać z oświatą w swoim kraju systemy stosowane zarówno w kraju ogólnie podobnym do własnego (Czechy), jak i dość różnym od własnego ( Anglia). Takie zestawienie ma w przypadku prezentowanych badań głęboki sens. Pozwala bowiem poznać uniwersalne trudności w zapewnieniu wysokiej jakości edukacji dla badanej grupy, a jednocześnie rozwiązania stosowane w bogatszych krajach, o dłuższej tradycji w zakresie wdrażania nowoczesnej edukacji specjalnej z rozwiązaniami stosowanymi w krajach nieco wolniej rozwijających się. Warto zaznaczyć, że Autorka możliwość tę dobrze wykorzystała.



Z recenzji dr. hab. prof. APS Grzegorza Szumskiego

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Spis treści

Wprowadzenie w tematykę książki / 9
Założenia ogólne / 9
Założenia metodologiczne / 13

Rozdział 1
Komparatystyka – badania porównawcze w pedagogice / 23

Rozdział 2 
Niepełnosprawność – etymologia, rys historyczny / 35

Rozdział 3
Niepełnosprawność intelektualna / 47
3.1. Nazewnictwo i definiowanie niepełnosprawności intelektualnej – przegląd stanowisk / 47
3.2. Klasyfikacje niepełnosprawności intelektualnej / 53
3.3. Niepełnosprawność intelektualna a specjalne potrzeby edukacyjne / 56

Rozdział 4
Historyczne i kulturowe uwarunkowania opieki, wychowania oraz przemian postaw wobec osób niepełnosprawnych intelektualnie / 59

Rozdział 5
Formy wsparcia dziecka niepełnosprawnego przed podjęciem nauki szkolnej / 83
5.1. Ośrodki wczesnej interwencji/wczesnego wspomagania / 83
5.2. Wychowanie przedszkolne / 90

Rozdział 6
Teoretyczne i prawne uwarunkowania edukacji dzieci niepełnosprawnych intelektualnie / 95

Rozdział 7
Formy edukacji osób niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu umiarkowanym, znacznym i głębokim, występujące w aktach prawnych w Anglii, Republice Czeskiej i Polsce / 115
7.1. Segregacyjna forma edukacji / 115
7.2. Integracyjna forma edukacji / 119
7.3. Inkluzyjna forma edukacji / 122
7.4. Indywidualne nauczanie uczniów niepełnosprawnych intelektualnie / 134
7.5. Podsumowanie / 135

Rozdział 8
Struktura systemu edukacji / 141
8.1. Ustrój szkolny / 142
8.2. Typy placówek / 147
8.3. Metody selekcji szkolnej / 152
8.4. Podstawa programowa / 155

Rozdział 9
Wsparcie podczas zajęć i wsparcie pozalekcyjne w systemie edukacji uczniów niepełnosprawnych intelektualnie / 163
9.1. Obecność specjalisty w procesie edukacji / 168
9.2. Asystent osoby niepełnosprawnej w procesie edukacji / 174
9.3. Współpraca z rodzicami uczniów / 177
9.4. Formy zajęć pozalekcyjnych / 178

Rozdział 10
Przygotowanie zawodowe do pracy z uczniem niepełnosprawnym intelektualnie / 183

Rozdział 11
Uwarunkowania systemu edukacji osób głębiej i głęboko niepełnosprawnych intelektualnie w Anglii, Republice Czeskiej i Polsce / 191
11.1. Uwarunkowania historyczno-kulturowe systemu edukacji osób niepełnosprawnych intelektualnie / 191
11.2. Uwarunkowania społeczno-gospodarcze systemu edukacji osób niepełnosprawnych intelektualnie / 194
11.3. Ustrój polityczny i gospodarka poszczególnych krajów / 196
11.4. Charakter narodowy i typy więzi międzyludzkich w poszczególnych krajach / 207
11.5. Sposoby finansowania placówek edukacyjnych oraz zarobki nauczycieli / 213
11.6. Rola Kościoła w systemie edukacji osób niepełnosprawnych intelektualnie / 220

