MENU

Systemy edukacji osób umiarkowanie i znacznie oraz głęboko niepełnosprawnych intelektualnie (na przykładzie rozwiązań w Anglii, Republice Czeskiej i Polsce) - 11 Propozycja rozwiązania modelowego – implikacje do ewentualnych zmian w systemie edukacji osób głębiej i głęboko niepełnosprawnych intelektualnie w Polsce

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Katowice, 2015

  • Seria / cykl: Prace Naukowe UŚ; Publikacje Wydziału Etnologii i Nauk o Edukacji

  • Autor: Magdalena Bełza

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Systemy edukacji osób umiarkowanie i znacznie oraz głęboko niepełnosprawnych intelektualnie (na przykładzie rozwiązań w Anglii, Republice Czeskiej i Polsce) - 11 Propozycja rozwiązania modelowego – implikacje do ewentualnych zmian w systemie edukacji osób głębiej i głęboko niepełnosprawnych intelektualnie w Polsce

Manuskrypt M. Bełzy posiada wiele zalet. Pierwszą jest wybór funkcji, jaką mają pełnić przeprowadzone przez nią badania. Spośród możliwych funkcji badań komparatystycznych Autorka wybrała funkcję deskryptywną i melioracyjną [...]. Druga silną stroną pracy jest dobór krajów do badań. Wbrew tradycji badań komparatystycznych, Autorka zdecydowała się porównać z oświatą w swoim kraju systemy stosowane zarówno w kraju ogólnie podobnym do własnego (Czechy), jak i dość różnym od własnego ( Anglia). Takie zestawienie ma w przypadku prezentowanych badań głęboki sens. Pozwala bowiem poznać uniwersalne trudności w zapewnieniu wysokiej jakości edukacji dla badanej grupy, a jednocześnie rozwiązania stosowane w bogatszych krajach, o dłuższej tradycji w zakresie wdrażania nowoczesnej edukacji specjalnej z rozwiązaniami stosowanymi w krajach nieco wolniej rozwijających się. Warto zaznaczyć, że Autorka możliwość tę dobrze wykorzystała.



Z recenzji dr. hab. prof. APS Grzegorza Szumskiego

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Spis treści

Wprowadzenie w tematykę książki / 9
Założenia ogólne / 9
Założenia metodologiczne / 13

Rozdział 1
Komparatystyka – badania porównawcze w pedagogice / 23

Rozdział 2 
Niepełnosprawność – etymologia, rys historyczny / 35

Rozdział 3
Niepełnosprawność intelektualna / 47
3.1. Nazewnictwo i definiowanie niepełnosprawności intelektualnej – przegląd stanowisk / 47
3.2. Klasyfikacje niepełnosprawności intelektualnej / 53
3.3. Niepełnosprawność intelektualna a specjalne potrzeby edukacyjne / 56

Rozdział 4
Historyczne i kulturowe uwarunkowania opieki, wychowania oraz przemian postaw wobec osób niepełnosprawnych intelektualnie / 59

Rozdział 5
Formy wsparcia dziecka niepełnosprawnego przed podjęciem nauki szkolnej / 83
5.1. Ośrodki wczesnej interwencji/wczesnego wspomagania / 83
5.2. Wychowanie przedszkolne / 90

Rozdział 6
Teoretyczne i prawne uwarunkowania edukacji dzieci niepełnosprawnych intelektualnie / 95

Rozdział 7
Formy edukacji osób niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu umiarkowanym, znacznym i głębokim, występujące w aktach prawnych w Anglii, Republice Czeskiej i Polsce / 115
7.1. Segregacyjna forma edukacji / 115
7.2. Integracyjna forma edukacji / 119
7.3. Inkluzyjna forma edukacji / 122
7.4. Indywidualne nauczanie uczniów niepełnosprawnych intelektualnie / 134
7.5. Podsumowanie / 135

Rozdział 8
Struktura systemu edukacji / 141
8.1. Ustrój szkolny / 142
8.2. Typy placówek / 147
8.3. Metody selekcji szkolnej / 152
8.4. Podstawa programowa / 155

Rozdział 9
Wsparcie podczas zajęć i wsparcie pozalekcyjne w systemie edukacji uczniów niepełnosprawnych intelektualnie / 163
9.1. Obecność specjalisty w procesie edukacji / 168
9.2. Asystent osoby niepełnosprawnej w procesie edukacji / 174
9.3. Współpraca z rodzicami uczniów / 177
9.4. Formy zajęć pozalekcyjnych / 178

Rozdział 10
Przygotowanie zawodowe do pracy z uczniem niepełnosprawnym intelektualnie / 183

