MENU

Systemy zarządzania jakością produktów. Metody analizy i oceny

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Katowice, 2013

  • Autor: Krystyna Lisiecka

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 22,00 zł
18,92
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Systemy zarządzania jakością produktów. Metody analizy i oceny

Treścią pracy są metody oceny i analizy systemu zarządzania jakością. Książka składa się z czterech rozdziałów. W rozdziale pierwszym scharakteryzowano modele zarządzania organizacją przez jakość oraz systemy zarządzania jakością produktów. W rozdziale drugim opisano metody analizy i oceny systemów zarządzania jakością (SZJ); wyróżniono i omówiono audyty oraz przegląd kierownictwa. W rozdziale trzecim przedstawiono rolę informacji w analizie i ocenie systemu zarządzania jakością. Omówiono rodzaje pozyskiwanych informacji o jakości produktów rynkowych, zadowoleniu klientów, a także kształtowaniu poszczególnych kosztów rodzajowych w ramach prowadzonego problemowego rachunku kosztów jakości. Rozdział czwarty poświęcono metodom oceny dojrzałości systemów zarządzania jakością. Omówiono w nim metody samooceny organizacji według modelu EFQM oraz według modelu zawartego w standardzie ISO 10014:2006. Samo ocena przedsiębiorstwa jest użyteczna dla każdej jednostki organizacyjnej chcącej rozwijać i nadzorować wdrożony program TQM. Ten rodzaj systematycznego nadzoru i pomiaru pracy oraz procesów poszczególnych działów przedsiębiorstwa jest jednym z głównych działań zarządzania przez jakość. Przedstawiono także inne metody oceny dojrzałości systemu zarządzania jakością, a wśród nich metodę inwestowania w personel, metodę oceny dojrzałości systemu w wymiarze kulturowym oraz oceny pozycji organizacji według zasad Manufacturing PROBE. W zakończeniu rozważań tego rozdziału przedstawiono certyfikację jako sposób oceny dojrzałości systemu zarządzania jakością.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
WPROWADZENIE 	7

Rozdział 1. MODELE I SYSTEMY ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ PRODUKTÓW	11
1.1. Modele zarządzania jakością produktów	11
1.2. TQM modelem zarządzania organizacją przez jakość	18
1.3. Systemy zarządzania jakością według standardów ISO serii 9000 – idea, logika, podstawowe standardy	26
1.4. Norma ISO 9004:2009/PN-EN ISO 9004:2010 – Zarządzanie ukierunkowane na trwały sukces organizacji. Podejście wykorzystujące zarządzanie jakością	35

Rozdział 2. METODY ANALIZY I OCENY SYSTEMUZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ PRODUKTÓW	42
2.1. Kryteria i metody oceny 	42
2.2. Audyt 	44
2.3. Przegląd kierownictwa 	53

Rozdział 3. ROLA INFORMACJI W ANALIZIE I OCENIE SYSTEMU ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ PRODUKTÓW	56
3.1. Informacja rynkowa jako podstawa oceny sprawności systemu jakości 	56
3.1.1. Pozyskiwanie informacji o jakości produktów 	56
3.1.2. Poziom satysfakcji klienta 	68
3.2. Rachunek kosztów jakości jako finansowy pomiar sprawności systemu zarządzania jakością 	82
3.2.1. Uzasadnienie potrzeby i celowości prowadzenia rachunku kosztów jakości 	82
3.2.2. Różne podejścia do klasyfikacji kosztów jakości 	88
3.2.3. Optymalizacja kosztów jakości 	92
3.2.4. Metodyka rachunku i pomiaru wskaźnikowego kosztów jakości 	98

Rozdział 4. METODY OCENY DOJRZAŁOŚCI SYSTEMU ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ	106
4.1. Inwestowanie w ludzi – Investors in People (IiP) 	106
4.2. Metody samooceny 	114
4.2.1. Samoocena według PN-EN ISO 9004:2010 	114
4.2.2. Samoocena według ISO 10014:2006 	122
4.2.3. Samoocena według modelu EFQM 2010	137
4.3. Inne metody oceny dojrzałości systemu 	148
4.3.1. Ocena dojrzałości w wymiarze kulturowym – programy świadomości wartości 	148
4.3.2. Ocena pozycji firmy według metody Manufacturing PROBE 	159
4.3.3. Certyfikowanie jako metoda oceny dojrzałości systemów zarządzania jakością 	189

