Szkoła jutra? Tradycja i (r)ewolucje w edukacji
Monografia jest przede wszystkim zapisem innowacyjnych praktyk edukacyjnych, eksperymentów i propozycji rozwiązań szkolnych w zwykłej, codziennej praktyce, mogących stanowić o sile tej książki. Nie tyle bowiem chodzi dziś o budowanie teoretycznych podstaw, które na nic się zdają w szkolnej rzeczywistości, ile o umiejętność wejścia w ponowoczesną oraz nowomedialną rzeczywistość, dotykającą wszystkich przestrzeni życia codziennego (w tym edukacji) i odnalezienie się w niej. Publikacja z pewnością dowodzi tego, że to nie systemowe rozwiązania, ale oddolne poszukiwania poszczególnych praktyków są ratunkiem dla współczesnej edukacji […]. Dzięki nauczycielom, którzy poszukują przestrzeni porozumienia z młodymi ludźmi, zachodzi zmiana. Na razie jest ona niewidoczna, bo dokonuje się po cichu, pokątnie, niesystemowo, w cieniu zwyczajnych lekcji, ale obejmuje coraz większą rzeszę nauczycieli i pedagogów, którym zależy, którym się chce.
Z recenzji prof. dr. hab. Adama Regiewicza
- Kategorie:
- Redakcja: Agnieszka Kowalkiewicz-Kulesza, Klaudia Jeznach
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-8331-097-8
- ISBN druku: 978-83-8331-096-1
- Liczba stron: 290
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 9 Część I. W stronę teorii 13 Agnieszka Kowalkiewicz-Kulesza, Współczesna szkoła w oczach nastolatków 15 Agata Karolczyk-Kozyra, Co wspólnego ma coaching z lekcjami języka polskiego? 29 Katarzyna Zalisz, Pokolenie jutra w dzisiejszej polskiej szkole: charakterystyka, priorytety i wyzwania nie tylko w klasie językowej 47 Marta Grześko-Nyczka, (R)ewolucja w klasie szkolnej. O potrzebie (re)organizacji przestrzeni edukacyjnej 59 Jakub Niewiński, Szkoła jako przestrzeń do zagospodarowania i eksperymentowania 71 Anna Konarzewska, O czułym wychowawcy słów kilka 89 Katarzyna Rukojć, Uczenie dziecka z traumą. Psychoedukacja. Lekcjoterapia 95 Anna Kuśmierek, Ponoszenie porażek sposobem na zdobywanie wiedzy 109 Tomasz Dobrowolski, Zastosowanie terapii integracji sensorycznej jako formy wsparcia małego dziecka 121 Jolanta Maciąg, Czynniki organizacyjne pracy zawodowej w ocenie nauczycielek edukacji wczesnoszkolnej 133 Weronika Kisiel, Zrozumieć uczenie się. Skuteczne zdziwienie – wyzwalająca myślenie nauka czytania i pisania w świetle odkryć badań kognitywnych 155 Klaudia Jeznach, Neurodydaktyka i nauka poprzez zabawę grupową 167 Część II. W stronę praktyki 187 Dorota Kujawa-Weinke, Różnorodne sposoby na weryfikację wiedzy – rozwiązania praktyczne 189 Marcin Miłko, Kształtowanie kompetencji przyszłości na lekcjach języka polskiego w szkole podstawowej 201 Katarzyna Wojtowicz, Fake news, dezinformacja, weryfikacja – szkoła wobec nadprodukcji informacji 221 Gracja Cimaszewska-Kuniniec. Wykorzystywanie technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w nauczaniu zdalnym 235 Maciej Celiński, Sześcioetapowa metoda nauczania informatyki w szkole podstawowej 249 Anna Matecka, Teatralizacja w edukacji początkowej. Kreatywny nauczyciel, kreatywny uczeń 259 Justyna Potempska, Skuteczna nauka języka obcego na zajęciach online 277