Rozdział 11
Uwarunkowania systemu edukacji osób głębiej i głęboko niepełnosprawnych intelektualnie w Anglii, Republice Czeskiej i Polsce / 191
11.1. Uwarunkowania historyczno-kulturowe systemu edukacji osób niepełnosprawnych intelektualnie / 191
11.2. Uwarunkowania społeczno-gospodarcze systemu edukacji osób niepełnosprawnych intelektualnie / 194
11.3. Ustrój polityczny i gospodarka poszczególnych krajów / 196
11.4. Charakter narodowy i typy więzi międzyludzkich w poszczególnych krajach / 207
11.5. Sposoby finansowania placówek edukacyjnych oraz zarobki nauczycieli / 213
11.6. Rola Kościoła w systemie edukacji osób niepełnosprawnych intelektualnie / 220

Rozdział 12
Propozycja rozwiązania modelowego – implikacje do ewentualnych zmian w systemie edukacji osób głębiej i głęboko niepełnosprawnych intelektualnie w Polsce / 225

Zakończenie / 237

Bibliografia / 243

Summary / 263
Shrnutí / 264
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

22,50 zł
25,00 zł

Terminale LNG w strategii bezpieczeństwa energetycznego państw atlantyckich i czarnomorskich Unii Europejskiej

Unia Europejska (UE) realizuje swoją politykę energetyczną dotyczącą bezpieczeństwa energetycznego, wydając oprócz aktów prawniewiążących, których celem jest zharmonizowanie przepisów rynkuwewnętrznego dotyczącyc...
21,46 zł
24,95 zł

Poglądy pedagogiczne Bogdana Nawroczyńskiego i ich współczesne implikacje

Prezentowana publikacja dotyczy kluczowych aspektów myśli pedagogicznej Bogdana Nawroczyńskiego (1882-1974), jednego z najwybitniejszych klasyków polskiej pedagogiki - historii myśli pedagogicznej, pedagogiki porównawczej, dydaktyk...
8,99 zł
9,99 zł

Matematyka-Arkusz egzaminu gimnazjalnego MegaMatma nr 1. Zadania z rozwiązaniami.

Wszyscy mówią o Nowym Egzaminie Gimnazjalnym z matematyki. Media straszą, że będzie trudny! Nauczyciele straszą nowym typem zadań! Rodzice powtarzają ... Ucz się!A gimnazjalistów zalewa pot ! Jak przygotować się do egzaminu, b...
13,76 zł
16,00 zł

O nauczaniu matematyki. Wykłady dla nauczycieli i studentów. Tom 5

O nauczaniu matematyki. Wykłady dla nauczycieli i studentów. Tom 5. Trójmian kwadratowy. Liczby w kulturzeO nauczaniu matematyki. Wykłady dla nauczycieli i studentów to pozycja, która pomoże czytelnikowi uporządk...
30,42 zł
39,00 zł

Kultura i edukacja

Kultura i edukacja (konteksty i kontrowersje). Jest to interdyscyplinarne kompendium wiedzy, wpisujące się znakomicie we współczesne debaty na temat roli edukacji i kultury w konstruowaniu różnorodnych „wersji tożsamości". A [...
33,12 zł
36,80 zł

Nauki pedagogiczne w perspektywie społeczeństwa wiedzy i pracy, t. I

Włocławskie Towarzystwo Naukowe wraz z Wyższą Szkołą Humanistyczno-Ekonomiczną opublikowało po dwa tomy książek pt. „Pedagogika pracy i andragogika w konstelacji europejskiej i globalnej” (2005), „Pedagogika pracy i andragogika z myśl...
22,40 zł
28,00 zł

Children and Youth in Varied Socio-Cultural Contexts. Theory, Research, Praxis

The book not only shows how to analyse, research and solve particular problems related primarily to immigrant and refugee children and their families, but – something that comes as a very valuable aspect – points to the need to problematize...
33,81 zł
48,30 zł

Słownik nazwisk mieszkańców południowego Śląska XIX wieku

Opracowany w postaci słownikowej zasób nazwisk zawiera poświadczone w archiwalnych źródłach regionalnych formacje identyfikacyjne mieszkańców południowej części Śląska, należącej w XIX wieku do Księstwa Cieszyńskiego. Zebrane antro...
21,06 zł
27,00 zł

Praktyczny poradnik terapii wad wymowy

Poradnik został napisany z myślą o początkujących logopedach, którzy prosto po studiach trafili do zacisznego gabinetu logopedycznego i rozpoczynają pracę pełni wiedzy oraz nadziei. Autorka uważa, że pomocny może być także dla logopedów p...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!