Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
MENU
Podręczniki szkolne »

Szkoła bez barier - 21 Niewidzialny stres. Niewidomi uczniowie w szkołach masowych i integracyjnych(eBook)

O trudnościach w nauczaniu i uczeniu się

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
Cena detaliczna: 2,00 zł
1,85
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 0,15 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

Szkoła bez barier - 21 Niewidzialny stres. Niewidomi uczniowie w szkołach masowych i integracyjnych

Współczesna szkoła, oprócz tego, że powołana jest do wypełniania swojej naczelnej misji – uczenia, stała się przestrzenią rozpoznawania różnych dysfunkcji, z którymi należy wiązać niektóre przyczyny edukacyjnych niepowodzeń uczniów. Aby jednak mogła je rozpoznać, musi pozostać wrażliwa na ucznia i uważnie go obserwować, nie tracąc jednak z horyzontu tego, co szczególnie istotne w jego rozwoju, a mianowicie kontekstu społecznego czy rodzinnego, w którym funkcjonuje młody człowiek. Tak szerokie spojrzenie jest możliwe nie tylko dzięki wysokim kompetencjom nauczycieli i pedagogów, ale przede wszystkim dzięki współpracy i porozumieniu: wymianie informacji między pracownikami szkoły, uczniami i ich rodzinami. Dzięki zaangażowaniu i wspólnej pracy możliwe jest nie tylko dostrzeżenie problemu, ale również określenie jego źródła, co z kolei prowadzi do aktywnego przeciwdziałania pojawiającym się trudnościom związanym na przykład z niesłyszeniem, niedowidzeniem, jąkaniem się, dysleksją, dwujęzycznością czy sytuacją młodych ludzi wychowujących się w rodzinach patologicznych. Wszystkie wymienione dysfunkcje i zaburzenia mogą, choć wcale nie muszą, prowadzić do stresu, który pomimo iż w szczególny sposób dotyka uczniów zdiagnozowanych, to nie oszczędza także tych bez specjalnych potrzeb edukacyjnych. Wydaje się więc, że fundamentalne zadanie szkoły powinno polegać na rozpoznaniu rodzaju stresu, określeniu źródła i opracowaniu strategii jego eliminacji, a w przyszłości także na obraniu jego profilaktyki. Tak szeroko zakrojony plan działania szkoły może się dziś wydawać edukacyjną mrzonką, tym niemniej badania nad stresem i bogate doświadczenia nauczycieli praktyków wskazują, że współczesna edukacja staje już teraz przed koniecznością nie tyle rozwiązywania trudnych problemów, ile ich dostrzegania i definiowania. Szkoła wydaje się obszarem szczególnego zainteresowania specjalistów zajmujących się zagadnieniem stresu, redaktorki zdecydowały się zatem bliżej przyjrzeć temu zjawisku i jego wpływowi na funkcjonowanie uczniów oraz nauczycieli, jak również podjąć próbę zdiagnozowania problemów dziecka i ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Mają też nadzieję, że niniejszy tom, dzięki podjętej w artykułach problematyce, stanie się skromnym wkładem w badania nad stresem w placówkach związanych z nauczaniem. Z pewnością zainteresuje on studentów specjalności nauczycielskich oraz nauczycieli, psychologów, pedagogów, bibliotekarzy.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Spis treści

Wstęp / 9

Oblicza szkoły

Dorota Amborska-Głowacka
Podmiotowość w społeczeństwie informacyjnym. Nowe wyzwania dla edukacji polonistycznej /15

Magdalena Świgost
Piętno społeczne predykatorem sytuacji trudnych / 29

Aleksandra Zok-Smoła
Postulaty vs. realia, czyli debiutant pracuje z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych / 37

Beata Kusiak-Obora
Zjawisko mobbingu wśród uczniów szkół polskich w Polsce i w Stanach Zjednoczonych / 49

Magdalena Czepczyk, Magdalena Dobrowolska-Pasiut
Pierwsze kroki w szkole, czyli o stresie na praktykach / 63

Oblicza dziecka i ucznia

Natalia Moćko, Katarzyna Węsierska
Sytuacja dziecka jąkającego się w przedszkolu i w szkole / 79

Jolanta Tambor, Aleksandra Achtelik
Uczenie się języka obcego. Specyficzna sytuacja w procesie nauczania / 99

Natalia Grabska
Językowe konsekwencje dysortografii. Badania własne / 109

Marcin Gliński
Różne aspekty zahamowań językowych na lekcjach języka angielskiego wśród uczniów klas I—III szkoły podstawowej / 117

Kamila Kuros-Kowalska
Diagnoza poziomu słownika dziecka dwujęzycznego w języku prymarnym i sekundarnym. Studium przypadku / 125

Marcin Gliński
Rola poczucia własnej wartości wśród uczniów dyslektycznych uczących się języków obcych / 137

Agata Lipska, Natalia Kaczor
Kształcenie umiejętności społecznych u uczniów niewidomych / 149

Beata Papuda-Dolińska
Kompetencje leksykalne dzieci z zaburzeniami wzroku w młodszym wieku szkolnym / 157

Michalina Drożdżal
Rola baśni w pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych / 169