Rozdział 12
Propozycja rozwiązania modelowego – implikacje do ewentualnych zmian w systemie edukacji osób głębiej i głęboko niepełnosprawnych intelektualnie w Polsce / 225

Zakończenie / 237

Bibliografia / 243

Summary / 263
Shrnutí / 264
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

22,41 zł
24,90 zł

Księga dżungli

„ Księga dżungli ” to opwieść o Mowgli, który jako małe dziecko gubi się w dżungli. Tam zostaje przygarnięty i wychowany przez wilki. Kiedy chłopiec dorasta, grozi mu niebezpieczeństwo ze strony tygrysa Szir Hana. Zwierzęta decydują ...
44,40 zł
74,00 zł

Rozwijanie umiejętności społecznych dziecka

Jak rozwijać umiejętności społeczne dzieci w przyjemny i skuteczny sposób? Przez zabawę!Przedstawiamy książkę, która krok po kroku wyjaśnia, jak nauczyć dzieci w wieku 5–12 lat:• zawierania przyjaźni,• cz...
19,00 zł
25,00 zł

Konkurs na stanowisko dyrektora

W publikacji przedstawiamy zasady konkursu oraz szczegółową procedurę konkursową na stanowisko dyrektora placówki oświatowej. W tym roku jest to szczególnie istotne, gdyż pandemia koronawirusa spowodowała możliwość przedłużenia pia...
43,50 zł
58,00 zł

Odpowiedzialność społeczna i przeciwdziałanie korupcji w zarządzaniu organizacją

Odpowiedzialność społeczna, przeciwdziałanie korupcji oraz etyka działania firmy są coraz bardziej dostrzegane i doceniane przez menedżerów w kra­jach europejskich, jako znaczące elementy nowoczesnego zarządzania, które zapewnią firmi...
17,60 zł
19,55 zł

Renty w matematyce finansowej i ubezpieczeniowej

Niniejsza książka stanowi pierwszą część cyklu publikacji dotyczących ogólnie pojętej matematyki aktuarialnej i jest adresowana do studentów kierunków matematycznych, w głównej mierze o specjalnościach finansowych i ubezpiec...
17,46 zł
19,40 zł

Я досліджую світ. 1 клас. Конспекти уроків. Ч.1. НУШ

Зміст посібника відповідає Державному стандарту початкової освіти, типовим освітнім програмам та підручнику «Я досліджую світ. 1 клас» (авт. Будна Н.О., Гладюк Т.В., Заброцька С.Г., Шост Н.Б.). Запропоновані методичні рекомендації доп...
32,13 zł
35,70 zł

Być mamą. Poradnik dla par planujących poczęcie.

Książka odpowiada na pytanie, jak i czy warto stać się mamą. Opisuje etap poczęcia, ciąży, porodu i pierwszego roku życia dziecka z perspektywy osobistego doświadczenia autorki, rodzącej pierwsze dziecko w Wielkiej Brytanii. Zawiera wiele cennych wskaz...
46,64 zł
59,80 zł

Zabójcy i mordercy. Czynniki ryzyka i możliwości oddziaływań resocjalizacyjnych

Przedmiotem badań przedstawionych w książce są sprawcy zabójstw , którzy dopuścili się zbrodni działając z różnych motywów, w różnych okolicznościach, ujawniając różny poziom demoralizacji. Zasadniczym celem opracowania było stworzenie w miarę wycze...
9,00 zł
10,00 zł

Przygotowanie do zawodu i zatrudnienie osób z niepełnosprawnością intelektualną. Rozważania na kanwie Konwencji o prawach osób niepełnosprawnych

Jednym z istotnych problemów społecznych XXI wieku jest przygotowanie zawodowe i aktywizacja na rynku pracy osób z niepełnosprawnością intelektualną. Treść rozdziału pierwszego obejmuje kwestie praw i wolności człowieka rozpatrywane z pun...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!