MENU

Szkolna polonistyka zanurzona w języku

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Kraków, 2014

  • Seria / cykl: EDUKACJA NAUCZYCIELSKA POLONISTY

  • Redakcja naukowa: Anna Janus-Sitarz, Ewa Nowak

  • Wydawca: Universitas

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 16,00 zł
12,48
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Szkolna polonistyka zanurzona w języku

Kolejny tom serii „Edukacja nauczyciela polonisty” podejmuje zagadnienia szkolnego kształcenia językowego. Wychodząc z założenia, że świat istnieje w języku i wyraża się poprzez język, autorzy rozważają między innymi problemy dotyczące koncepcji, modeli i kierunków szkolnej dydaktyki języka. Jednym z jej fundamentów mogą stać się dokonania współczesnych teorii językoznawczych, funkcjonalnie wykorzystanych w szkolnej praktyce. Zamieszczone teksty przedstawiają sposoby kształtowania i rozwijania uczniowskiej świadomości językowej, której wykładnikiem staje się interpretacja różnych tekstów kultury, a tym samym interpretacja świata. Prezentują praktyczne rozwiązania pozwalające na pokonywanie barier językowych w odbiorze tekstów literackich, a także proponują postrzeganie lekcji w kategoriach dyskursu.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Spis treści

 

WSTĘP
• Język ma siłę sprawczą, czyli o kształceniu kompetencji komunikacyjnych
[Anna Janus-Sitarz, Ewa Nowak]
METODYKA KSZTAŁCENIA JĘZYKOWEGO
• Od słowa do zdania, od zdania do tekstu – od tekstu do zdania,
od zdania do słowa [Jadwiga Kowalikowa]
[1. Koncepcja edukacyjna czy strategia dydaktyczna?; 2. Kształcenie językowe dla rozwijania kompetencji tekstowej ucznia w świetle najnowszej „Podstawy programowej”; 3. Świadomość językowa a kompetencja tekstotwórcza; 4. Co może język?; 5. Propozycje ćwiczeń; 6. Wychodząc od tekstu – czyli w odwrotnym kierunku]
• Kultura języka polskiego (zarys problematyki)
[Maria Madejowa]
[1. Wstęp; 2. Szkolna kultura języka w świetle tendencji współczesnej kultury; 3. Próba definicji szkolnej kultury języka i jej miejsce w „Wiedzy o języku polskim w zreformowanej szkole”; 4. Uwarunkowania szkolnej kultury języka; 5. Szkolna kultura języka polskiego i jej składniki]
• Teorie językoznawcze w szkolnej dydaktyce [Ewa Horwath]
[Co z tą gramatyką?; W objęciach strukturalizmu; W stronę pragmalingwistyki; Socjolingwistyka; Lingwistyka tekstu; Kognitywizm; Ważna jest sprawność komunikacyjna]
LITERATURA A JĘZYK
• Świadomość językowa w interpretacji tekstu literackiego [Ewa Nowak]
[Świadomość językowa; Od obserwacji i analizy języka do spojrzenia na człowieka; Od obserwacji i analizy języka do refl eksji o sensie życia; Od obserwacji i analizy języka do aksjologii; Obserwacja i analiza języka a interpretacja tekstu]
• Licealni sarmaci, licealne damy. Szanse na pokonanie bariery językowej w recepcji utworów staropolskich [Agnieszka Kulig]
[I. Tekst literacki w świecie piktogramów; II. Od zalotów amanta do czarnej polewki – literatura staropolska jako rezerwat ginących słów; III. W jaki sposób oswoić język literatury dawnej? – wskazówki metodyczne]
• Metafory w życiu ucznia [Iwona Kołodziejek]
[„Podstawa programowa” a praktyka szkolna; „Podstawa programowa” wobec metafory; „Metafory w naszym życiu”; Podsumowanie]
O KOMUNIKACJI JĘZYKOWEJ W SZKOLE
Zmiany w edukacji językowej Polaków na przykładzie frazeologii [Elżbieta Awramiuk]
[1. Wprowadzenie; 2. Kształcenie językowe w edukacji polonistycznej; 3. Frazeologia
w podręcznikach do nauki języka ojczystego; 4. Między przeszłością a przyszłością edukacji frazeologicznej; 5. Podsumowanie]
• Dyskurs szkolny, czyli komunikacja, która uczy komunikacji [Joanna Gaweł]
[Specyfika dyskursu szkolnego; Język w dyskursie szkolnym; Kompetencje komunikacyjne
gimnazjalistów; Uczyć komunikacji]
• Komunikacja niejedno ma imię, czyli o językowym kształceniu licealistów [Agnieszka Kania]
[Kilka obrazków z lekcji polskiego – zamiast wstępu; „Podstawa programowa” i wymagania egzaminacyjne; Zagadnienia językowe w pierwszym miesiącu nauki w nowej szkole – dlaczego i jak?; Wskazówki metodyczne]
• Zakodowana tożsamość, czyli językowy obraz świata nastoletnich [Karolina Kwak]
[Od kodu do tożsamości, czyli słowa klucze; Dylematy języka; Kod jako oznaka przynależności do grupy; „Pokesocjolekt”, czyli językowe larum]
• Gramatyka rudymentarna, czyli jak nauczać kompetencji, a nie gramatyki [Wojciech Strokowski]
[Uczeń a gramatyka; Składnia a styl; Fałszerstwa szkolnej gramatyki; Gramatyka
a działanie; Nauczanie przyszłości; Z gramatyką do matury 2015]
• Śląskość czy polskość? Bilingwalizm językowy [Katarzyna Muszyńska]
[Pierwszy język – świadomość językowa; Wpływ gwary śląskiej na trudności w posługiwaniu się językiem polskim; Język w praktyce; Nauczyciele a zjawisko bilingwalizmu; Gwara a szkoła; Stosunki śląsko-polskie; Śląskość – powód do dumy czy do wstydu?„Jak Ślązak z Polakiem żyją?”]
ZAJĘCIA TRANSLATORSKIE NA LEKCJACH POLSKIEGO
• Warsztaty translatorskie, czyli poetyckie zabawy przyjemne i pożyteczne [Witold Bobiński]
[Wyzwania dla nowoczesnej polonistyki; Strategia translatorska – wymiar hermeneutyczny; Między literą a duchem. „Hamlet” na warsztacie szkolnego tłumacza]
• Przeczytane w tłumaczeniu. Czy polski uczeń naprawdę czyta Szekspira? [Krzysztof Biedrzycki]
KSZTAŁCENIE JĘZYKOWE A IDEA INTERDYSCYPLINARNOŚCI
• Jak poszerzać kompetencje polonisty? Nauczyciel CLIL, czyli zintegrowane nauczanie języka i przedmiotu [Anna Janus-Sitarz]
[Potrzeby językowe migrantów; Filozofi a CLIL; Kompetencje nauczyciela CLIL; Polonistów praktykowanie CLIL]
• Niezapomniana lekcja, czyli CLIL w praktyce [Agnieszka Handzel]
[Nowy pomysł na szkolną nudę]
JUBILEUSZ MARII MADEJOWEJ
• Marysia [Jadwiga Kowalikowa]
• Porada [Jadwiga Kowalikowa]
• Dla Marysi rymów kilka, bo wszak uroczysta chwilka [Witold Bobiński]
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