Agata Młynarczyk-Burek
Uczeń z rodziny z problemem alkoholowym i przemocy z perspektywy psychologa sądowego / 179

Oblicza stresu

Patrycja Cicha
Stres — choroba współczesności / 193

Bernadeta Niesporek-Szamburska
O szkole, o stresie i o lęku słów kilka… / 201

Justyna Tomczyk
Stres psychologiczny jako źródło agresji szkolnej / 215

Małgorzata Wójcik-Dudek
O tym, jak stres „konserwuje” nauczyciela. Z dziennika będzińskiej nauczycielki / 225

Anita Czerwińska
Gimnazjalista na wagarach. Stres jako czynnik wpływający na celowe unikanie szkoły / 235

Agata Lipska
Niewidzialny stres. Niewidomi uczniowie w szkołach masowych i integracyjnych / 243

Beata Jerzakowska
Stres w szkole z perspektywy polonisty uczącego w szkole dla niewidomych / 255

Monika Banasik, Michalina Drożdżal
Arteterapia jako metoda radzenia sobie ze stresem / 263

Katarzyna Janczulewicz
Biblioterapia jako metoda radzenia sobie ze stresem / 277

Anna Krotofil
Zajęcia w szkolnym kole teatralnym lekarstwem na stres szkolny. Studium przypadku / 289

Sylwia Kalińska-Łuszczyńska
Lęk językowy — jak pomóc studentom w przełamywaniu barier w mówieniu w języku obcym? / 297

Noty o Autorach / 307
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Inni Klienci oglądali również

35,00 zł

Szkoła gry na fortepianie

Niniejszy podręcznik przeznaczony jest dla uczniów rozpoczynających naukę gry na fortepianie. Oparty jest na programie nauczania zatwierdzonym przez Ministerstwo Kultury i Sztuki dla szkół muzycznych I st. Odpowiednie ukształtowanie zawar...
7,50 zł

Szkoła rysowania. Manga. Potwory

Praktyczny samouczek rysowania potworów w stylu manga. Znajdziesz tu wskazówki, jak w 3 krokach stworzyć m.in. Sazuke, Nakato, Seizaro, Kanage, Harungo czy Mizuruki. Przy każdym potworze podano krótką historię pochodzenia i kilka c...
28,00 zł

Szkoła miejscem (nie)(do)rozwoju

Jest to pierwsza publikacja na rynku wydawniczym przybliżająca problematykę funkcjonowania szkół z oddziałami filialnymi. Po rekonstrukcji założeń związanych z powstawaniem gimnazjów „wirtualnych” autorka przybliża założenia z...
4,00 zł

Szkoła emocji - Rozdział Skąd to pochodzi

Kolejny z "poradników edukacji siebie". Wprowadza wiele cennych, prostych ćwiczeń do własnego wykonania, aby radzić sobie lepiej z emocjami, stresem w różnych sytuacjach "w szkole życia". Wyjątkowo ważna dla tych, kt&o...
3,00 zł

Szkoła na miarę możliwości dziecka - Zenon Gajdzica: Dziecko z lekką niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej – możliwości ograniczenia wielostronnego rozwoju

W listopadzie 2008 roku w Instytucie Pedagogiki Wyższej Szkoły Humanitas w Sosnowcu została zorganizowana Ogólnopolska Konferencja Naukowa na temat: SZKOŁA NA MIARĘ MOŻLIWOŚCI DZIECKA. Konferencja stanowiła próbę rozważań nad kształceniem...
55,35 zł

Uczeń z SPE - Uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną

Opis: Zasady pracy z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną Zasada ciągłości oddziaływań terapeutycznych Dobór odpowiedniego sposobu nauczania Wartość dodana w pracy zespołowej Rozpoznanie potrzeb Indywidualny program edukacyjno-terapeutycz...

Szkoła macierzyństwa

Mama rezygnująca z pracy zawodowej, na rzecz wychowania dzieci („mama domowa”) – wbrew obiegowym opiniom – może i powinna być kobietą spełnioną. Rola mamy wzbogaca kompetencje osobiste i kształtuje osobowość. Nie zubaża i nie za...
5,00 zł

Psychosomatyczne, emocjonalne i duchowe aspekty chorób ze stresu - Psychosomatyczne Rozdział Choroby z autoimmunoagresji Przykłady

Wyjątkowa książka, pozwalająca zrozumieć głębokie korzenie wielu chorób cywilizacyjnych wywołanych stresem. Przynosi fundamentalne zrozumienie przyczyn – jakimi są zdeponowane w ciele emocje, przechowywane przez lata (często od dzieciństwa...
5,00 zł

Psychosomatyczne, emocjonalne i duchowe aspekty chorób ze stresu - Psychosomatyczne Rozdział Nowe wyzwania edukacyjne dla medycyny i psychologii

Wyjątkowa książka, pozwalająca zrozumieć głębokie korzenie wielu chorób cywilizacyjnych wywołanych stresem. Przynosi fundamentalne zrozumienie przyczyn – jakimi są zdeponowane w ciele emocje, przechowywane przez lata (często od dzieciństwa...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!