Systemy zarządzania jakością produktów. Metody analizy i oceny
Treścią pracy są metody oceny i analizy systemu zarządzania jakością. Książka składa się z czterech rozdziałów. W rozdziale pierwszym scharakteryzowano modele zarządzania organizacją przez jakość oraz systemy zarządzania jakością produktów. W rozdziale drugim opisano metody analizy i oceny systemów zarządzania jakością (SZJ); wyróżniono i omówiono audyty oraz przegląd kierownictwa. W rozdziale trzecim przedstawiono rolę informacji w analizie i ocenie systemu zarządzania jakością. Omówiono rodzaje pozyskiwanych informacji o jakości produktów rynkowych, zadowoleniu klientów, a także kształtowaniu poszczególnych kosztów rodzajowych w ramach prowadzonego problemowego rachunku kosztów jakości. Rozdział czwarty poświęcono metodom oceny dojrzałości systemów zarządzania jakością. Omówiono w nim metody samooceny organizacji według modelu EFQM oraz według modelu zawartego w standardzie ISO 10014:2006. Samo ocena przedsiębiorstwa jest użyteczna dla każdej jednostki organizacyjnej chcącej rozwijać i nadzorować wdrożony program TQM. Ten rodzaj systematycznego nadzoru i pomiaru pracy oraz procesów poszczególnych działów przedsiębiorstwa jest jednym z głównych działań zarządzania przez jakość. Przedstawiono także inne metody oceny dojrzałości systemu zarządzania jakością, a wśród nich metodę inwestowania w personel, metodę oceny dojrzałości systemu w wymiarze kulturowym oraz oceny pozycji organizacji według zasad Manufacturing PROBE. W zakończeniu rozważań tego rozdziału przedstawiono certyfikację jako sposób oceny dojrzałości systemu zarządzania jakością.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7875-092-5
- Liczba stron: 242
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
WPROWADZENIE 7 Rozdział 1. MODELE I SYSTEMY ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ PRODUKTÓW 11 1.1. Modele zarządzania jakością produktów 11 1.2. TQM modelem zarządzania organizacją przez jakość 18 1.3. Systemy zarządzania jakością według standardów ISO serii 9000 – idea, logika, podstawowe standardy 26 1.4. Norma ISO 9004:2009/PN-EN ISO 9004:2010 – Zarządzanie ukierunkowane na trwały sukces organizacji. Podejście wykorzystujące zarządzanie jakością 35 Rozdział 2. METODY ANALIZY I OCENY SYSTEMUZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ PRODUKTÓW 42 2.1. Kryteria i metody oceny 42 2.2. Audyt 44 2.3. Przegląd kierownictwa 53 Rozdział 3. ROLA INFORMACJI W ANALIZIE I OCENIE SYSTEMU ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ PRODUKTÓW 56 3.1. Informacja rynkowa jako podstawa oceny sprawności systemu jakości 56 3.1.1. Pozyskiwanie informacji o jakości produktów 56 3.1.2. Poziom satysfakcji klienta 68 3.2. Rachunek kosztów jakości jako finansowy pomiar sprawności systemu zarządzania jakością 82 3.2.1. Uzasadnienie potrzeby i celowości prowadzenia rachunku kosztów jakości 82 3.2.2. Różne podejścia do klasyfikacji kosztów jakości 88 3.2.3. Optymalizacja kosztów jakości 92 3.2.4. Metodyka rachunku i pomiaru wskaźnikowego kosztów jakości 98 Rozdział 4. METODY OCENY DOJRZAŁOŚCI SYSTEMU ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ 106 4.1. Inwestowanie w ludzi – Investors in People (IiP) 106 4.2. Metody samooceny 114 4.2.1. Samoocena według PN-EN ISO 9004:2010 114 4.2.2. Samoocena według ISO 10014:2006 122 4.2.3. Samoocena według modelu EFQM 2010 137 4.3. Inne metody oceny dojrzałości systemu 148 4.3.1. Ocena dojrzałości w wymiarze kulturowym – programy świadomości wartości 148 4.3.2. Ocena pozycji firmy według metody Manufacturing PROBE 159 4.3.3. Certyfikowanie jako metoda oceny dojrzałości systemów zarządzania jakością 189 ZAKOŃCZENIE 205 ZAŁĄCZNIKI 207 LITERATURA 233 SPIS RYSUNKÓW 241 SPIS TABEL 242