27,30 zł
35,00 zł

Sprawcy i/lub ofiary działań pozornych w edukacji szkolnej

Oficyna wydawnicza IMPULS prezentuje pierwszy tytuł z nowej serii: "Palące Problemy Edukacji i Pedagogiki", pod red. Marii Dudzikowej i Henryki Kwiatkowskiej pt. "Sprawcy i/lub ofiary działań pozornych w edukacji szkolnej".Pub...
7,16 zł
7,95 zł

O naturze wojny

"Wojna jest tylko kontynuacją polityki innymi środkami" ? pisał Carl von Clausewitz. Jego traktat "O naturze wojny", opublikowany po raz pierwszy w 1832 roku, już po śmierci autora, do dziś pozostaje najważniejszą rozprawą poświęcon...
46,80 zł
60,00 zł

Przełom dwoistości w pedagogice polskiej

PRZEDMOWANajpierw pozwolę sobie na wyznanie, spisane już po wielomiesięcznym wysiłku budowania tej książki. Przepraszam Czytelników, że między okładkami ukryte są tu, nie tylko z powodów objętościowych tekstu, ze cztery co najmniej ...
14,70 zł
21,00 zł

Kuchnia w języku i kulturze dawniej i dziś

Książka Kuchnia w języku i kulturze dawniej i dziś powstała z inspiracji światem kuchni, dostarczającym nieustannych wrażeń zmysłowych. Większość opublikowanych artykułów, zamieszczonych w monografii, została wygłoszona podczas konferencji nauko...
9,36 zł
12,00 zł

Szkolna lektura bliżej teraźniejszości

Edukacja nauczycielska polonisty. Tom XIIAutorzy kolejnego tomu serii „Edukacja nauczycielska polonisty” przekonują o nieuzasadnionej nieobecności literatury współczesnej w szkolnej edukacji. Analizują przeszkody w jej odbiorze...
7,80 zł
10,00 zł

Szkolne spotkania z literaturą

Kolejny tom z serii "Edukacja nauczycielska polonisty" stawia pytania o to, jak pracować z lekturą szkolną, by praca ta zachęcała młodych ludzi do sięgania po lektury pozaszkolne. by uczyła dokonywania wyborów i czerpania przyjemności ...
21,22 zł
28,29 zł

Od zapału do wypalenia? Funkcjonowanie nauczycieli w codzienności szkolnej

Problematyka podjęta w treści niniejszej książki ukazuje problemy związane z funkcjonowaniem nauczycieli w roli zawodowej oraz zagrożeń wpływających na ich jakość. W publikacji znaleźć można informacje o roli i zadaniach nauczycieli, koncepcje ic...
10,92 zł
14,00 zł

Obraz polonistyki włoskiej w świetle badań ankietowych

Książka poświęcona jest zagadnieniu naucznia języka i kultury polskiej we włoskich uniwersytetach. Jest to pierwsza tego typu praca o charakterze przekrojowym, napisana na podstawie badań przeprowadzonych wśród profesorów, lektorów...
8,94 zł
14,90 zł

Jak pomóc dziecku w radzeniu sobie ze szkolnym stresem?

Pierwsze dni w szkole są stresujące zarówno dla dziecka i rodziców, dlatego by przetrwać ten trudny czas warto zapoznać się z praktycznymi wskazówkami, zaleceniami eksperta zawartymi w publikacji. Jak pomóc dziecku w radzeni...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!