Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
MENU

Szkoła bez barier - 22 Stres w szkole z perspektywy polonisty uczącego w szkole dla niewidomych(eBook)

O trudnościach w nauczaniu i uczeniu się

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
Cena detaliczna: 2,00 zł
1,80
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 0,20 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

Szkoła bez barier - 22 Stres w szkole z perspektywy polonisty uczącego w szkole dla niewidomych

Współczesna szkoła, oprócz tego, że powołana jest do wypełniania swojej naczelnej misji – uczenia, stała się przestrzenią rozpoznawania różnych dysfunkcji, z którymi należy wiązać niektóre przyczyny edukacyjnych niepowodzeń uczniów. Aby jednak mogła je rozpoznać, musi pozostać wrażliwa na ucznia i uważnie go obserwować, nie tracąc jednak z horyzontu tego, co szczególnie istotne w jego rozwoju, a mianowicie kontekstu społecznego czy rodzinnego, w którym funkcjonuje młody człowiek. Tak szerokie spojrzenie jest możliwe nie tylko dzięki wysokim kompetencjom nauczycieli i pedagogów, ale przede wszystkim dzięki współpracy i porozumieniu: wymianie informacji między pracownikami szkoły, uczniami i ich rodzinami. Dzięki zaangażowaniu i wspólnej pracy możliwe jest nie tylko dostrzeżenie problemu, ale również określenie jego źródła, co z kolei prowadzi do aktywnego przeciwdziałania pojawiającym się trudnościom związanym na przykład z niesłyszeniem, niedowidzeniem, jąkaniem się, dysleksją, dwujęzycznością czy sytuacją młodych ludzi wychowujących się w rodzinach patologicznych. Wszystkie wymienione dysfunkcje i zaburzenia mogą, choć wcale nie muszą, prowadzić do stresu, który pomimo iż w szczególny sposób dotyka uczniów zdiagnozowanych, to nie oszczędza także tych bez specjalnych potrzeb edukacyjnych. Wydaje się więc, że fundamentalne zadanie szkoły powinno polegać na rozpoznaniu rodzaju stresu, określeniu źródła i opracowaniu strategii jego eliminacji, a w przyszłości także na obraniu jego profilaktyki. Tak szeroko zakrojony plan działania szkoły może się dziś wydawać edukacyjną mrzonką, tym niemniej badania nad stresem i bogate doświadczenia nauczycieli praktyków wskazują, że współczesna edukacja staje już teraz przed koniecznością nie tyle rozwiązywania trudnych problemów, ile ich dostrzegania i definiowania. Szkoła wydaje się obszarem szczególnego zainteresowania specjalistów zajmujących się zagadnieniem stresu, redaktorki zdecydowały się zatem bliżej przyjrzeć temu zjawisku i jego wpływowi na funkcjonowanie uczniów oraz nauczycieli, jak również podjąć próbę zdiagnozowania problemów dziecka i ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Mają też nadzieję, że niniejszy tom, dzięki podjętej w artykułach problematyce, stanie się skromnym wkładem w badania nad stresem w placówkach związanych z nauczaniem. Z pewnością zainteresuje on studentów specjalności nauczycielskich oraz nauczycieli, psychologów, pedagogów, bibliotekarzy.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Spis treści

Wstęp / 9

Oblicza szkoły

Dorota Amborska-Głowacka
Podmiotowość w społeczeństwie informacyjnym. Nowe wyzwania dla edukacji polonistycznej /15

Magdalena Świgost
Piętno społeczne predykatorem sytuacji trudnych / 29

Aleksandra Zok-Smoła
Postulaty vs. realia, czyli debiutant pracuje z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych / 37

Beata Kusiak-Obora
Zjawisko mobbingu wśród uczniów szkół polskich w Polsce i w Stanach Zjednoczonych / 49

Magdalena Czepczyk, Magdalena Dobrowolska-Pasiut
Pierwsze kroki w szkole, czyli o stresie na praktykach / 63

Oblicza dziecka i ucznia

Natalia Moćko, Katarzyna Węsierska
Sytuacja dziecka jąkającego się w przedszkolu i w szkole / 79

Jolanta Tambor, Aleksandra Achtelik
Uczenie się języka obcego. Specyficzna sytuacja w procesie nauczania / 99

Natalia Grabska
Językowe konsekwencje dysortografii. Badania własne / 109

Marcin Gliński
Różne aspekty zahamowań językowych na lekcjach języka angielskiego wśród uczniów klas I—III szkoły podstawowej / 117

Kamila Kuros-Kowalska
Diagnoza poziomu słownika dziecka dwujęzycznego w języku prymarnym i sekundarnym. Studium przypadku / 125

Marcin Gliński
Rola poczucia własnej wartości wśród uczniów dyslektycznych uczących się języków obcych / 137

Agata Lipska, Natalia Kaczor
Kształcenie umiejętności społecznych u uczniów niewidomych / 149

Beata Papuda-Dolińska
Kompetencje leksykalne dzieci z zaburzeniami wzroku w młodszym wieku szkolnym / 157

Michalina Drożdżal
Rola baśni w pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych / 169

Agata Młynarczyk-Burek
Uczeń z rodziny z problemem alkoholowym i przemocy z perspektywy psychologa sądowego / 179

