MENU

Szkolna niekomunikacja

(eBook)

Bariery w dyskursie wczesnoszkolnym

0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Warszawa, 2016

  • Autor: Anna Wileczek, Iwona Możdżonek

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    mobi
    ePub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Szkolna niekomunikacja

Język w szkolnych interakcjach. Meandry komunikacji Dyskurs wczesnoszkolny. Transmisja, rozumienie i (nie) porozumienie Co nam przeszkadza od początku? Bariery w komunikacji wczesnoszkolnej w rekonesansie badawczym "Mosty zamiast murów". Uczniowskie ćwiczenia dobrej komunikacji Dekalog dobrej komunikacji w szkole

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie                          7

Rozdział 1. Język w szkolnych interakcjach. Meandry komunikacji    13
1.1. Język, komunikacja, tekst, dyskurs. Uściślenia terminologiczne      13
1.2. Uwarunkowania komunikacyjne w szkole              20
1.3. Komunikacja interaktywna we wczesnej edukacji           24
1.4. Kompetencje komunikacyjne nauczycieli i uczniów          28
1.5. Czad na lekcji, czyli jakim językiem posługuje się współczesny uczeń   40

Rozdział 2. Dyskurs wczesnoszkolny. Transmisja, rozumienie i (nie)porozumienie                        45
2.1. Mówię, więc działam. Dyskurs jako działanie edukacyjne        45
2.2. Dyskurs szkolny a kategoria grzeczności językowej          52
2.3. Obszary i style dyskursów w nauczaniu początkowym         57
2.4. Odwróceni. Bariery komunikacyjne w dyskursie szkolnym – przegląd wybranych problemów                     64

Rozdział 3. Co nam przeszkadza od początku? Bariery w komunikacji wczesnoszkolnej w rekonesansie badawczym             71
3.1. Przedmiot, cel i problematyka badań                71
	3.1.1. Hipotezy badawcze                    72
	3.1.2. Zmienne i wskaźniki                    72
3.2. Organizacja rekonesansu badawczego               74
	3.2.1. Metody, techniki, narzędzia                74
	3.2.2. Teren i populacja badawcza              75
3.3. Aktywność dziecka – sprawność komunikacyjna podczas zajęć     76
3.4. Bariery komunikacyjne uwarunkowane działaniami nauczyciela     79
3.5. Trudności w porozumiewaniu się uwarunkowane działaniami uczniów  84
3.6. Wpływ czynników zewnętrznych na przeszkody w dyskursie szkolnym    86
3.7. Slangowość jako odmiana współczesnej „nowej” potoczności w szkole  88
3.8. Metody i techniki dydaktyczne jako mosty komunikacyjne         92
3.9. Wnioski                           93

Rozdział 4. „Mosty zamiast murów”. Uczniowskie ćwiczenia dobrej komunikacji                           96
4.1. Słowa są użyteczne! Komunikacja werbalna             97
	4.1.1. Zabawy rozwijające umiejętność budowania dłuższych wypowiedzi 97
	4.1.2. Zabawy rozróżniające komunikację jednokierunkową i dwukierunkową                          100
	4.1.3. Zabawy związane z barierami komunikacyjnymi (językowymi)   103
	4.1.4. Zabawy usprawniające język dziecka             106
4.2. Co mówisz, gdy nic nie mówisz? Komunikacja niewerbalna       108
	4.2.1. Zabawy odkrywające „język ciała”              108
	4.2.2. Zabawy zwracające uwagę na utrudnienia w komunikacji niewerbalnej               111
4.3. Ja + ty = my. Komunikacja interpersonalna             113
	4.3.1. Zabawy dotyczące relacji i komunikacji formalnej i nieformalnej  113
	4.3.2. Zabawy usprawniające czynne słuchanie             116

Zakończenie: Dekalog dobrej komunikacji w szkole            120

Bibliografia                          122

Spis wykresów                          127

Spis tabel                            128

Aneks                             129

Indeks nazwisk                     137
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(mobi)
Brak informacji
(epub)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

32,68 zł
38,00 zł

Kroniki szkolne z Błędowa. Edycja i opracowanie

Tytułem wstępu / 9Nota bibliograficzna / 19Mapka sytuacyjna Błędowa i okolicznych miejscowości / 21KRONIKA SZKOŁY POWSZECHNEJ W BŁĘDOWIE 1925–1939 / 23KRONIKA SZKOLNA PUBLICZNEJ SZKOŁY POWSZECHNEJ W BŁĘDOWIE 1945–195...
23,75 zł
26,39 zł

Komunikowanie się w środowisku szkolnym i pozaszkolnym

Komunikowanie się w środowisku szkolnym i pozaszkolnym to tytuł monografii wskazujący, że w jej zawartości czytelnik odnajdzie wielowątkowe studia tyczące takowego przedmiotu badań. W niniejszej publikacji wieloautorskiej wielość podejść, studió...
16,80 zł
21,00 zł

Funkcjonowanie psychospołeczne dzieci z astmą w średnim wieku szkolnym

W pracy podjęto próbę ustalenia niektórych cech psychicznego i społecznego funkcjonowania dzieci z astmą oskrzelową oraz określenia wpływu choroby i sanatoryjnej rehabilitacji na swoistość odgrywania ról rodzinnych i szkolnych. Pra...
25,90 zł
37,00 zł

Oblicza nudy szkolnej

Nuda jest zjawiskiem powszechnym w szkołach, jednak dotychczas słabo zbadanym i opisanym. Wynika to częściowo z jego niejednoznaczności i złożoności , częściowo z braku zainteresowania badaczy. Książka Igi Kazimierczyk wypełnia tę lukę, pokazując, że z...
18,72 zł
24,00 zł

Rozwijanie poczucia własnej wartości u dzieci w młodszym wieku szkolnym

          Książka wpisuje się w nurt współczesnych koncepcji metodycznych w zakresie rozwijania umiejętności psychospołecznych dzieci i młodzieży. Umiejętności te wydają się być szczególnie istotne w świe...
35,91 zł
39,90 zł

Poczucie podmiotowości pedagogów szkolnych a ich osobowościowe wyznaczniki pracy

Problematyka podjęta w książce jest niezwykle aktualna i wartościowa poznawczo i aplikacyjnie. Pedagog szkolny jest nie tylko doradcą i konsultantem, mediatorem i terapeutą, opiekunem i wychowawcom, ale także osobą współpracującą z różnym...
31,04 zł
39,80 zł

Edukacja społeczno-przyrodnicza dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym

Edukacja społeczno-przyrodnicza jako jeden z obszarów zintegrowanej edukacji dzieci przedszkolnych i w młodszym wieku szkolnym obejmuje wiele różnorodnych treści: biologicznych, społecznych, geograficznych, historycznych, fizycznych, związanych z hi...
29,64 zł
38,00 zł

Dydaktyka szkolna dla kandydatów na nauczycieli

Dydaktyka to jedna z najważniejszych nauk pedagogicznych w procesie kształcenia kandydatów na nauczycieli. Przyszły nauczyciel w trakcie studiowania dydaktyki rozumianej jako teoria kształcenia (nauczania – uczenia się i wychowania) powini...
25,83 zł
36,90 zł

Storytelling. Bajki i opowiadania do nauki języka angielskiego dla dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym

SŁOWO WSTĘPNENiniejsza książka stanowi zbiór zdydaktyzowanych tekstów narracyjnych przeznaczonych dla dzieci w wieku przedszkolnych i wczesnoszkolnych uczących się języka angielskiego. Książka może służyć nauczycielom ...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!