ZAKOŃCZENIE 	205
ZAŁĄCZNIKI 	207
LITERATURA 	233
SPIS RYSUNKÓW 	241
SPIS TABEL 	242
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Słowa kluczowe: ocena ISO TQM produkty informacja

Inni Klienci oglądali również

13,50 zł
15,00 zł

Rozmowy o rynku książki 12

Kolejny, dwunasty już tom publikacji „Rozmowy o rynku książki” to zbiór 32 wywiadów publikowanych w dwutygodniku „Biblioteka Analiz” w 2012 roku. Bohaterami drukowanych w tomie obszernych rozmów byli przeds...
11,70 zł
13,00 zł

Rozmowy o rynku książki 2011

Kolejny, jedenasty już tom publikacji „Rozmowy o rynku książki” to zbiór 41 wywiadów publikowanych w dwutygodniku „Biblioteka Analiz” w 2011 roku. Bohaterami drukowanych w tomie obszernych rozmów byli przeds...
10,32 zł
12,00 zł

Elementy analizy tensorowej. Wydanie 1

Podręcznik akademicki będący znacznym rozszerzeniem wykładu prowadzonego od wielu lat dla studentów fizyki i astronomii Uniwersytetu Jagiellońskiego. Zawiera unowocześniony kurs przeznaczony dla wszystkich, którzy używają tensorów ...
12,80 zł
17,06 zł

Analiza satysfakcji i lojalności klientów bankowych

Twierdzenie, że „w najbliższych latach banki będą musiały zmierzyć się z wieloma zagrożeniami, a przede wszystkim z rosnącą konkurencją na rynku” - nadal pozostaje aktualne. Chcąc przetrwać muszą wykazać się zdolnością do tworzenia, oferowa...
27,52 zł
32,00 zł

Zarządzanie wiedzą marketingową w strukturach sieciowych sektora produktów informatycznych

Praca składa się z pięciu rozdziałów. Rozdział pierwszy ma charakter czysto teoretyczny i obejmuje definicję oraz charakterystykę wiedzy i wiedzy marketingowej, modele sieci wartości ujęte przez pryzmat zarządzania wiedzą oraz koncepcje budowy w...
17,94 zł
23,00 zł

Jak walczyć na szpady? Metoda „Fantastycznej Czwórki”

Tom 1 z serii „Szermierka. Sztuka i sport” pod redakcją Andrzeja NowakowskiegoSeria „Szermierka. Sztuka i sport” to projekt będący kolektywną inicjatywą osób związanych ze środowiskiem szermierczym oraz akadem...
3,12 zł
4,00 zł

Niemiecki dla dzieci 3-7 lat. Najnowsza metoda nauki przez zabawę

„Niemiecki dla dzieci 3-7 lat” to zaproszenie do wspólnej zabawy edukacyjnej z językiem niemieckim dla dzieci i rodziców. Proponowana forma „czytania globalnego”, czyli rozpoznawania całych słów, sprzyja prz...
44,80 zł
64,00 zł

Zarządzanie jakością usług

Pierwszy w Polsce podręcznik poświęcony w całości tematowi zarządzania jakością w sektorze usługowym. Książka zawiera innowacyjne i autorskie rozwiązania oraz objaśnienia i adaptacje najlepszych światowych koncepcji. Autor skupia się m.in. na modelu Ka...
228,60 zł
254,00 zł

System prawa pracy. Tom XIV. Historia polskiego prawa pracy

Tom XIV "Systemu prawa pracy" zawiera kompleksową prezentację rozwoju i historii fundamentalnych instytucji indywidualnego i zbiorowego prawa pracy. Umożliwia poznanie aksjologii, która legła u podstaw ich konstrukcji.Dotychczas ...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!