Oblicza stresu

Patrycja Cicha
Stres — choroba współczesności / 193

Bernadeta Niesporek-Szamburska
O szkole, o stresie i o lęku słów kilka… / 201

Justyna Tomczyk
Stres psychologiczny jako źródło agresji szkolnej / 215

Małgorzata Wójcik-Dudek
O tym, jak stres „konserwuje” nauczyciela. Z dziennika będzińskiej nauczycielki / 225

Anita Czerwińska
Gimnazjalista na wagarach. Stres jako czynnik wpływający na celowe unikanie szkoły / 235

Agata Lipska
Niewidzialny stres. Niewidomi uczniowie w szkołach masowych i integracyjnych / 243

Beata Jerzakowska
Stres w szkole z perspektywy polonisty uczącego w szkole dla niewidomych / 255

Monika Banasik, Michalina Drożdżal
Arteterapia jako metoda radzenia sobie ze stresem / 263

Katarzyna Janczulewicz
Biblioterapia jako metoda radzenia sobie ze stresem / 277

Anna Krotofil
Zajęcia w szkolnym kole teatralnym lekarstwem na stres szkolny. Studium przypadku / 289

Sylwia Kalińska-Łuszczyńska
Lęk językowy — jak pomóc studentom w przełamywaniu barier w mówieniu w języku obcym? / 297

Noty o Autorach / 307
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Inni Klienci oglądali również

Emisja akcji w Polsce w nowej europejskiej perspektywie - jednolity rynek papierów wartościowych w Unii Europejskiej. Rozdział 8. Funkcjonowanie spółki publicznej

Poważną zaletą książki jest jej przystępny język, gdyż nawet stosunkowo skomplikowane zagadnienia przedstawione są w sposób jasny i przejrzysty. Autorka umiejętnie połączyła kwestie ekonomiczne z analizą prawną, dbając przez cały czas o wysoki p...

Edukacja polonistyczna jako zobowiązanie. Powszechność i elitarność polonistyki. T. 1 - 15 Nauczyciel czy "uczyciel"? Polonista wobec sytuacji uczenia (się). Refleksja nie tylko etymologiczna

„W pierwszym tomie zgromadzono artykuły podzielone na pięć tematycznych rozdziałów, rozpoczynając od diagnoz, oczekiwań i prognoz. Treść rozdziału pierwszego: Edukacja humanistyczna — dziś i jutro. Diagnoza — oczekiwania &mdash...
5,00 zł

Psychosomatyczne, emocjonalne i duchowe aspekty chorób ze stresu - Psychosomatyczne Rozdział Prawa psychodynamiki

Wyjątkowa książka, pozwalająca zrozumieć głębokie korzenie wielu chorób cywilizacyjnych wywołanych stresem. Przynosi fundamentalne zrozumienie przyczyn – jakimi są zdeponowane w ciele emocje, przechowywane przez lata (często od dzieciństwa...
3,00 zł

Szkoła na miarę możliwości dziecka - Anna Nitecka-Walerych: Wychowanie fizyczne w kształceniu zintegrowanym. Sukces czy porażka?

W listopadzie 2008 roku w Instytucie Pedagogiki Wyższej Szkoły Humanitas w Sosnowcu została zorganizowana Ogólnopolska Konferencja Naukowa na temat: SZKOŁA NA MIARĘ MOŻLIWOŚCI DZIECKA. Konferencja stanowiła próbę rozważań nad kształceniem...

Partnerstwo publiczno-prywatne. Przesłanki, możliwości, bariery. Rozdział 3. Strony uczestniczące w projektach partnerstwa publiczno-prywatnego

W pracy przedstawiono główne zagadnienia związane z organizowaniem i prowadzeniem przedsięwzięć partnerstwa publiczno-prywatnego, zwracając szczególną uwagę na konieczność ich zabezpieczenia przed wystąpieniem skutków wynikających ...

Bariery w otoczeniu osób z niepełnosprawnościami. Zagadnienia wybrane

Osoby niepełnosprawne funkcjonują razem z osobami pełnosprawnymi w określonej przestrzeni. Oddziaływanie tego, co znajduje się w obszarze tej przestrzeni, osoby niepełnosprawne odbierają i oceniają jako dostosowanie lub niedostosowanie do ich potrzeb. ...
3,50 zł

Wypowiedzi zalecające w książce dawnej i współczesnej - 03 Teksty zalecające z perspektywy teorii wymowy i w praktyce. Ujęcie Jana Kwiatkiewicza

Łaskawy Czytelniku, masz przed sobą książkę pożyteczną i starannie przygotowaną, w której zgromadzono rozprawy Uczonych z wielu polskich ośrodków akademickich, prezentujących różne dyscypliny naukowe, zajmujących się dziełami na pr...
2,00 zł

Szkoła bez barier - 01 Podmiotowość w społeczeństwie informacyjnym. Nowe wyzwania dla edukacji polonistycznej

Współczesna szkoła, oprócz tego, że powołana jest do wypełniania swojej naczelnej misji – uczenia, stała się przestrzenią rozpoznawania różnych dysfunkcji, z którymi należy wiązać niektóre przyczyny edukacyjnych...

Emisja akcji w Polsce w nowej europejskiej perspektywie - jednolity rynek papierów wartościowych w Unii Europejskiej. Rozdział 3. Rynek papierów wartościowych w Polsce w świetle rozwiązań europejskich

Poważną zaletą książki jest jej przystępny język, gdyż nawet stosunkowo skomplikowane zagadnienia przedstawione są w sposób jasny i przejrzysty. Autorka umiejętnie połączyła kwestie ekonomiczne z analizą prawną, dbając przez cały czas o wysoki p...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!